Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Precizari suplimentare privind OUG nr.188/2022: - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Precizari suplimentare privind OUG nr.188/2022:

  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2023 - 06:09 PM

https://static.anaf....001.02.2023.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiva
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare : Ordonanta de urgenta nr.188/2022:

● Modificari aduse legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

● defineste dosarul administrativ al actiunii de control fiscal, precum si dosarul fiscal;

● reglementeaza ca organul fiscal are obligatia ca, la cererea scrisa a contribuabilului/ platitorului supus unei actiuni de control fiscal, sa puna la dispozitia acestuia dosarul administrativ al actiunii de control fiscal;

● prevede ca in cadrul criteriilor generale in functie de care se stabileste clasa/subclasa de risc fiscal sa fie avute in vedere si criterii de natura economica;

● reglementeaza ca la cererea contribuabilului, clasa/subclasa de risc fiscal se comunica acestuia, prin orice mijloc de comunicare care asigura dovada primirii informatiei, cu exceptia cazului in care obiective de interes general justifica restrangerea accesului la aceasta informatie;

● se completeaza art. 64 alin.(2) cu privire la modalitatile de punere la dispozitie a inscrisurilor de catre contribuabili la solicitarea organului fiscal, respectiv prin posta cu confirmare de primire, prin depunerea la registratura organului fiscal sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 79 din Codul de procedura fiscala;

● reglementeaza ca pentru a avea acces la sursele de venit ale persoanelor fizice, organele fiscale locale si organul fiscal central incheie protocolul denumit «Protocol de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen», care se transmite prin sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor/ANAF in conformitate cu art. 70^1 alin. (1) lit. a) si alin. (2);

● la art.79 s-a introdus alin. (1^3) care prevede ca in procedura de control fiscal ori de solutionare a contestatiei, cererile, inscrisurile sau orice alte documente pot fi transmise de contribuabili/platitori, inclusiv de cei prevazuti la alin. (1^1), prin mijloace electronice de transmitere la distanta in conditiile alin. (4) sau (5), dupa caz, ori prin posta, cu confirmare de primire sau prin posta electronica la adresa de e-mail indicata de organul de control sau de solutionare a contestatiei ori depuse la registratura organului fiscal competent. In mod similar, organul de control sau de solutionare a contestatiei poate transmite solicitari, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta in conditiile alin. (4) sau (5), dupa caz, ori prin posta, cu confirmare de primire, sau prin posta electronica la adresa de e-mail indicata de contribuabil/platitor;

● reglementeaza ca activitatea de inspectie fiscala efectuata de organul fiscal central se organizeaza in baza programelor intocmite la nivel central;

● reglementeaza ca legitimatia de inspectie si ordinul de serviciu pot fi prezentate si prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanta. In cazul organului fiscal central, prezentarea legitimatiei de inspectie si a ordinului de serviciu se realizeaza conform procedurii aprobate prin ordin al presedintelui ANAF;

● completarea registrului unic de control de catre organul fiscal se va realiza in cazul in care inspectia fiscala se va desfasura in spatiile de lucru ale contribuabilului;

● reglementeaza ca in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, contribuabilii/platitorii pot fi selectati in mod aleatoriu pentru efectuarea unei actiuni de inspectie fiscala. Termenii si conditiile in care se realizeaza selectarea aleatorie se stabilesc prin ordin al presedintelui ANAF. Intr-un an calendaristic, procentul maximal de contribuabili/platitori selectati in mod aleatoriu nu poate depasi 10% din totalul contribuabililor/platitorilor selectati pentru efectuarea inspectiei fiscale in anul respectiv.
Depasirea procentului de 10% reprezinta abatere disciplinara, iar conducatorul structurii de inspectie fiscala are obligatia sa ia masuri de sanctionare a persoanelor vinovate;

● se introduce art.121^1 - Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul inspectiei fiscale.
Notificarea se transmite contribuabiliilor/platitoriilor prezumtivi a fi selectati pentru efectuarea inspectiei fiscale si care cuprinde riscurile fiscale identificate in scopul reanalizarii de catre acestia a situatiei fiscale si dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscal;

● se modifica art. 125 din Codul de procedura fiscala, in sensul schimbarii locului de efectuare a inspectiei fiscale;

● reglementeaza ca controlul inopinat se efectueaza de catre organele de inspectie fiscala si organele fiscale competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale, potrivit art. 138 alin. (3);

● modificari privind controlul antifrauda:
- au fost stabilite competenta, obiectul si regulile de efectuare a controlului antifrauda;
- a fost prevazut ca in exercitarea atributiilor ce le revin, organele de control antifrauda fiscala au drepturile prevazute la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 144/2014, cu modificarile ulterioare;
- au fost prevazute drepturile contribuabilului pe durata controlului antifrauda.

● modificari privind verificarea situatiei fiscale personale de catre organul fiscal central:
- a fost modificat art. 138 alin.(2) cu privire la activitatile preliminare care se efectueaza pentru verificarea situatiei fiscale personale a persoanei fizice, respectiv:

a) analiza de risc de catre structura de la nivelul aparatului central al ANAF in vederea stabilirii riscului aferent persoanelor fizice de neconformare la declararea veniturilor impozabile. Riscul aferent unei persoane fizice de neconformare la declararea veniturilor impozabile reprezinta diferenta semnificativa intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori pentru aceeasi perioada impozabila.
Diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori este o diferenta mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai putin de 50.000 lei;

b) notificarea, in scris, a persoanelor fizice identificate cu risc fiscal potrivit lit. a), inainte de selectarea pentru verificarea situatiei fiscale personale, ca au posibilitatea de a reanaliza situatia fiscala personala, inclusiv de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale in termenul prevazut la art. 140^1 alin. (2);

c) selectarea persoanelor fizice ce urmeaza a fi supuse verificarii situatiei fiscale personale efectuate la nivelul aparatului central al ANAF, in functie de nivelul riscului stabilit. Nivelul riscului se stabileste pe baza analizei de risc.

- reglementeaza posibilitatea selectarii aleatorie a persoanelor fizice pentru efectuarea unei verificari a situatiei fiscale personale;

- se introduce art. 140^1 - Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul verificarii situatiei personale.
Notificarea de conformare emisa de organul fiscal central in cazul verificarii situatiei
personale se transmite persoanelor fizice identificate cu risc fiscal potrivit art. 138 alin.(2) lit. a) in scopul reanalizarii de catre acestea a situatiei fiscale si, dupa caz, de a depune sau de a corecta declaratiile fiscale.

● modificari privind verificarea documentara:
- prevede ca verificarea documentara se efectueaza de catre organele de inspectie fiscala, organele de control antifrauda fiscala si organele fiscale competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale potrivit art. 138 alin. (3);
- s-a introdus un nou articol, art. 148^1 -Reguli privind verificarea documentara.
..................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI


  • Nu puteti replica pe acest topic




Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL