factura sau bon de casa
#1
Postat 07 October 2004 - 08:24 PM
#2
Postat 08 October 2004 - 07:15 AM
#3
Postat 09 October 2004 - 03:38 AM
situatiile astea sint reglementate undeva?
#4
Postat 09 October 2004 - 09:21 AM
In jurnalul de vinzari inregistrez doar z-etul de la casa de marcat impreuna cu facturile care nu se incaseaza pe loc sau se incaseaza cu CEC sau cu Op .
Iar pentru facturi emise in baza bonului fiscal am retinut un facturier separat ( care nu mai apare nici unde).
Cit despre reglementari , nu stiu sa existe pentru situatiile astea!
Dar poate ca gresesc si ma corecteaza cineva.
#5
Postat 09 October 2004 - 07:52 PM
Mie una mi se pare corect sa intocmesti chitanta pentru facturi (pentru ca in mod normal facturile se adreseaza SC-urilor si atunci plata se inregistreaza pe baza chitantei) si pentru celelalte vinzari (catre PF) - bon de casa (care are rol de factura si chitanta concomitent).
#6
Postat 15 April 2005 - 10:22 AM
La art 1 pct 2 din OU nr28din25mart1999 republicata in MO75/21ian2005 se specifica : Agentii economici prevazuti la alin (1) au obligatia sa emita bonuri fiscale .La solicitarea clientilor, vor elibera acestora si factura fiscala.
Se nasc mai multe intrebari:
1. Clientul este persoana juridica: Dau Factura +chitanta sau Factura+ bon casa
Daca dau bon poate apare urmatorul caz:
Clientul persoana juridica cumpara in 31mart dar plateste in 1 aprilie, in 1 apr dau chitanta sau bon ? Veniturile le inreg. pe mart
sau apr ?
Daca nu marchez pe casa in 31mart incalc art 1 pct (2) !!!
in alta ordine de idei
la art 4 pct (1) se specifica obligativitatea ca bonul sa contina "denumire fiecarui bun livrat" se naste intrebarea
este suficient sa pe specifice "biscuiti" sau trebuie specificat "biscuiti marca x y x grame"
#7
Postat 15 April 2005 - 01:34 PM
Sa luam cateva exemple:
1.Marfa este vanduta si achitata integral.
Se emite bon fiscal, dc plata se realizeaza cash sau cu card.Daca clientul cere si factura fiscala, cel care intocmeste factura are obligatia sa mentioneze pe factura "achitat cu bon nr....din data...."
In acest caz, atata timp cat Z-ul este documentul fiscal, tva-ul se colecteaza in baza lui.In acest caz, factura nu va mai fi inregistrata in ctb.
In baza Z-ului se inregistreaza:
5311=707
5311=4427, respectiv se utilizeza ct 411, cu un analitic, pt incasarile prin card.
Tot in acest caz, poate intra si incasarea prin OP.
In acest caz, parearea mea este ca poate fi emisa factura fiscala in respectiva zi, dar pe casa de marcat, se va realiza vanzarea(resp desc de gestiune) doar in mom in care banii sunt efectiv incasati in banca.
Dc reglarea are loc in aceeasi luna, nu este nici o pb, dar daca factura se emite in luna resp, iar plata intervine in urmatoarea luna (resp. se bate pe casa de marcat), se fac urm. inreg.:
411=419
411=4427, pt luna in curs.
In luna urm. se storneaza inreg. initiala, si se face urm. inreg:
411=707
411=4427.
Tva-ul din rapoartele lunare nu tb sa bata cu tva-ul total din jurnalul de vz.Poti sa ai si incasari in avans, pt care cf. Codului Fiscal tb sa colectezi TVA.Insa doar Z-ul este cel care atesta vanzarea de marfa, resp.inreg in ct. de venituri (707)(principiul conectarii cheltuielilor la venituri).
2.Se incaseaza partial valoarea marfii.
Ca urmare, marfa nu este vanduta, nu apare in Z, se emite factura de avans, respectiv chitanta pt banii incasati.
411=419
411=4427
In mom. in care se plateste diferenta, se emite factura finala din care care se scade avansul achitat anterior, precizandu-se de asemenea nr. chit cu care a fost achitat initial, si resp. al bonului.
Se storneaza inreg. initiala, dupa care se inreg vz de marfa cu suma totala
411=707
411=4427
Ce trebuie retinut, pe scurt:
Documentul fiscal pt colectarea tva-ului este Z-ul, factura fiind intocmita doar la cererea clientului, caz in care ac. nu se mai inreg. in ctb, doar se arhiveaza.(exceptie face factura de avans).
Bonul fiscal se emite doar in cazul in care marfa este cumparata(iese din gestiune), resp. este achitata integral, si nu si in cazul achitarii partiale.
Este adevarat insa ca achitarea partiala poate aparea doar in cazul in care este comert cu ridicata, nu cu amanuntul.
Consider insa ca exemplele mele poate, vor ajuta si alte persoane.
Mult succes!
#8
Postat 15 April 2005 - 01:42 PM
Pentru PJ vei emite fact + chitanta.
PF-urilor care nu platesc marfurile pe loc li se emite factura (pe 31 martie-pt evidenta gestiunii) si se incaseaza alta data, cu chitanta (pentru a nu descarca gestiunea de 2 ori cu aceleasi produse)
Ref denumire produs pe bon, nu cred ca scrie undeva ca denumirea produselor trebuie sa aiba 15 caractere (...) important este sa se faca diferentierea (intr-o oarecare masura), sa nu scrii "marfa" si atit.
#9
Postat 15 April 2005 - 03:50 PM
NICOLETA p a spus:
Pentru PJ vei emite fact + chitanta.
PF-urilor care nu platesc marfurile pe loc li se emite factura (pe 31 martie-pt evidenta gestiunii) si se incaseaza alta data, cu chitanta (pentru a nu descarca gestiunea de 2 ori cu aceleasi produse)
Ref denumire produs pe bon, nu cred ca scrie undeva ca denumirea produselor trebuie sa aiba 15 caractere (...) important este sa se faca diferentierea (intr-o oarecare masura), sa nu scrii "marfa" si atit.
Dar societatile care achizitioneaza marfuri din Selgros, si primesc factura si bonul fiscal?!....Aceasta ce fel de situatie este? Reala sau ireala?
#10
Postat 21 May 2005 - 11:27 PM
MIHAELA
#11
Postat 21 May 2005 - 11:35 PM
MIHAELA
#12
Postat 24 May 2005 - 02:45 PM
Tin contabilitatea la un restaurant, deci ma adresez atat persoanelor fizice cat si persoanelor juridice (mesele festive). La inceput foloseam bon fiscal pentru mesele curente, cand imi cerea clientul se elibera si factura. Pentru mesele festive foloseam sistemul factura + chitanta: taiam chitanta si factura de avans, iar cand avea loc evenimentul stornam avansul si facturam intreaga valoare a marfii. A venit si Garda si fiscul si mi-au spus ca nu e corect sa tai chitanta ca totul trebuie "fiscalizat". Adica indiferent de situatie (avans, masa festiva, masa curenta) totul trebuie trecut prin casa de marcat.
Sper ca am fost de folos.
#13
Postat 24 May 2005 - 09:45 PM
#14
Postat 25 May 2005 - 08:45 AM
Insa eu am venit cu precizarea respectiva pentru a combate o teorie de mai sus: factura si bon fiscal ptr pers fizice si factura si chitanta ptr pers juridice.
Cred ca mesajul initial la acest lucru se referea - vanzare catre persoana fizica. Am presupus ca implicit este vorba de comert cu amanuntul.
#15
Postat 25 May 2005 - 02:35 PM
daca o singura persoana juridica cere factura (+chitanta)nu are acest drept deoarece fiind consumator final el nu are drept la deducere TVA
nu inteleg cum vine asta si vreau temei legal pt ca oriunde am citit nu am gasit ca deducerea tva-ului pe baza de factura e conditionata intr-un fel de ce fel de comert practica furnizorul, ZAU!
ba mai mult daca masa aia festiva pt care ma facturezi tu pe mine e pt clientii mei dragi si se incadreaza in stiti voi ce plafon, atunci scrie frumusel in cf ca este deductibila cheltuiala si cum eu am factura corect intocmita si tva-ul ( :) pt ca nu am baut decat apa)
#16
Postat 26 May 2005 - 07:18 AM
#17
Postat 27 May 2005 - 12:15 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi