Buna,
Cf Legii 32/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, sponsorizarea trebuie sa aiba la baza un contract incheiat obligatoriu in scris, cu urmatoarele elemente :
- obiectul sponsorizarii;
- valoarea contractului;
- durata sponsorizarii;
- drepturile si obligatiile partilor implicate in actul de sponsorizare
Articolul 1
(1)Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către una dintre părți, denumita beneficiarul sponsorizarii.
Poate fi sponsor orice persoana fizica sau juridica, din Romania sau din strainatate, care efectueaza o sponsorizare cf legii. Persoana fizica declara sponsorizarea in DU (212), pe cand persoana juridica o inregistreaza in contabilitatea sa si aplica prevederile fiscale aferente.
Articolul 3
(1)Persoanele fizice sau juridice din România nu pot efectua activități de sponsorizare sau de mecenat din surse obținute de la buget.
Nu se acorda nicio facilitate fiscala daca :
- sponsorizarea este reciproca intre persoane fizice sau juridice;
- sponsorizarea se efectueaza de catre rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv;
- sponsorizarea unei persoane juridice fara scop lucrativ este facuta de catre o alta persoana juridica ce o conduce sau o controleaza direct.
De la 1 aprilie 2019 este obligatoriu ca
beneficiarii sponsorizarilor sa se inscrie in Registrul entitatilor/unitatilor de cult, prin completarea D163 la ANAF.
Sumele reprezentand sponsorizarea nu se scad din impozitul pe profit datorat, in limitele prevazute de Codul fiscal, daca beneficiarul sponsorizarii nu este inscris,
la data incheierii contractului, in Registrul mentionat pentru care se acorda deduceri fiscale.
...............................
Cu drag !