valentina_vasile, la Sep 27 2007, 02:09 PM, a spus:
Am gasit un post de contabil de gestiune intr-o tipografie mare. As vrea sa-mi spuneti si mie care sunt atributiile unui contabil de gestiune care tine evidenta unei magazii de materiale, unei magazii de hartie si unei magazii de obiecte de inventar.Sunt niste norme publicate? Legislatie?
Referitor la contabil de gestiune: este un contabil de contabilitate primara, dar la nivelul restrans al unei gestiuni. Rezultatele ei vor fi preluate de contabilitatea firmei intr-o forma deja prelucrata. Daca e vorba de o gestiune de tip magazie, probabl va colabora cu gestionarul sav va face el si munca gestionarului. In general contabilul va face operarea inregistrarilor in calculator si contarile necesare lor, iar gestionarul va tine fisele de magazie. Din intrebare inclin sa cred ca postul de fapt este de gestionar care sa faca si introducerea datelor in calculator si, eventual, sa faca si contarile necesare pentru intrari/iesiri.
Exista legislatie generala pentru toate tipurile de magazii si pentru efectuarea inventarului, dar si unele reglementari specifice pe tipuri de gestiuni. In general, la toate magaziile se tine evidenta materialelor depozitate, a pretului de intrare a datelor intrarilor si a datelor iesirilor, a cantitatilor intrate sau iesite, a stocului dupa fiecare operatie. Se tine evidenta documentelor de intrare/iesire, se fac NIR-uri pentru intrarile prin cumparare etc. Contabilul firmei ar trebui sa te instruiasca pentru detalii specifice firmei si gestiunii. Obiectele de inventar, spre deosebire de materii prime, nu se consuma in procesul de productie. Ele pot fi date in folosinta un timp unei persoane. Trebuie tinuta si aceasta evidenta locurilor si oamenilor unde sunt date in folosinta. Exista si conturi diferite. In principiu trebuie sa inveti programul informatic folosit in acea gestiune.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)