MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea
31 ianuarie 2023 este termenul pentru depunerea formularului 395
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce in atentia persoanelor autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale ca pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national au obligatia, ca pana marti 31 ianuarie, sa depuna „Declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de furnizorii de servicii postale pe teritoriul national” –formular 395.
Reamintim ca potrivit prevederilor art. 59 alin. (2^1) din Codul de procedura fiscala, in scopul asigurarii conformarii fiscale, furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectarii inviolabilitatii secretului corespondentei, sa furnizeze lunar organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.
Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, cu fisier xml atasat, semnat electronic. Formularul poate fi descarcat de pe site-ul ANAF –sectiunea Servicii On-line - Descarcare declaratii (https://static.anaf....atii_R/395.html )
Important! Incepand cu 08.01.2023 aplicatiile puse la dispozitia contribuabililor (pdf-urile inteligente) vor putea fi utilizate numai pe sisteme de operare aflate in suport la producator si cu toate update-urile la zi.
Declaratia se depune doar prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care nu au fost inregistrate operatiuni in perioada de raportare, se depune declaratia completata doar cu campurile date de identificare ale furnizorului de servicii postale si ale reprezentantului legal/fiscal sau ale imputernicitului, dupa caz.
Livrarile cuprinse in declaratia informativa sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului in perioada de raportare, si nu cele pentru care au fost emise documente de transport in perioada de raportare.
Vor fi raportate urmatoarele informatii aferente livrarilor: numar si data document de transport, valoare ramburs, denumire si cod fiscal expeditor, adresa de preluare a trimiterii, modalitate virare ramburs catre expeditor (cont colector sau numerar), IBAN cont colector, denumire/nume si prenume
destinatar.
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 1644 din 13 septembrie 2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului si a modalitatilor de depunere pentru declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I nr. 926 din 21 septembrie 2022.