Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reg de casa la pct de lucru - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


reg de casa la pct de lucru

21 replies to this topic

#1 LAURA DODA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 October 2004 - 08:34 AM

Va rog sa imi spuneti daca exista obligativitatea de a tine registru de casa separat pentru un pct de lucru din alt judet si, daca da, temeiul legal.
Mentionez ca banii incasati din vinzari se depun zilnic la banca.
Multumesc tuturor celor care isi vor da o cit de mica parere.



#2 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 10 October 2004 - 06:00 PM

Laura, nu stiu sa-ti spun acum, exact unde scrie, dar trebuie sa faci evidenta primara gestionara la punctul de lucru - aceasta evidenta primara gestionara presupune NIR, fise de magazie sau raport de gestiune si registru de casa
Eu asa stiu...mai cere si parerile altora




#3

  • Guests

Postat 11 October 2004 - 12:21 PM

Please, mai multe pareri!
Am primit amenda de la garda pe chestia asta si vreau sa stiu daca pot sa ii contest.
Scrie undeva ca este OBLIGATORIU -registrul de casa la un punct de lucru?



#4 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 11 October 2004 - 08:02 PM

Daca ai primit amenda de la garda pe tema asta, ar fi cazul sa ne mentionezi legea si articolul in baza caruia ai fost amendata, precum si explicatiile din pvc - ca sa ne fie si noua mai usor de purtat o discutie.
Da-mi un punct de plecare - legea e asa vasta, iar in momentul de fata nici nu stiu unde sa caut.



#5 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2004 - 11:32 AM

este obligatoriu registrul de casa daca ai operatiuni de incasari si plati in numerar...
"Registrul de casa serveste ca document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin caseria unitatii pe baza actelor justificative"



#6 LAURA DODA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 14 October 2004 - 05:19 PM

Am intrat in posesia Procesului Verbal : sanctiunea este la art.35(2) lit.b din legea 92/1991. Pe procesul verbal se mentioneaza ca pe facturile emise nu sunt completate toate datele din formular : la date privind expeditia nu este trecuta ora si data. Iar pe facturile de intrari nu este specificat la datele clientului ( adica ale mele) - "pct de lucru .......".

In concluzie, a facut mare tambalau ca nu se tine registru de casa, dar , in procesul verbal nici macar nu aminteste de asa ceva.

Dar totusi as vrea sa ma lamuresc daca sunt obligata sau nu sa tin registru de casa acolo.

Multumesc pentru atentia acordata. Si poate va faceti timp sa discutam pe aceasta tema.

Cit despre amenda de la Garda ..... ce sa zic .... miine pot sa vina din nou si sa gaseasca o mie de alte nereguli.

Toate cele bune!



#7 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 14 October 2004 - 06:17 PM

Nu stiu sa scrie undeva,ca esti obligat sa ai reg.casa la fiecare punct de lucru Pe aceasta tema parerile sunt impartite.

Sa va spun cum fac eu:la fiecare punc de lucru am stabilit plafon de casa,insumate sa se incadreze in cel legal,si sold de casa la fel.
Am facut asa(fie vorba intre noi)sa-mi fie mie mai usor la sfarsit de luna,pt. ca-mi aducea un brat de ch. si monetare si-mi era foarte greu sa le fac sa nu depasesc plafonul zilnic.

Mai asteptam si alte pareri.



#8 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2004 - 08:40 AM

eu am avut un punct de lucru in mamaia si unul in bucuresti plus sediul firmei care era tot in bucuresti..folosesc registre de casa pt fiecare punct de lucru.
la cel din Cta am avut garda de 3 ori in vara si n-am avut probleme..
mi-au cerut f clar: reg de casa,monetare,avize pe toata marfa de la firma pt punctul de lucru sau direct de la furnizor plus inscrierea in toate actele a firmei cu mentiunea punctului de lucru respectiv.
dc e vb de un punct de lucru in buc la care te poti deplasa sa culegi banii de 5 ori pe zi e alta treaba.eu nici macar cu cel din bucuresti nu procedez asa..fiecare cu registrul lui de casa..asa se evidentiaza f bine toate operatiunile fiecarui punct in parte.



#9 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 17 October 2004 - 11:27 AM

Ordonanta nr. 26 din 22-08-1997
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare
Publicatie: Monitorul Oficial nr. 208 din 26-08-1997
Emitent: Guvernul
In temeiul art. 1 lit. a) din Legea 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. I. O.G. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in M.Of. 24/31-01-1996, aprobata si modificata prin Legea 131/1996, publicata in M.Of. 264/28-10-1996, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5. Pentru intarirea disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale, operatiunile de incasari si plati intre persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plata fara numerar.
Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plati in numerar in urmatoarele cazuri:
a) plata salariilor si a altor drepturi de personal;
B) alte operatiuni de plati ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plati catre persoane juridice, in limita unui plafon zilnic maxim de 20.000.000 lei.
De la prevederile alin. 2 lit. c) sunt exceptate urmatoarele operatiuni:
- depunerile in conturile persoanelor juridice, deschise la societatile comerciale bancare, care pot fi facute si de alte persoane juridice, neplafonat;
- cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute, efectuate in acest sens;
- cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, de simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
La acordarea avansurilor spre decontare, in scopul efectuarii de plati catre persoane juridice, se vor respecta cerintele prevazute la alin. 2 lit. c).
Este interzisa acordarea unor facilitati de pret clientilor, persoane juridice, care efectueaza plata in numerar.
Sumele in numerar aflate in casieriile proprii ale persoanelor juridice nu pot depasi la sfarsitul fiecarei zile plafonul de 10.000.000 Iei. Se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a altor operatiuni cu persoane fizice, pentru o perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora.
Sumele in numerar care depasesc nivelul stabilit conform alin. 6 vor fi depuse in conturile bancare ale persoanelor juridice respective, astfel:
- in urmatoarea zi lucratoare, daca sediul persoanei juridice se afla in aceeasi localitate cu cel al unitatii societatii comerciale bancare la care are deschis contul;
- in maximum 2 zile lucratoare, daca sediul persoanei juridice se afla in alta localitate decat cel al unitatii societatii comerciale bancare la care isi are deschis contul;
- in situatii exceptionale, se admite depasirea termenelor prevazute mai sus, cu avizul unitatii societatii comerciale bancare la care persoana juridica isi are deschis contul.
Subunitatile economice ale persoanelor juridice care au cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie aplica in mod corespunzator prevederile acestui articol."



#10 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 17 October 2004 - 11:46 AM

2. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins: "Art. 6. Incasarile zilnice in numerar pentru fiecare casierie de la o persoana juridica nu pot depasi plafonul stabilit la art. 5 alin. 2 lit. c).
din cate sesizez, OG.94 / 2004 nu a modificat nici aliniatul 1 al art.6,



#11 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 17 October 2004 - 11:49 AM

si nici aliniatul 8 al art.5



#12 gabriella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 164 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 17 October 2004 - 12:03 PM

este "document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii pe baza actelor justificative"(HG.831 / 1997)
se fac plati si incasari la punctul de lucru din alta localitate - rezulta ca are casierie proprie, deci este necesara intocmirea registrului de casa
cat priveste soldurile - cititi cu atentie paragrafele subliniate - eu am inteles ca, pentru fiecare punct de lucru cu casierie si cont bancar propriu, i se aplica plafonul maxim legal (am 3 pct.lucru, pot avea pe total societate sold de 150.000.000 lei - si e corect)
voi a-ti inteles altfel?



#13 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2004 - 04:15 PM

este corect Gabriela..plafonul se aplica pt fiecare caserie..insa se aplica si la centralizarea lor...daca ai 2 puncte de lucru se face centralizarea registrelor de casa daca nu sunt lucrate separat si se varsa banii zilnic la sediu.



#14 srader elena lacramioara

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:PROFESIONALE

Postat 09 November 2004 - 12:25 AM

AM AVUT CONTROL DE LA GARDA SI AU SPUS CA AI VOIE SA TII ATATEA REGISTRE DE CASA CATE PUNCTE DE LUCRU AI , DACA , PENTRU FIECARE PUNCT DE LUCRU AI SI CONT IN BANCA DESCHIS , IAR SOLDUL ZILEI ADUNAT PE TOATE PUNCTELE DE LUCRU SA NU DEPASEASCA PLAFONUL LEGAL.



#15 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 09 November 2004 - 08:45 AM

Sant curioasa,daca NU se tine registru de casa,cum verifica seful sau contabilitatea, corectitudinea celui care efectueaza incasari si plati (casierul)?
registrul de casa este un instrument folosit pt evidentiera milj banesti.Nu este regim special,deci il poti folosi cand este nevoie.Nu cred ca te-ar fi mustrat cei ce ti-au venit in control,daca il aveai.Am inteles ca este punct de lucru!Punctul de lucru functioneaza precum o societate in miniatura.
Alte pareri?



#16 srader elena lacramioara

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:PROFESIONALE

Postat 09 November 2004 - 10:30 AM

aveam si mai am cele 2 registre de casa ,dar nu aveam cont la banca ptr amandoua .
ei au zis ca daca nu am 2 conturi in banca sa nu mai tin doua registre.
eu consider ca este o necesitate sa ai registru de casa la fiecare punct de lucru , chiar daca nu ai tot atatea conturi la banca.



#17 Dory

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2004 - 03:37 PM

Noi avem punct de lucru in alta localitate dar nu avem registru de casa la acel punct de lucru. Precizez ca nu avem nici cont bancar separat deschis in localitatea unde este punctul de lucru.
Incasarile la acel punct de lucru sunt foarte rare si platile se fac prin seful de la punctul de lucru care ia avansuri spre decontare si face deconturi pentru justificarea sumelor primite.
Pentru incasari se poate da un chitantier separat la punctul de lucru si la fiecare incasare sa se trimita o copie a chitantei pe fax + banii in cel mai scurt timp (ideal aceeasi zi) pentru a fi trecute in registrul de casa de la sediul central.
Daca banii nu se pot trimite atunci exact aceeasi suma poate fi trecuta ca avans spre decontare pe numele sefului de la punctul de lucru si dispozita de plata semnata pe fax.
Am avut si control de la garda financiara la punctul de lucru si le-am spus ca nu avem registru de casa acolo, ca totul se desfasoara prin casieria de la sediu si au controlat doar avizele de insotire a marfii, NIR-urile, fisele de magazie si cam atat.



#18 NICOLETA p

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 282 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 11 November 2004 - 08:50 PM

ideea este nu daca POATE ci daca TREBUIE si unde sta scris ca da. mie, de la Garda mi-au spus ca RC se tine la sediu OBLIGATORIU, ca si RV si RC, la punctul de lucru trebuind sa existe NIR-urile si eventual o copie a facturii intrare.



#19 simonai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 25 February 2005 - 10:02 PM

Da, sunt de acord cu tine Angelica. Mai ales ca eu lucrez la o astfel de firma, cu 5 puncte de lucru in tara si Bucuresti.In tara,tinem Registru de casa doar pt. incasarile in numerar si depunerea la banca, dar avem la sediu propiul reg. de casa in care se fac incasari(de ex.depunerea - pe baza de monetar de la 3 puncte de lucru) si plati(deconturi, salarii, depunerea numerarului la banca, furnizori), fara a depasi insumat de la toate punctele de lucru - plafonul de casa de 50 mil.Am pus conditia ca plafonul celorlalte punte de lucru sa nu depaseasca 100.000 lei.



#20 ivancristina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 184 Postari:
  • Location:oradea

Postat 28 February 2005 - 11:07 AM

Voi cu ce documente " culegeti " banii de la punctele de lucru ( mai ales ca sunt in aceeasi localitate ) Eu fac in urmatorul mod :
disp plata la punct lucru pe persoana care aduce banii
disp inasare + chitanta pe acelasi nume la centru






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL