Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 10544 / 17.10.2022
Precizari formular 395 „Declaratie informativa privind trimiterile postale contra
ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national”
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca potrivit prevederilor art. 59 alin. (2^1) din Codul de procedura fiscala, in scopul asigurarii conformarii fiscale, furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectarii inviolabilitatii secretului corespondentei, sa furnizeze lunar organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.
In vederea furnizarii acestor date prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1644/2022 a fost aprobat modelul si continutul formularului 395 "Declaratie informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national".
Prevederile ordinului se aplica pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national incepand cu luna urmatoare de la implinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ordinului, prima raportare va fi depusa pana in ultima zi calendaristica a lunii ianuarie 2023 pentru trimiterile postale aferente lunii decembrie 2022.
Formularul 395 se completeaza si se depune de catre persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale, pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national.
Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, cu fisier xml atasat, semnat electronic.
Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Important! In situatia in care nu au fost inregistrate operatiuni in perioada de raportare, se depune declaratia completata doar cu campurile date de identificare ale furnizorului de servicii postale si ale reprezentantului legal/fiscal sau ale imputernicitului, dupa caz.
Livrarile cuprinse in declaratia informativa sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului in perioada de raportare, si nu cele pentru care au fost emise documente de transport in perioada de raportare.
Vor fi raportate urmatoarele informatii aferente livrarilor: numar si data document de transport, valoare ramburs, denumire si cod fiscal expeditor, adresa de preluare a trimiterii, modalitate virare ramburs catre expeditor (cont colector sau numerar), IBAN cont colector, denumire/nume si prenume destinatar, etc.
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 1644 din 13 septembrie 2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului si a modalitatilor de depunere pentru declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I nr. 926 din 21 septembrie 2022.
Gabriela Olteanu
Sef Administratie