Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Tratament contabil reparatii produse in garantie intre persoane juridice - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Tratament contabil reparatii produse in garantie intre persoane juridice

1 reply to this topic

#1 Alexa1989

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 February 2023 - 07:00 PM

Sunt o persoana juridica ce importa si comercializeaza produse strict catre alte persoane juridice.
Am un produs defect pe care clientul meu persoana juridica il returneaza in perioada de garantie.
Eu il pot repara rapid daca nu e ceva complex, sau ii pot da la schimb un alt produs functional ca sa nu astepte dupa mine clientul.

Intrebarile sunt:

1. Pentru operatiunile de preluare produs defect, respectiv eliberarea produsului reparat( sau acordarea unui produs identic/similar), sunt obligat sa emit facturi de storno respectiv refacturare, catre client?
M-ar interesa temeiul legal de unde ar putea rezulta o asemenea obligatie.

2. Dpdv gestiune stoc, imi inregistrez intrarea respectiv iesirea de produse in gestiune, pentru a putea avea mereu concordanta stoc fizic-stoc scriptic (371 in contrapartida cu 607).
Este monografia contabila corecta? Sau ar fi mai nimerit un 371 la 473, de exemplu?



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 14 February 2023 - 11:24 PM

Pe scurt ar fi cam asa :

Daca inlocuiesti cu unul identic, poti face doar adnotare pe garantie sau un PV de inlocuire.
Daca ii dai un alt produs ("similar" sau nu) , atunci trebuie sa faci factura cu +/-
Daca nu-i dai nimic (adica ii dai banii inapoi) ... faci factura de storno.
Daca il repari, completezi in actele de garantie reparatia cu/fara PV de reparatie..

Atentie, daca intra la reparatie si ramane un timp la tine ar trebui sa intocmesti un act de primire (PV sau nota de predare/primire sau orice alt document vrei) si sa-l inregistrezi in 8032.
Cand termini reparatia il scoti din 8032 si il trimiti inapoi clientului cu actele de rigoare (garantii/teste, etc) si eventual cu un aviz.

PS: Daca ramane la tine pana se repara, nu are ce cauta in clasa 3 (371 adica), pentru ca nu este al tau (proprietar este clientul tau, nu este al tau!)...

Tu redevi proprietar abia dupa ce faci o factura in care stornezi vanzarea initiala.

Aceasta postare a fost editata de mgabi: 14 February 2023 - 11:32 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL