Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MOD DE INTOCMIRE A REGISTRELOR OBLIGATORII DE CONTABILITATE - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


MOD DE INTOCMIRE A REGISTRELOR OBLIGATORII DE CONTABILITATE

19 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2004 - 02:47 PM

VA ROG SA MA SCUZA-TI CA AM PUS AICI ACEST RASPUNS ! AM VRUT, DE FAPT, SA-I RASPUND GABRIELLEI LA "CONTURI" , ' mod de intocmire a registrelor obligatorii in contabilitate" si ca sa nu mai scot art. de lege si pt. registrul fiscal ( fiindca stiam ca s-a mai discutat) am dat "quote" la mesajul lui LEXUS si aici am ramas. SORRY !!! Nu stiu cum sa-l mut...

Text extras din: Norma metodologica 1998 - de întocmire ºi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiarã ºi contabilã, precum ºi modelele acestora

9. Registrul-jurnal (cod 14-1-1) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza zilnic, în mod cronologic, operatie cu operatie, fara spatii libere, toate modificarile patrimoniului unitatii.
Operatiile de aceeasi natura, realizate în acelasi loc de activitate (atelier, sectie etc.) si în cursul aceleiasi zile, pot fi recapitulate într-un document centralizator.
Unitatile patrimoniale cu un volum mare de operatii pot utiliza pentru detaliere jurnale auxiliare pentru: operatiile de casa si banca, decontarile cu furnizorii, situatia încasarii-achitarii facturilor, situatia avansurilor de trezorerie etc.
Orice înregistrare în Registrul jurnal trebuie sa cuprinda elemente cu privire la felul, numarul si data documentului justificativ, explicatii privind operatiile respective si conturile debitoare si creditoare în care s-au înregistrat sumele corespunzatoare operatiilor efectuate.
Unitatile patrimoniale care utilizeaza jurnale auxiliare vor înregistra periodic, de regula lunar, sumele centralizate pe conturi din aceste jurnale în Registrul jurnal.
În Registrul jurnal de încasari si plati (cod 14-1-1/a) se înregistreaza cronologic, zi de zi, toate operatiile de încasari si plati efectuate pe baza documentelor justificative de catre asociatiile familiale si persoanele fizice care au calitatea de comerciant.
10. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza, grupat, toate elementele patrimoniale inventariate de unitate, potrivit Regulamentului privind aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991.
La sfârsitul fiecarui an, în acest registru se înscriu, într-o forma recapitulativa, elementele patrimoniale dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecaruia dintre posturile bilantului contabil.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si pasiv cuprins în bilantul contabil anual. Se întocmeste la înfiintarea unitatii patrimoniale, anual la încheierea exercitiului, cu ocazia fuziunii, divizarii sau a lichidarii acesteia pe baza de inventar faptic, precum si în alte situatii.
În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga intrarile si se scad iesirile de la data inventarierii pâna la data încheierii exercitiului.
11. Registrul Cartea mare (cod 14-1-3) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza lunar si sistematic, prin regruparea conturilor, miscarea si existenta tuturor elementelor patrimoniale, la un moment dat. Acesta este un document contabil de sinteza si sistematizare si contine simbolul contului debitor si al conturilor creditoare corespondente, rulajul debitor si creditor, precum si soldul contului pentru fiecare luna a anului curent. Registrul Cartea mare contine câte o fila-pentru fiecare cont sintetic utilizat de unitate.
Registrul Cartea mare (sah - cod 14-1-3/a) serveste la tinerea contabilitatii sintetice a operatiilor economice si financiare în unitatile care utilizeaza forma de înregistrare contabila "maestru-sah". Acest registru poate fi suplinit de Fisa de cont pentru operatii diverse (cod 14-6-22), în conditiile utilizarii formei de înregistrare în contabilitate "maestru-sah".
Continutul acestui registru obligatoriu sta la baza întocmirii balantei de verificare a conturilor sintetice.
12. Registrele de contabilitate se utilizeaza în stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta în mod ordonat completate, astfel încât sa permita, în orice moment, identificarea si controlul operatiilor economice si financiare efectuate. Ele se pastreaza în unitate timp de zece ani de la data încheierii exercitiului în cursul caruia au fost întocmit, iar în caz de pierdere, sustragere sau distrugere, trebuie reconstituite în termen de maximum 30 de zile de la constatare.

Ajung astea ? Daca mai e nevoie mai pot oferi info si despre altele.
O zi buna.



#2 andrei_dlc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 02 March 2005 - 11:47 PM

Citeaza

Registrele de contabilitate se utilizeaza în stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta în mod ordonat completate, astfel încât sa permita, în orice moment, identificarea si controlul operatiilor economice si financiare efectuate. Ele se pastreaza în unitate timp de zece ani de la data încheierii exercitiului în cursul caruia au fost întocmit, iar în caz de pierdere, sustragere sau distrugere, trebuie reconstituite în termen de maximum 30 de zile de la constatare.

Legat de aceasta problema, as avea si eu o intrebare la care n-am stiut sa-i raspund unui amic: cum procedeaza in cazul in care, din greseala s-a varsat o ceasca de cafea pe Registrul Jurnal la care lucra de zor, si acum este, sa zicem "inutilizabil"... ce este de facut, cum reuseste sa intocmeasca altul (se rescrie tot, asta e clar) dar cum primeste numar de inregistrare de la Finante, si mai ales ce se intampla cu cel deteriorat ? Trebuie depus undeva, sau trebuie pastrat asa cum e ? (Scuzati-mi exprimarea, dar dupa ce l-a uscat arata mai rau ca hartia igienica, si nu se mai intelege scrisul pe cateva foi...)
Multumesc anticipat.




#3 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2005 - 02:30 PM

Registrul jurnal nu se mai inregistreaza la adm. financiare.
Cred ca poate sa-l pastreze spre stiinta pe cel vechi si sa completeze unul nou de la 01.01.2005(mergand cu numerotarea paginilor in continuare)



#4 o economista

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate...

Postat 03 April 2005 - 10:23 PM

Ca tot se vorbeste de jurnale, ce treceti in registrul inventar?
Am auzit urmatoarele pareri: toate conturile cu sold din balanta, grupat la modul capitaluri=..., imobilizari=..., stocuri=..., furnizori.....
Cum este corect?



#5 andrei_dlc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 05 April 2005 - 04:24 PM

Citeaza

10. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza, grupat, toate elementele patrimoniale inventariate de unitate, potrivit Regulamentului privind aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991.  
La sfârsitul fiecarui an, în acest registru se înscriu, într-o forma recapitulativa, elementele patrimoniale dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecaruia dintre posturile bilantului contabil.  
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si pasiv cuprins în bilantul contabil anual. Se întocmeste la înfiintarea unitatii patrimoniale, anual la încheierea exercitiului, cu ocazia fuziunii, divizarii sau a lichidarii acesteia pe baza de inventar faptic, precum si în alte situatii.  
ÃŽn cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga intrarile si se scad iesirile de la data inventarierii pâna la data încheierii exercitiului.  


descarca asta (click dreapta si "Save Target As"): http://www.vocal.ro/...oad/0023bis.pdf
si cauta Registru-Inventar, vei gasi aici tot ce te intereseaza legat de registre si documente financiar-contabile.

asa este, se trec soldurile, dar conturile trebuiesc grupate dupa cum apar in bilant.



#6 mdbucur

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 19 April 2005 - 06:56 PM

Am fost azi la AF 5 si la AF3 cu aceeasi intrebare: ce fac cu registrele unei firme infiintata in septembrie 2004, pe care am uitat sa le inregistrez la fisc?
Raspuns AF 5= bucurati-va ca nu ati avut control si stati linistita, ca nu se mai inregistreaza!
Raspuns AF 3= daca le inregistrati acum, platiti amenda! Daca nu le inregistrati, platiti cind aveti control!
Va astept, dragii si iubitii mei colegi, sa-mi spuneti, ce am de facut?
Cu multumiri.



#7 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 20 April 2005 - 09:06 AM

Am aceeasi problema. De cat sa platesc amenda, am preferat sa o las cum a cazut. La AF3 nu au vrut sa mi le inregistreze fara amenda.



#8 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2005 - 10:34 AM

nu se mai inregistreaza pt 2005..i se da numar de intrare din registrul societatii...daca era din 2004 si nu l-ai inregistrat fii cuminte si vezi-ti de treaba..daca ai un control nu cred ca se uita ei la data si la CUI :D
iti dau amenda dc nu-l ai sau nu e completat la zi...asta clar!!!



#9 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 20 April 2005 - 12:18 PM

Iti multumesc Andreea, m-ai mai linistit.



#10 circo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 August 2005 - 10:42 AM

In ordinul nr1850 din 14dec2004 (MO 23bis 7ian2005) privind registrele si formularele financiar-contabile
in ANEXA 1 lit 4.se specifica "inscrierea datelor in documente se face cu cerneala sau prin utilizarea sistemelor informatice dupa caz "
la lit 7 din ANEXA se specifica de asemenea : Inregistrarile in contabilitate se pot face manual sau utilizind sistemele informatice.


Pentru mine tot nu este clar .REGISTRUL JURNAL TREBUIE SCRIS CU PIXUL SAU NU ?



#11 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2005 - 04:22 PM

daca tu gasesti o modalitate sa printezi direct in carnet...vrem si noi !



#12 florina.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 125 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 August 2005 - 04:33 PM

il printezi din programul de conta si in carnet scrii doar toalurile notelor contabile!



#13 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 11 August 2005 - 05:50 PM

florina. a spus:

il printezi din programul de conta si in carnet scrii doar toalurile notelor contabile!

asa este, cei de la garda mi-au spus si mie.
eu ma intindeam cu toate conturile prin registru.



#14 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 03 July 2006 - 08:01 PM

ce note contabile creati?



#15 viulia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:contabilitate

Postat 21 January 2007 - 08:36 PM

Servus,

Te rog sa-mi spui daca e obligatoriu sa printez registrul-jurnal ? Nu e suficient sa trec sumele totale in caietulul jurnal ?

Merci mult anticipat,
Iulia
iulia



#16 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 27 February 2007 - 03:26 PM

Vezi postareaviulia, la Jan 21 2007, 08:36 PM, a spus:

Servus,

Te rog sa-mi spui daca e obligatoriu sa printez registrul-jurnal ? Nu e suficient sa trec sumele totale in caietulul jurnal ?

Merci mult anticipat,
Iulia

Parerea mea personala este ca trebuie sa si listezi jurnalele lunare si sa le indosariezi separat. altfel, nu ai cum sa faci dovada ca de unde ai scos sumele respective. Nu ma intreba unde scrie, dar asa fac de ani de zile, si expertul cu care am lucrat mai demult facea la fel.



#17 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 27 February 2007 - 03:31 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Oct 18 2004, 02:47 PM, a spus:

10. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza, grupat, toate elementele patrimoniale inventariate de unitate, potrivit Regulamentului privind aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991.
Se întocmeste la înfiintarea unitatii patrimoniale, anual la încheierea exercitiului, ....

OK. Ce fac in urmatoarea situatie?

Am registrul inventar completat la sfarsitul anilor, dar la infiintare nu. Cum procedez acum? La infiintare s-a subscris si varsat capital numai in bani, in contul bancar al firmei. Nu au fost nici un fel de mijloace fixe, fapt pentru care nu m-am gandit ca ar fi necesara nici o inventariere. Cum procedez?



#18 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 01 March 2007 - 12:20 PM

Vezi postareasisgog, la Feb 27 2007, 03:31 PM, a spus:

Ce fac in urmatoarea situatie?

Am registrul inventar completat la sfarsitul anilor, dar la infiintare nu. Cum procedez acum? La infiintare s-a subscris si varsat capital numai in bani, in contul bancar al firmei. Nu au fost nici un fel de mijloace fixe, fapt pentru care nu m-am gandit ca ar fi necesara nici o inventariere. Cum procedez?

Hai sa reformulez.
Cum fac inventarierea la infiintare? Daca firma porneste de la zero, ce inventariez? Data infiintarii o consider data aportului de capital, si atunci inventariez conturile de capital socila si in corespondenta cu ele aportul (contul de disponibilitati)?

O idee .... ar fi binevenita. Voi cum faceti?



#19 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 01 March 2007 - 02:23 PM

[quote name='sisgog' date='Mar 1 2007, 12:20 PM' post='123440']
[quote name='sisgog' post='123103' date='Feb 27 2007, 03:31 PM']Ce fac in urmatoarea situatie?

Eu nu inventariez nimic la infiintare. Oricum cred ca nici nu ar fi prea multe de inventariat (doar capitalul social si cheltuielile de constituire + eventual stampila).
In schimb fac inventarul la sfarsitul anului.(inclusiv in anul infiintarii).



#20 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 02 March 2007 - 02:17 PM

Vezi postarealyv, la Mar 1 2007, 02:23 PM, a spus:

Eu nu inventariez nimic la infiintare. Oricum cred ca nici nu ar fi prea multe de inventariat (doar capitalul social si cheltuielile de constituire + eventual stampila).
In schimb fac inventarul la sfarsitul anului.(inclusiv in anul infiintarii).

Pana acum nici eu n-am facut nimic la infiintare. Insa dupa ce am citit aici pe forum ca s-a dat amenda si pentru asa ceva, chiar mi-am pus serios problema. Cred ca am devenit deja paranoica in ce priveste toate chestiile asta pe care Garda sau mai stiu eu cine le-ar putea gasi in neregula. Si cum am firme care s-au infiintat in 2005, deci nu a mai trebuit sa le inregistrez registrul inventar la finante, chiar ma gandesc serios sa le recompletez pentru 2005 si 2006 si sa pun la inceput prima inventariere, cea de la inceperea activitatii. Insa nu stiu cum.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL