Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Indemnizatia pt.cresterea copilului - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Indemnizatia pt.cresterea copilului

61 replies to this topic

#21 bkati

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 10 November 2005 - 03:05 PM

In noul proiect de lege vorbeste despre impozit pe venit nu de cotizare ca pana acuma. Ma gandesc ca daca ai avut macar o zi lucrata in fiecare luna din ultimele 12 luni inaintea nasterii copilului poti beneficia de indemnizatia noua de 800 RON. Sau nici nu trebuie pentru fiecare luna ci in total in ultimele 12 luni sa fi lucrat macar o zi?! Nu pre inteleg.



#22 alinanicola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Location:Tg. Jiu

Postat 10 November 2005 - 03:11 PM

1. Cert este ca trebuie ca acel copil sa se nasca in 2005 pentru a beneficia de CIC, daca se naste pe 01.01.2006 nu mai poti primi indmnizatie, asta e sigur, pentru ca cererile se solutioneaza dupa noua lege ... si oricum e mai complicat.
2. Daca esti in CIC asta inseamna ca ai contractul de munca suspendat si nu mai poti semna acte dar inainte de de a intra in concediu poti imputernici pe cineva, cu acte notariale depuse apoi la Camera de Comert, cam asa stau lucrurile ...




#23 alinanicola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Location:Tg. Jiu

Postat 10 November 2005 - 03:14 PM

pentru bkati - pentru a beneficia de CIC trebuie sa fi angajat cu norma normala de lucru - 8 ore, cei angajati cu norme partiale nu beneficiaza.



#24 skyman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 11 November 2005 - 11:32 AM

Stiam ca administratorul nu trebuie neaparat sa fie angajat al firmei. In cazul asta nu ar avea importanta ca am contractul suspendat sau nu.
Sau nu e asa?
Stie cineva in cat timp se solutioneaza cererile de CIC cf vechii legi?



#25 herra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:IASI

Postat 11 November 2005 - 02:30 PM

danae a spus:

ei na, evident ca va fi cum e corect, adica 75% din... :evil:

pt daniela zaharia: la o prima citire eu iti recomand sa nu reia activitatea decat din ianuarie 2006, ar trebui sa vedem normele (sau o citire mai atenta :P ) dar cel mai sigur asa ar fi, 1 ian o prinde in cic, renunta la el, noua ordonanta e valabila, primeste 3 mil

[b]dar ce recomanzi unei persoane care a nascut in septembrie 2004, in mai 2005 s-a intors la serviciu, si nu i-ar strica 3 mil pe luna pana in septembrie 2006.
ea (persoana) se gandeste sa se intoarca in CIC, sa spunem din 15 decembrie 2005 pana pe 2 ianuarie 2006 (cu acordul tacit al angajatorului, of course).

multumesc pentru raspuns! :P




#26 alinanicola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Location:Tg. Jiu

Postat 11 November 2005 - 03:00 PM

Pai daca nu esti angajat sau asigurat, cum vrei sa soliciti CIC ?



#27 herra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:IASI

Postat 11 November 2005 - 06:19 PM

[quote=herra][quote=danae]ei na, evident ca va fi cum e corect, adica 75% din... :evil:

pt daniela zaharia: la o prima citire eu iti recomand sa nu reia activitatea decat din ianuarie 2006, ar trebui sa vedem normele (sau o citire mai atenta :P ) dar cel mai sigur asa ar fi, 1 ian o prinde in cic, renunta la el, noua ordonanta e valabila, primeste 3 mil
[/quote]

[b]dar ce recomanzi unei persoane care a nascut in septembrie 2004, in mai 2005 s-a intors la serviciu, si nu i-ar strica 3 mil pe luna pana in septembrie 2006.
ea (persoana) se gandeste sa se intoarca in CIC, sa spunem din 15 decembrie 2005 pana pe 2 ianuarie 2006 (cu acordul tacit al angajatorului, of course).

multumesc pentru raspuns! :P



[b]precizez ca persoana din intrebarea de mai sus este asigurat, a avut si ar avea in continuare dreptul la CIC, numai ca s-a intors la serviciu.



#28 Nicolae Camelia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 11 November 2005 - 08:09 PM

da dvs puteti beneficia, dar cf noii legi, sun totusi 8000000 lei. nu vad de ce ar trebui sa recurgeti la provocarea nasterii? iin primul rand sotia dvs va trebui sa beneficieze ce CM prenetal si neaparat de 42 zile de postnatal ca sa puteti beneficia de CM pt crestere copil



#29 alinanicola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Location:Tg. Jiu

Postat 14 November 2005 - 07:17 AM

Tatal poate solicita CIC din prima zi de nastere a copilului, nu are nici o legatura cu CM al mamei.



#30 oanag

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 179 Postari:

Postat 14 November 2005 - 05:54 PM

alinanicola a spus:

Tatal poate solicita CIC din prima zi de nastere a copilului, nu are nici o legatura cu CM al mamei.
Tatal poate solicita CIC din prima zi doar daca mama nu este angajata niciunde=casnica. Daca mama lucreaza, tatal poate solicita CIC doar din a 43-a zi de la nasterea copilului.



#31 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 15 November 2005 - 10:03 AM

skyman a spus:

Sotia mea ar trebui sa nasca la sfarsitul lui dec 2005. Ea nu indeplineste stagiul de cotizare, in schimb eu am 11 luni lucrate in ultimele 12.
2) Eu sunt administratorul unei firme. Mai pot semna acte samd, in caz ca intru in CIC?
Am fost in aceasta situatie, adica administratorul firmei in timp ce eram si in CIC, am fost nevoita sa renunt la CIC pt. ca e o intrega poveste cu semnaturile, cu alte cuvinte nu mai poti semna pt ca se presupune ca stai acasa cu bebe. Chiar vei sta acasa cu bebe? #-o Ai grija, daca iti iei CIC si mergi in continuare la serviciu e foarte riscant, daca te-au prins e jale, sunt niste amenzi de nici nu-ti vine sa crezi. :smt115
In ceea ce priveste cezariana programata mai devreme de cat ar trebui nu te sfatuiesc, din motive de sanatate pt. bebe, nu de alta. Sotia ta ce spune? Parerea mea e ca ar trebui sa va ganditi mai intai la bebe, sa fie el/ea sanato(a)s(a) si apoi sa va ganditi la banii de pe CIC. Crezi ca merita sa dai salariul pe care il ai acum pe ce ai lua pe CIC?
n.pascal



#32 herra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:IASI

Postat 15 November 2005 - 10:21 AM

nicoleta pascal a spus:

skyman a spus:

Sotia mea ar trebui sa nasca la sfarsitul lui dec 2005. Ea nu indeplineste stagiul de cotizare, in schimb eu am 11 luni lucrate in ultimele 12.
2) Eu sunt administratorul unei firme. Mai pot semna acte samd, in caz ca intru in CIC?
Am fost in aceasta situatie, adica administratorul firmei in timp ce eram si in CIC, am fost nevoita sa renunt la CIC pt. ca e o intrega poveste cu semnaturile, cu alte cuvinte nu mai poti semna pt ca se presupune ca stai acasa cu bebe. Chiar vei sta acasa cu bebe? #-o Ai grija, daca iti iei CIC si mergi in continuare la serviciu e foarte riscant, daca te-au prins e jale, sunt niste amenzi de nici nu-ti vine sa crezi. :smt115
In ceea ce priveste cezariana programata mai devreme de cat ar trebui nu te sfatuiesc, din motive de sanatate pt. bebe, nu de alta. Sotia ta ce spune? Parerea mea e ca ar trebui sa va ganditi mai intai la bebe, sa fie el/ea sanato(a)s(a) si apoi sa va ganditi la banii de pe CIC. Crezi ca merita sa dai salariul pe care il ai acum pe ce ai lua pe CIC?


si actele nu pot fi aduse acasa la semnat? :shock:



#33 skyman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 15 November 2005 - 01:50 PM

Eu stiu un tata care a facut exact asa. Era administratorul firmei si a intrat in CIC pt ca a descoperit ca mamei nu i se platisera asigurarile la firma la care era angajata. Si ca sa isi ia salariul a angajat-o pe mama in locul lui. :wink:
Ideea e ca eu ma ocup si de mers la banca, semnat OP-uri.
Actele la semnat se pot aduce si acasa, si la banca ma impiedica cineva sa merg in timpul meu liber?
Pot sa te intreb, ce probleme ai avut cu semnatul actelor? Si vine cineva sa controleze o firma cu 5 angajati sa vada cine e la lucru si cine nu?
In statut figurez ca administrator, iar in contractul de munca sunt angajat ca director general.
E vreo lege care zice ca administratorul trebuie sa fie angajatul firmei ca sa poata semna acte si sa mearga la banca?
Eu am lucrat la o firma unde asociatul unic plecase in strainatate iar tatal lui era trecut in statut ca administrator, nu primea nici un salar, ci doar se ocupa de acte, banca, salarii.
Am mai precizat, mama va naste la sfarsitul lui Dec si neaparat prin cezariana datorita unor probleme de sanatate (uter dublu), ceea ce face foarte posibila o nastere inainte de termen. Doctorul e foarte incantat ca sarcina a ajuns la 33 de saptamani, el credea ca o sa trebuiasca sa nasca mai devreme!
Doctorul vroia sa programeze cezariana in 31 Dec, chiar de revelion, dar daca trebuie o sa o programeze cu o saptamana mai devreme, copilul fiind perfect gata de nastere dupa 19 Dec, cand are 38 sapt.
(In SUA copii nascuti dupa 24-26 saptamani sunt considerati perfect viabili, la noi se zice ca sa aiba 32. E bine sa aiba mai multe, dar peste 38 nu mai conteaza.)
Din CAS se acopera cei 8 mil pt CIC, trebuie sa am vreo aprobare de la Casa de Pensii pt CIC?
Sau pur si simplu, cand se naste copilul, completez actele necesare, la firma, si imi iau CIC-ul?



#34 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 15 November 2005 - 04:15 PM

"herra a spus:

si actele nu pot fi aduse acasa la semnat? :shock:
Ti-am spus, am trecut prin asa ceva, sa nu crezi ca nu am incercat si varianta asta. Crede-ma ca am platit o amenda maricica pentru ca mi-am pus semnatura pe niste documente in timp ce eram in CIC
n.pascal



#35 miravi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 November 2005 - 07:34 PM

sa inteleg ca o asociata unica care a avut contract de asigurare cu Casa de Pensii si urmeaza sa nasca in anul 2006 nu poate beneficia CIC?



#36 skyman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 15 November 2005 - 08:06 PM

Ce fel de acte ai semnat? Scuze daca sunt indiscret...
Revin cu intrebarea mea: daca administratorul nu e nevoie sa fie angajat al societatii, atunci care e problema?
Am sa vorbesc si cu persoana care a facut asta sa vad daca a avut dificultati.
Nu vad de ce nu s-ar putea, ce lege interzice asta?



#37 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 16 November 2005 - 12:14 PM

skyman a spus:

Ce fel de acte ai semnat? Scuze daca sunt indiscret...
Revin cu intrebarea mea: daca administratorul nu e nevoie sa fie angajat al societatii, atunci care e problema?
Am sa vorbesc si cu persoana care a facut asta sa vad daca a avut dificultati.
Nu vad de ce nu s-ar putea, ce lege interzice asta?

Ca sa ne lamurim: sunt asociat unic si administrator, am fost in CIC din iulie 2004 pana in ianuarie 2005, a trebuit sa renunt la CIC pt ca in ianuarie 2005 am control de la GF si mi-a gasit balantele august - decembrie 2004 semnate atat de economist cat si de mine in calitate de administrator. Nu era normal sa le semnez si eu? Au mai gasit semnatura mea pe inventar decembrie 2004 si pe cateva instiintari catre partenerii de afaceri. Au sesizat CAS si ITM care mi-au dat (in martie) la un loc cam 48 milioane amenda pentru ca am semnat aceste documente. Pasul urmator: i-am dat in judecata pentru ca am avut nelamuriri, crede-ma am trecut prin prea multe si stiu despre ce vorbesc. In octombrie 2005 mi s-a dat castig de cauza, nici pana acum nu mi-am recuperat banii de pe amenda, am cheltuit o caruta de bani pe avocati pentru ca stiam ca am dreptate, nu mai spun amenintari care mai de care, si tot asa,.............. am ajuns la concluzia ca mai bine ma intorc la munca, am renuntat la CIC care oricum are o valoare de 0 taiat in patru raportat la ce cheltuieli sunt cu un nou-nascut. Iar mi-am adus aminte si iar m-am enervat asa incat daca mai vrei detalii scrie-mi la nicoletapascal@yahoo.com, crede-ma sunt unele lucruri care ar fi mai bine sa nu apara pe site.
n.pascal



#38 alinanicola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Location:Tg. Jiu

Postat 16 November 2005 - 12:54 PM

Ordonanta de urgenta nr. 148 din 03/11/2005

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1008 din 14/11/2005
privind susþinerea familiei în vederea creºterii copilului

În vederea realizãrii obiectivelor înscrise în Programul de guvernare, cu privire la îmbunãtãþirea standardului de viaþã al persoanelor vârstnice, pentru aceasta fiind necesarã consolidarea financiarã a sistemului public de pensii, prin externalizarea din bugetul asigurãrilor sociale de stat a prestaþiilor care nu au naturã contributivã sau nu au legãturã cu riscurile sociale asigurate,
din necesitatea îmbunãtãþirii echilibrului social-economic al familiei, prin susþinerea acesteia în vederea creºterii copilului, în scopul stimulãrii creºterii natalitãþii ºi diminuãrii fenomenului de abandon al copiilor,
pentru asigurarea cadrului legal necesar aplicãrii acestor mãsuri care presupun modificãri, pentru anul 2006, în structura bugetului asigurãrilor sociale de stat ºi în aceea a bugetului de stat, fapt ce impune reflectarea în bugetele anului 2006 a sumelor necesare,
având în vedere cã mãsura de susþinere, din surse exterioare bugetului asigurãrilor sociale de stat, a finanþãrii unor drepturi de asigurãri sociale care nu au o legãturã directã cu drepturile de pensie a fost inclusã în aprilie 2004 în Planul de acþiune PAL, ca una dintre acþiunile prevãzute pentru realizarea condiþionalitãþilor pentru "PAL 2", corespunzãtor obiectivului specific "Îmbunãtãþirea sustenabilitãþii financiare a sistemului de pensii", elemente care vizeazã interesul public ºi constituie situaþii de urgenþã,
þinând seama de faptul cã neadoptarea de mãsuri imediate, prin utilizarea de proceduri de legiferare pe calea ordonanþei de urgenþã a Guvernului, ar conduce la grevarea în continuare a bugetului asigurãrilor sociale de stat, în detrimentul pensiilor, afectând astfel interesele persoanelor vârstnice, cu plata unei prestaþii care nu constituie un risc social, aºa cum este definit de instrumentele juridice internaþionale, la imposibilitatea respectãrii angajamentelor privind politica de protecþie socialã asumate în Programul de guvernare 2005-2008 ºi în documentele de poziþie întocmite în urma negocierilor de aderare la Uniunea Europeanã, precum ºi la imposibilitatea elaborãrii procedurilor de implementare necesare aplicãrii acestui act normativ,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituþia României, republicatã,


Guvernul României adoptã prezenta ordonanþã de urgenþã.


Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2006, persoanele care, în ultimul an anterior datei naºterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, beneficiazã de concediu pentru creºterea copilului în vârstã de pânã la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de pânã la 3 ani, precum ºi de o indemnizaþie lunarã în cuantum de 800 lei (RON).
(2) În calculul celor 12 luni prevãzute la alin. (1) se includ ºi perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre urmãtoarele situaþii:
a) ºi-au însoþit soþul/soþia trimis/trimisã în misiune permanentã în strãinãtate;
B) au beneficiat de indemnizaþie de ºomaj, stabilitã conform legii;
c) au beneficiat de concedii ºi indemnizaþii de asigurãri sociale de sãnãtate, potrivit legii;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii în condiþiile prevãzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii ºi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiþiile prevãzute de actele normative cu caracter special care reglementeazã concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã, perioade de stagiu de cotizare pe bazã de contract de asigurare socialã;
g) au beneficiat de indemnizaþia lunarã prevãzutã la alin. (1).
(3) Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se înþelege: venituri din salarii, venituri din activitãþi independente, venituri din activitãþi agricole, aºa cum sunt definite de aceastã lege.
Art. 2. - Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul indemnizaþiei prevãzute la art. 1 alin. (1) este de 600 lei (RON).
Art. 3. - (1) În perioadele în care beneficiarii drepturilor prevãzute la art. 1 alin. (1) realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se acordã un stimulent în cuantum lunar de 300 lei (RON), situaþie în care plata indemnizaþiei de 800 lei (RON) se suspendã.
(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul stimulentului lunar prevãzut la alin. (1) este de 100 lei (RON).
Art. 4. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul alocaþiei de stat pentru copii prevãzute de Legea nr. 61/1993 privind alocaþia de stat pentru copii, republicatã, este urmãtorul:
a) 200 lei (RON) lunar, în situaþia copiilor în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap;
B) cel acordat conform art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993, republicatã, în situaþia copiilor în vârstã de peste 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap.
(2) Indemnizaþia sau stimulentul prevãzute la art. 2, respectiv la art. 3 alin. (2) din prezenta ordonanþã de urgenþã, se cumuleazã cu alocaþia de stat pentru copii prevãzutã la alin. (1) lit. a).
Art. 5. - (1) De indemnizaþia ºi stimulentul prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã beneficiazã, opþional, oricare dintre pãrinþii fireºti ai copilului.
(2) Beneficiazã de aceleaºi drepturi ºi una dintre persoanele care au adoptat copilul, cãrora li s-a încredinþat copilul în vederea adopþiei sau care au copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenþã, precum ºi persoana care a fost numitã tutore.
(3) În situaþia persoanelor prevãzute la alin. (2), acordarea drepturilor prevãzute la art. 1, respectiv la art. 2, se face þinându-se seama de 12 luni anterioare datei de la care, dupã caz, s-a aprobat adopþia, a fost fãcutã încredinþarea, s-a instituit plasamentul sau tutela.
Art. 6. - (1) Concediul ºi indemnizaþia lunarã prevãzute la art. 1, respectiv la art. 2, se cuvin pentru fiecare dintre primele 3 naºteri sau, dupã caz, pentru primii 3 copii ai persoanelor aflate în una dintre situaþiile prevãzute la art. 5 alin. (2).
(2) Drepturile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a) se cuvin pentru fiecare dintre copiii rezultaþi în urma primelor 3 naºteri sau, dupã caz, pentru primii 3 copii ai persoanelor aflate în una dintre situaþiile prevãzute la art. 5 alin. (2).
(3) Durata de acordare a concediului prevãzut la art. 1 se prelungeºte corespunzãtor, în cazul suprapunerii a douã sau trei situaþii de naturã a genera acest drept, în condiþiile prevãzute la alin. (1) ºi (2).
(4) În cazurile prevãzute la alin. (3) se acordã o singurã indemnizaþie, în cuantumul prevãzut de prezenta ordonanþã de urgenþã.
Art. 7. - Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se acordã în situaþia în care solicitantul îndeplineºte cumulativ urmãtoarele condiþii:
a) este cetãþean român, cetãþean strãin sau apatrid;
B) are, conform legii, domiciliul sau reºedinþa pe teritoriul României;
c) locuieºte împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile ºi se ocupã de creºterea ºi îngrijirea acestuia/acestora.
Art. 8. - (1) Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã, reprezentând indemnizaþie, stimulent sau alocaþie de stat pentru copii, se acordã, la cerere, în baza urmãtoarelor documente, dupã caz:
a) actul de identitate al solicitantului;
B) certificatul de naºtere al copilului ºi, dupã caz, livretul de familie;
c) certificatul de persoanã cu handicap al copilului, dupã caz;
d) adeverinþã eliberatã de autoritãþile competente sau de cãtre angajator, dupã caz, din care sã rezulte îndeplinirea condiþiilor prevãzute la art. 1;
e) adeverinþã eliberatã de plãtitorul indemnizaþiei de maternitate sau, dupã caz, alte dovezi, din care sã reiasã ultima zi de concediu de maternitate, în situaþia prevãzutã la art. 10 alin. (1) lit. a);
f) declaraþie pe propria rãspundere din care sã reiasã cã solicitantul nu beneficiazã în acelaºi timp de indemnizaþie de maternitate, în situaþia prevãzutã la art. 10 alin. (1) lit. B);
g) declaraþie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã celãlalt pãrinte natural sau, dupã caz, o altã persoanã dintre cele prevãzute la art. 5 alin. (2) nu beneficiazã de drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã;
h) declaraþie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã solicitantul se ocupã de creºterea ºi îngrijirea copilului ºi cã acesta nu este încredinþat sau dat în plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice;
i) dovada eliberatã de autoritãþile competente, de angajatori sau, dupã caz, declaraþie pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã solicitantul se aflã în concediu pentru creºterea copilului - pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 1, respectiv art. 2;
j) dovada eliberatã de autoritãþile competente sau, dupã caz, declaraþie pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã solicitantul realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 3;
k) dovada eliberatã de autoritãþile competente sau de cãtre angajator, dupã caz, din care sã rezulte încadrarea în situaþiile prevãzute la art. 1 alin. (2);
l) alte acte necesare, dupã caz, stabilirii dreptului, prevãzute în normele metodologice pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanþe de urgenþã.
(2) Concediul pentru creºterea copilului se acordã, la cerere, de cãtre persoanele juridice sau fizice, denumite angajatori, la care îºi desfãºoarã activitatea persoanele prevãzute la art. 5 alin. (1) ºi (2).
Art. 9. - (1) Cererile pentru acordarea drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã, reprezentând indemnizaþie, stimulent sau alocaþie de stat pentru copii, ºi documentele din care rezultã îndeplinirea condiþiilor legale de acordare a acestora se depun, dupã caz, la primãria comunei, oraºului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureºti, pe raza cãreia/cãruia solicitantul îºi are domiciliul sau reºedinþa.
(2) Pânã la data de 10 a fiecãrei luni, primãriile au obligaþia de a transmite pe bazã de borderou cererile înregistrate în luna anterioarã, însoþite de documentele justificative, la direcþiile judeþene de muncã, solidaritate socialã ºi familie, respectiv la direcþia de muncã, solidaritate socialã ºi familie a municipiului Bucureºti, denumite în continuare direcþii teritoriale.
(3) Cererile prevãzute la alin. (1) se soluþioneazã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la direcþia teritorialã, prin decizie de admitere sau, dupã caz, de respingere, emisã de directorul executiv.
(4) Decizia prevãzutã la alin. (3) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii.
(5) Contestaþiile formulate împotriva deciziei prevãzute la alin. (3) se soluþioneazã potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Art. 10. - (1) Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã, reprezentând indemnizaþie ºi stimulent, se cuvin ºi se plãtesc dupã cum urmeazã:
a) începând cu ziua urmãtoare celei în care înceteazã, conform legii, concediul de maternitate ºi plata indemnizaþiei aferente, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã;
B) începând cu data naºterii copilului, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condiþiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate ºi a indemnizaþiei aferente;
c) începând cu data adopþiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredinþãrii, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la data la care s-au aprobat ori, dupã caz, s-au instituit mãsurile de protecþie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situaþii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusã peste termenele prevãzute la lit. a), B) ºi c).
(2) Plata alocaþiei de stat pentru copii prevãzutã la art. 4 alin. (1) lit. a) se face începând cu luna urmãtoare celei în care s-a nãscut copilul.
(3) Pentru fracþiunile de lunã, cuantumul drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se stabileºte proporþional, în funcþie de numãrul zilelor calendaristice din luna respectivã pentru care acestea se cuvin ºi se acordã.
Art. 11. - Plata drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã înceteazã cu ziua urmãtoare celei în care:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
B) a avut loc decesul copilului.
Art. 12. - (1) Plata drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se suspendã începând cu luna urmãtoare celei în care:
a) beneficiarul este decãzut din drepturile pãrinteºti;
B) beneficiarul este îndepãrtat, conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineºte condiþiile prevãzute de lege în vederea încredinþãrii copilului spre adopþie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineºte condiþiile prevãzute de lege în vederea menþinerii mãsurii de plasament;
e) beneficiarul executã o pedeapsã privativã de libertate sau se aflã în arest preventiv pe o perioadã mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o instituþie de ocrotire publicã sau privatã;
g) beneficiarul a decedat.
(2) Plata indemnizaþiei prevãzute la art. 1 alin. (1), respectiv la art. 2, se suspendã începând cu ziua urmãtoare celei în care beneficiarul realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(3) Plata stimulentului prevãzut la art. 3 se suspendã începând cu ziua urmãtoare celei în care beneficiarul nu mai realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(4) În situaþia în care beneficiarul nu mai îndeplineºte condiþiile prevãzute la art. 7, plata drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se suspendã începând cu ziua urmãtoare celei în care condiþiile respective nu mai sunt îndeplinite.
(5) Reluarea plãþii drepturilor suspendate în situaþiile prevãzute la alin. (1) se face la cerere, începând cu luna urmãtoare celei în care se depune cererea.
(6) Reluarea plãþii drepturilor suspendate în situaþiile prevãzute la alin. (2)-(4) se face începând cu data depunerii cererii.
Art. 13. - (1) În situaþiile de suspendare a drepturilor prevãzute de art. 12, acestea pot fi solicitate ºi de cãtre o altã persoanã îndreptãþitã, dacã îndeplineºte cerinþele prevãzute în prezenta ordonanþã de urgenþã.
(2) Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se cuvin ºi se acordã noului beneficiar de la data suspendãrii, dacã cererea a fost depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la data la care a operat suspendarea, respectiv de la data cererii, dacã cererea a fost depusã dupã acest termen.
Art. 14. - (1) Beneficiarul drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã este obligat sã comunice în scris primãriei orice modificare intervenitã în situaþia sa, de naturã sã determine încetarea sau suspendarea plãþii drepturilor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la apariþia acesteia.
(2) Comunicarea prevãzutã la alin. (1) se transmite de cãtre primãrie direcþiei teritoriale în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
Art. 15. - Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã nu pot fi urmãrite silit decât în vederea recuperãrii, conform legii, a sumelor încasate necuvenit cu acest titlu.
Art. 16. - (1) Pe perioada în care se beneficiazã de indemnizaþia prevãzutã la art. 1, respectiv la art. 2, contribuþia individualã de asigurãri sociale de sãnãtate se calculeazã prin aplicarea cotei prevãzute de lege asupra sumei reprezentând valoarea a de douã ori salariul de bazã minim brut pe þarã, garantat în platã, ºi se suportã de la bugetul de stat.
(2) Asupra drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã nu se datoreazã celelalte contribuþii sociale obligatorii stabilite de lege.
Art. 17. - Cuantumul drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se poate actualiza în condiþiile stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 18. - (1) Perioada în care o persoanã beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 1, respectiv la art. 2, constituie perioadã asimilatã stagiului de cotizare în vederea stabilirii drepturilor prevãzute de Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(2) În vederea determinãrii punctajului anual necesar stabilirii drepturilor de pensie în sistemul public, pentru perioadele asimilate stagiului de cotizare în condiþiile prevãzute la alin. (1) se aplicã prevederile art. 78 alin. (5) lit. B) din Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(3) Prevederile alin. (2) se aplicã ºi persoanelor care beneficiazã de perioadele asimilate prevãzute la alin. (1) ºi care, în acelaºi timp, se aflã în situaþiile prevãzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(4) În situaþia persoanelor care, în perioada 1 aprilie 2001 - 1 ianuarie 2006, au beneficiat de concediu ºi de indemnizaþie pentru creºterea copilului în condiþiile reglementate de Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, la determinarea punctajului anual se utilizeazã cuantumul indemnizaþiei acordate în perioadele respective.
Art. 19. - Fondurile necesare plãþii drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã, cheltuielile administrative, precum ºi cele de transmitere a drepturilor se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãþii Sociale ºi Familiei.
Art. 20. - (1) Calculul ºi plata drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se fac de cãtre direcþiile teritoriale.
(2) Drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se achitã lunar beneficiarului, reprezentantului legal ori mandatarului acestora, împuternicit prin procurã, pe bazã de mandat poºtal sau, dupã caz, în cont curent personal.
(3) Calculul ºi plata contribuþiei individuale de asigurãri sociale de sãnãtate, datoratã pentru drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã, se fac de cãtre direcþiile teritoriale.
(4) Modalitãþile de platã a drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se stabilesc prin norme, aprobate prin ordin al ministrului muncii, solidaritãþii sociale ºi familiei.
Art. 21. - (1) Sumele încasate necuvenit se recupereazã de la beneficiarii acestora, pe baza deciziei emise de directorul executiv al direcþiei teritoriale, cu respectarea termenului general de prescripþie.
(2) Decizia prevãzutã la alin. (1) constituie titlu executoriu ºi poate fi contestatã conform prevederilor Legii nr. 544/2004.
(3) Sumele încasate necuvenit ca urmare a unei infracþiuni sãvârºite de beneficiar se recupereazã de la acesta, în condiþiile legii.
(4) Sumele rãmase nerecuperate de pe urma beneficiarilor decedaþi nu se mai urmãresc.
Art. 22. - (1) Constituie contravenþie nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (2), ale art. 14 ºi 25 ºi se sancþioneazã cu amendã de la 300 lei (RON) la 600 lei (RON).
(2) Constatarea contravenþiei prevãzute la alin. (1) ºi aplicarea amenzii corespunzãtoare se fac de cãtre organele cu atribuþii de control ale Ministerului Muncii, Solidaritãþii Sociale ºi Familiei.
Art. 23. - Prevederile art. 22 se completeazã cu dispoziþiile Ordonanþei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenþiilor, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Art. 24. - (1) Prevederile prezentei ordonanþe de urgenþã se aplicã ºi persoanelor care, la data de 31 decembrie 2005, se aflã în plata indemnizaþiei pentru creºterea copilului, reglementatã de Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, situaþie în care condiþia prevãzutã la art. 1 alin. (1) se considerã a fi îndeplinitã.
(2) Cererile privind acordarea indemnizaþiei pentru creºterea copilului, reglementatã de Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, nesoluþionate pânã la data de 31 decembrie 2005 inclusiv, se soluþioneazã avându-se în vedere condiþiile de stagiu de cotizare prevãzute de aceastã lege.
(3) În situaþia persoanelor prevãzute la alin. (1) ºi (2) drepturile prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã se cuvin ºi se acordã de la data de 1 ianuarie 2006, dacã cererea a fost depusã în termen de 90 de zile lucrãtoare de la acea datã, respectiv de la data cererii, dacã cererea a fost depusã dupã acest termen.
Art. 25. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2006 înceteazã plata indemnizaþiei pentru creºterea copilului, efectuatã în condiþiile prevãzute de Legea nr. 19/2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(2) Plata indemnizaþiilor pentru creºterea copilului restante, aferente perioadelor anterioare datei de 1 ianuarie 2006, se efectueazã de cãtre direcþiile teritoriale, în condiþiile prevãzute în prezenta ordonanþã de urgenþã, cu respectarea termenului general de prescripþie.
Art. 26. - În termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanþe de urgenþã, Ministerul Muncii, Solidaritãþii Sociale ºi Familiei va elabora norme metodologice în aplicarea acesteia, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 27. - Prezenta ordonanþã de urgenþã transpune prevederile Clauzei 2 - Concediul pentru creºterea copilului, pct. 1, 2, pct. 3 lit. a)-c), precum ºi ale pct. 8 din anexa la Directiva 96/34/CE din 3 iunie 1996 referitoare la Acordul-cadru privind concediul pentru creºterea copilului, încheiat între UNICE, CEIP ºi CES, publicatã în Jurnalul Oficial nr. L 145 din 19 iunie 1996.
Art. 28. - (1) Prezenta ordonanþã de urgenþã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2006.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã se abrogã prevederile referitoare la concediul ºi indemnizaþia pentru creºterea copilului, cuprinse la art. 98, 99, 121, 122, 123, 125, 1251, 129 ºi 138 din Legea nr. 19/2000, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, ºi cele ale art. 79 alin. (4) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor ºi procurorilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 826 din 13 septembrie 2005, precum ºi orice alte dispoziþii contrare.
Art. 29. - (1) Prevederile prezentei ordonanþe de urgenþã sunt aplicabile ºi tuturor categoriilor de personal care îºi desfãºoarã activitatea în ministerele ºi instituþiile din sectorul de apãrare, ordine publicã ºi siguranþã naþionalã.
(2) În situaþia persoanelor prevãzute la alin. (1), fondurile necesare plãþii drepturilor prevãzute de prezenta ordonanþã de urgenþã ºi cheltuielile administrative se asigurã din bugetul de stat, prin bugetele ministerelor ºi instituþiilor din sectorul de apãrare, ordine publicã ºi siguranþã naþionalã.
(3) Pentru perioada cât o persoanã dintre cele prevãzute la alin. (1) beneficiazã de concediu pentru creºterea copilului, la stabilirea drepturilor de pensie ºi a altor drepturi acordate potrivit legii se are în vedere solda brutã lunarã, respectiv salariul de bazã al funcþionarilor publici cu statut special, actualizate.
(4) Modalitãþile de depunere ºi de soluþionare a cererilor de acordare a drepturilor, în situaþia persoanelor prevãzute la alin. (1), se stabilesc prin norme interne, aprobate de conducãtorii autoritãþilor ºi instituþiilor publice prevãzute la alin. (1).
Art. 30. - Se autorizeazã Ministerul Finanþelor Publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite, sã introducã modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanþe de urgenþã în volumul ºi în structura bugetului de stat, respectiv ale bugetului asigurãrilor sociale de stat pentru anul 2006.


PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
───────────────
Ministrul muncii, solidaritãþii sociale ºi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul administraþiei ºi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul apãrãrii naþionale,
Teodor Atanasiu
p. Ministrul justiþiei,
Maria Cristina Manda,
secretar de stat
Ministrul finanþelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureºti, 3 noiembrie 2005.
Nr. 148.



#39 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 16 November 2005 - 01:33 PM

Am uitat sa-ti spun ca la data controlului de la GF eram asociat unic, administrator dar nu si salariata in cadrul acestei firme. Am intrat in CIC de la o alta firma unde aveam CIM de 8h/zi. Incurcata situatia, nu :smt021
n.pascal



#40 clero

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 November 2005 - 02:41 PM

buna ziua,
rog lamuriti-ma.
in luna martie 2005 am nascut gemeni. am stat acasa 4 luni, apoi m'am reintors la serviciu. cum se va aplica noua ordonanta in cazul meu?
multumesc mult!






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL