Buna si tie!
1. NU
2. OK
3. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza toate elementele de activ si de pasiv, grupate în functie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se întocmeste la înfiintarea unitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii unitatii, cu ocazia fuziunii, divizarii sau încetarii activitatii, precum si în alte situatii prevazute de lege pe baza de inventar faptic.
În acest registru se înscriu, într-o forma recapitulativa, elementele inventariate dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecarui post al bilantului.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si de pasiv. Elementele de activ si de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica continutul acestora.
În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga rulajele intrarilor si se scad rulajele iesirilor de la data inventarierii pâna la data încheierii exercitiului financiar.
(NORME METODOLOGICE din 14 decembrie 2004 de întocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila)
Dupa cum vezi, in registrul-inventar nu se trec numai stocurile, ci rezultatul inventarierii tuturor conturilor de activ si de pasiv. Asa ca TREBUIE.
Succes.