Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
REZOLVARE COMPLETA STUDII DE CAZ FISCALITATE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


REZOLVARE COMPLETA STUDII DE CAZ FISCALITATE

63 replies to this topic

#41 ralumi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Interests:examen consultanti fiscali

Postat 26 October 2005 - 09:41 PM

Ce se intelege prin conceptul de sistem fiscal?

Un sistem fiscal poate fi definit ca alcatuit din totalitatea impozitelor instituite intr-un stat care ii procura acestuia o parte importanta din veniturile publice, fiecare impozit avand o contribuite specifica si un anumit rol in economie.
Sistemul fiscal este in mod normal expresia vointei politice, este infiintat pe un teritoriu determinat si care dispune de o autonomie suficienta pentru a putea, prin intermediul organelor care o reprezinta sa se doteze cu reguli juridice si in special fiscale.Orice sistem fiscal prezinta anumite caracteristici:
1.Exclusivitatea aplicarii, care presupune ca el se aplica intr-un teritoriu geografic determinat, fiind unicul colector al resurselor fiscale pentru un buget sau pentru un sistem de bugete;
2.Autonomie tehnica, adica un sistem fiscal este autonom din punct de vedere tehnic daca el cuprinde toate regulile de asezare, lichidare, incasare, necesare pentru punerea sa in aplicare;
3.asezare (asieta), adica obiectul asezarii venitului bugetar.



#42 ralumi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Interests:examen consultanti fiscali

Postat 26 October 2005 - 10:32 PM

185: Care sunt functiile sistemului fiscal:

Sistemul fiscal trebuie sa indeplineasca 5 functii importante:

1.Functia sociala, potrivit careaia sunt favorizate categoriile de contribuabili cu venituri mai mici sau anumite persoane juridice care realizeaza activitati economice cu personal care prezinta un anumit handicap;

2.Functia economico-stimulativa, respectiv functia de a dezvolta activitatile economice, de a spori volumul veniturilor, de a crea locuri de munca, de a proteja mediul;

3.Functia financiara este instrumentul prin care statul procura resursele necesare finantarii activitatilor de interes national;

4.Functia de control da posibilitatea statului prin intermediul sursei informationale a contabilitatii sa valideze volumul corect al vanzarilor, costul de productie, contabilitatea cheltuielilor si veniturilor, a modului corect al bazelor de calcul pentru impozitul pe veniturile din salarii, taxa pe valoarea adaugata, accize, precum si plata acestora la termenele prevazute de lege.

5.Functia de echitate: toti agentii economici, persoane fizice si juridice care desfasoara activitati economice in scopul obtinerii de profituri trebuie sa fie impozitate.

186: Care este rolul sistemului fiscal? Argumentati

Sistemul fiscal are in principiu urmatoarele obiective:
1.prin numarul si marimea impozitelor sa satisfaca nevoile de fonduri ale statului;
2.sa simplifice si sa inlesneasca munca de corectare a impozitelor;
3.impozitele sa fie tolerate de contribuabili;
4.sa creasca numarul contribuabililor pentru inlaturarea inechitatilor.

196:ce semnifica taxele de timbru:

Reprezinta plata neechivalenta pentru servicii sau lucrari efectuate de organe sau institutii care intocmesc sau elibereaza diferite acte, presteaza servicii sau rezolva alte interese legitime ale persoanei fizice sau juridice.
Subiectul platitor este determinat in momentul cand acesta solicita efectuarea activitatii din partea institutiei publice.Distingem
- regula universalitatii platii taxelor de timbru atunci cand se solicita prestarea unui serviciude la un organ al autaritatii publice;
-unicitatea taxarii, adica pentru unul si acelasi serviciu prestat unei persoane nu se datoreaza decat o singura taxa;
-principiul platilor anticipate: plata serviciilor se realizeaza inainte de primirea sau eliberarea actelor taxabile.
Raspunderea pentru incadrarea in tarif si a valorilor taxabile revine organelor carora li s-a solicitat serviciul.




#43 miha77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 29 October 2005 - 12:44 PM

La problema 68, respectiv 69 credeti ca este bine sa aplicam pro-rata?Conform reglementarilor legale pro-rata aplicata provizoriu pentru un an fiscal este ori pro-rata determinata pentru anul precedent, ori pro-rata estimata in functie de operatiunile prevazute a fi realizate in anul curent. Tinand cont de faptul ca noi avem date referitoare la o singura luna nu putem determina pro-rata! Asa cred eu! Ce spuneti?

Va felicit pentru felul in care ati stiut si ati reusit sa va implicati in aceasta mare schimbare ce priveste examenul la acces!



#44 Andra M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 125 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 05:23 PM

pina la urma cum e cu TVA la problema 106... e cheltuiala nedeductibila??? nu ma prind..

Multumesc



#45 miha77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 01 November 2005 - 06:07 PM

106. tva-ul aferent ch de protocol nedeductibile este si el nedeductibil. Facem astfel inregistrarea 635=4427 1.816.400. Insa aceasta inregistrare nu ne afecteaza modul de calcul al impozitului pe profit intrucat ea se adauga la ch totale, acestea devenid 601.816.400!

IPcumulat=16%(700.000.000-601.816.400+9.560.000+1.816.400+10.000.000+2.000.000)=19.449.600



#46 Andra M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 125 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 06:35 PM

multumesc



#47 Andra M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 125 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 06:39 PM

ar mai fi o problema si poate ma ajuta cineva... Cind se calculeaza venitul pt. a determina impozitul pe micro se iau in calcul si veniturile din cedarea imobilizarilor corporale



#48 mariusmarchu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 November 2005 - 09:32 AM

multam' fain de la Predeal!



#49 geambazumariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 448 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Calarasi

Postat 02 November 2005 - 09:25 PM

(1)Baza impozabilã a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor o constituie veniturile din orice sursã, din care se scad:
a)veniturile din variaĂľia stocurilor;
b)veniturile din producĂľia de imobilizĂŁri corporale Âşi necorporale;
c)veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a subvenþiilor guvernamentale ºi a altor resurse pentru finanþarea investiþiilor;
d)veniturile din provizioane;
e)veniturile rezultate din anularea datoriilor Âşi a majorĂŁrilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementĂŁrilor legale;
f)veniturile realizate din despĂŁgubiri, de la societĂŁĂľile de asigurare, pentru pagubele produse la activele corporale proprii.

deci intra in baza veniturile din cedarea imobilizarilor corporale



#50 adry69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 03 November 2005 - 03:44 PM

LA PROBLEMA 142, COMISIONUL ITM ESTE 0,75%, IN LOC DE 0,25%. EU ASA SPUN...E OK?



#51 monidia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:

Postat 03 November 2005 - 04:14 PM

adry69 a spus:

LA PROBLEMA 142, COMISIONUL ITM ESTE 0,75%, IN LOC DE 0,25%. EU ASA SPUN...E OK?

nu. comisionul este de 0.75% daca ITM iti pastreaza cartile de munca si 0.25% daca iti presteaza doar servicii de verificare si certificare.



#52 adry69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 04 November 2005 - 08:09 AM

Iti multumesc MONIDIA. Nu am citit corect enuntul problemei. Sper ca la examen sa nu fiu tot cu capul in nori!



#53 cornelia.iacob

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:galati

Postat 03 June 2006 - 05:31 PM

Referitor la problema 106(cartea din 2005), respectiv 105(cartea din 2006) parerea mea e ca totalul cheltuielilor se modifica dupa ce calculam TVA-ul aferent cht de protocol nedeductibile.
Profitul brut devine 700.000.000 - (600.000.000 + 1.816.400) fata de cel initial 700.000.000-600.000.000.

Dar am o neclaritate si la problema 104(cartea din 2005), respectiv 103(cartea din 2006), si anume:
de ce se calculeaza TVA la protocol daca se specifica ca este format din achizitii de bauturi alcooloce si tutun?La acestea se deduce TVA?



#54 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 03 June 2006 - 11:04 PM

niciodata



#55 calipso

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:craiova

Postat 04 June 2006 - 01:11 AM

Problema 105-nu calculezi TVA aferent chelt.de protocol nedeductibile la 30.06-atunci se cere sa se calculeze imp.pe profit.Acest TVA se calc pt intreg anul si se face 635=4427 anul urmator si atunci e chelt.nedeductibila

Problema 103-la alcool si tutun calculezi TVA lunar si il consideri chelt nedeductibila in fiecare luna



#56 Bercaru Florentina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:Focsani

Postat 04 June 2006 - 08:22 PM

Jos palaria in fatza celor care se gandesc si la altii! Bafta!



#57 mirela 13

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 298 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2006 - 08:25 PM

problema 56 pe cartea din 2005, stie cineva care este rezolvarea corecta?

Eu am gasit doua variante. Ce ziceti, care e corecta?

Problema 56
- sal.de baza: 5.000.000 lei
- spor de vechime 15%: 5.000.000 x 15%=750.000 – Spor cu caracter permanent? da
- tichete masa: 20 x 65.000 = 1.300.000
- cadou 8 martie: 2.500.000.
- are in intretinere 2 persoane
ven.net din salarii=?
Imp.salarii=?
Sal.net=?
Sal.brut=5.000.000+750.000+1.300.000+2.500.000=9.550.000
Neimpozabil: din cadou: 1.500.000

Fd.somaj 1%: (5.000.000+750.000) x 1% = 57.500
CAS: (5.000.000+750.000+2.500.000-1.500.000) x 9.5%=6.750.000x9.5% = 641.250
CASS: 6.750.000 x 6.5%=438.750
Venit net = 9.550.000-57.500-641.250-438.750=8.412.500
Venit impozabil = 8.412.500-1.500.000-1.300.000-4.500.000=1.112.500
Sal.brut cadou neimp;tichete deducere
 impozit sal.=1.112.500 x 16%=178.000
Salariu net = 8.412.500-178.000= 8.234.500

Problema 56
- sal.de baza: 5.000.000 lei
- spor de vechime 15%: 5.000.000 x 15%=750.000 – Spor cu caracter permanent? da
- tichete masa: 20 x 65.000 = 1.300.000
- cadou 8 martie: 2.500.000.
- are in intretinere 2 persoane
ven.net din salarii=?
Imp.salarii=?
Sal.net=?
Sal.brut=5.000.000+750.000+1.300.000+2.500.000=9.550.000
Neimpozabil: din cadou: 1.500.000

Fd.somaj 1%: (5.000.000+750.000) x 1% = 57.500
CAS: (5.000.000+750.000) x 9.5%=5.750.000x9.5% = 546.250
CASS: 5.750.000 x 6.5%=373.750
Venit net = 9.550.000-57.500-546.250-373.750=8.572.500
Venit impozabil = 8.572.500-1.500.000-1.300.000-4.500.000=1.272.500
Sal.brut cadou neimp;tichete deducere

 impozit sal.=1.272.500 x 16%=203.600
Salariu net = 8.572.500-203.600= 8.368.900



#58 mirela 13

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 298 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2006 - 09:24 PM

problema 156 cartea 2005.

ce parere aveti: se aplica art. 47, alin.b) Cod Fiscal '' venitul obtinut de titularul brevetului prin cesionarea acestuia este neimpozabil '' ?

Sau vedeti o alta rezolvare?



#59 calipso

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:craiova

Postat 06 June 2006 - 12:00 AM

Niciuna nu e buna!
Problema 56
- sal.de baza: 5.000.000 lei
- spor de vechime 15%: 5.000.000 x 15%=750.000 – Spor cu caracter permanent? da
- tichete masa: 20 x 65.000 = 1.300.000
- cadou 8 martie: 2.500.000.
- are in intretinere 2 persoane

ven.net din salarii=?
Imp.salarii=?
Sal.net=?

Sal.brut=5.000.000+750.000+(2.500.000 - 1.500.000) = 6.750.000

Neimpozabil: din cadou: 1.500.000
Tichete masa – neimpozabile

Fd.somaj 1%: (5.000.000) x 1% = 50.000
CAS: (5.000.000+750.000+2.500.000-1.500.000) x 9.5%=6.750.000x9.5% = 641.250
CASS: 6.750.000 x 6.5%=438.750
Venit net = 6.750.000 - 50.000 - 641.250 - 438.750 = 6.750.000 – 1.130.000 =5.620.000
Venit impozabil = 6.750.000 -1.130.000 - 4.500.000 = 1.120.000
Sal.brut contributii deducere

impozit sal.=1.120.000 x 16% =179.200

Salariu net = .6.750.000 - 179.200 – 1.130.000 = 5.440.800
Salariu net primit = 5.440.800 + 1.500.000 (cadou neimpozabil) + 1.300.000 (tichete)



#60 eszcse

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Necunoscuta
  • Interests:contabilitate, finante, audit, HR - Resurse Umane

Postat 20 June 2006 - 06:50 PM

a citit cineva ceva despre taxa de examen care se percepe? Daca platesti si din anumite motive nu poti sa te prezinti la examen, se mai restituie? Integral, sau partial?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL