Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
asamblare calculatoare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


asamblare calculatoare

55 replies to this topic

#41 Serban

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 22 December 2004 - 02:24 AM

In cea mai mare masura sunt de acord cu tine Andrei.....
As vrea sa te mai intreb ceva. Firma la care ai tinut tu contabilitate ce obiect(e) de activitate avea ?

Si inca ceva "Asadar ceea ce doriti este o vanzare de marfuri si se inregistraza corespunzator:371,4426=401 si apoi vanzarea si descarcarea de gestiune"
........ probabil te-ai gandit la cumpararea de marfuri, in nici un caz la vanzarea de marfuri, in ceea ce priveste operatia contabila pe care ai specificat-o.

Si........inca o specificare.....daca firma la care ai tinut evidenta contabila avea un client care dorea sa cumpere doar cateva componente de la firma si cu restul venea el de acasa ce inreg. contabile faceai ? Sau daca venea el cu toate componentele si nu cumpara nimic de la firma, dorea doar ca firma sa le asambleze........ ?

Asta e cam tot ce am vrut sa zic ! ...din punct de vedere contabil
....si din punct de vedere gramatical e corect termenul de asamblare, desi multi folosesc termenul ansamblare (si eu l-am folosit pana mi s-a atras atentia).
Ce scrie mai jos nu face referire la tine, dar e bine de luat in seama !
Lasa-te de contabilitate daca nu esti responsabil !
----- No comment --------



#42 andreipa2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:sa pot ajuta cu ce pot si cat mai multi daca doresc -indiferent profesia ce o are

Postat 22 December 2004 - 09:46 AM

Stimate domn Serban,atunci cand am facut comentariul de mai sus m-am gandit si la cumparare si la vanzare,dar nu am mai redat articolele contabile de altfel arhicunoscute (de catre economisti si contabili -laolalta!!!!)la inregistrarea operatiunilor de comert,adica:411=% 707,4427; urmata de descarcarea de gestiune:607=371,asta daca te multumeste cumva!
Daca venea un client cu componentele lui,desi asa ceva nu se prea intampla decat ff rar poate cu una , doua componente atunci se treceea montaj componente calculatoare (sub piesele enumerate cumparate din firma) si se inregistra pe 704, iar componentele vandute din firma se inregistrau pe 707.Ok?Ce erori pot fi aici?Daca mai ai ceva neclaritati cu multa placere i-ti stau la dispozitie,stimate domn de la Suceava.Oricum pe la aceasta societate ai trecut si dumneata cand erai stii pe unde erai si nu ai facut nici o obesrvatie,ca de altfel si multi altii de la fisc si nu poate fi eronat.OKKK????
Cat priveste partea gramaticala domn´prof´serban sa stii ca termenul de ansamblare provine de la ansamblu(ceva care contine mai multe componente)-a se vedea Dictionarul Explicativ al Limbii Romane si nu alte Dictionare .Scuze!!!Al tau coleg de site.Pa!

„Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. In legatura cu universul nu sunt sigur. Albert Einstein " , (attributed)



#43 inhgeras

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 22 December 2004 - 09:51 AM

cred ca dam in alte discutii!!

oare nu va puteti mentine calmul?

si apoi v-ati expus opiniile ...ok...totul tine de rationamentul fiecaruia pt care, cum, ce fel isi tine contabilitatea...

atata timp cat nu fraudez statul intr-un fel anume...conturile folosite nu mai sunt chiar asa de importante....noi ne certam, acum pet 707 sau 704?!!! :shock: ... nu vi se pare ca suntem un pic cam exagerati?....??

parerea mea!!! :?



#44 andreipa2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:sa pot ajuta cu ce pot si cat mai multi daca doresc -indiferent profesia ce o are

Postat 22 December 2004 - 09:12 PM

Daca am spus ce am spus mai sus nu am spus-o cu rautate.Eu il cunosc pe Serban si de aceea mi-am permis,dar nu stiu daca el ma stie pe mine dupa acest id de pe site.Il rog sa nu se supere daca cumva se simte jignit intr-un fel.Nu retractez insa nimic cu privire la partea profesionala unde nu am fost superficial cred si nu am ce retracta.
Cu aceleasi caractere la care ti-am dat replica Serbane ,cu privire la partea gramaticala,tot cu aceleasi caractere redau si trebuie sa recunosc ca tu ai dreptate.Deci corect este asamblare.Nu are rost sa ma mai justific de ce eram atat de sigur ,dar asta este.Stiu sa-mi recunosc greselile.Deci scuze profesore!!!Pregateste nuiaua ca o merit!!!!
„Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. In legatura cu universul nu sunt sigur. Albert Einstein " , (attributed)



#45 nicoletazidaru

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 30 December 2004 - 11:15 PM

logic: dc ob de activitate = asamblat calculatoare(prestari servicii) atunci e activitate de productie!
Daca ati intreba un inginer va sti sa va raspunda, noi contabilii ne incurcam in amanunte si ne scapa esentialul!



#46 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 31 December 2004 - 06:54 AM

in 2000 am avut si eu aciasi situatie ca tine.am tinut evidenta ca si cum ar fi marfuri ,nu iti spun ce chin, ai acelasi preturi la componente ?pretul difera de la o zi la alta din cazul cursului de schimb , la acelasi produs ai o multime de preturi cum faci pretul cu amanuntul ?. la sfarsitul anului am fost la un expert contabil pt auditare bilant si mi-a spus ca nu e corect sa inregistrez produsele ca marfuri . la aprovizionare le inregistrez la materii prime iar la vanzare bon de consum si note de predare pentru fiecare caloculator , cand vand produse simple hdd ect fac nota de transfer de la mat prime la mf la care pun adaosul.materiile prime se regasesc neschimbate in componenta produsului , la configuratia pe care o faci ai si mamopera si o parte de cht directe si indirecte.
inregistrarile sunt:
301-401
345-711

411-701

711-345

pt cele ca mf
371 /
301
378
4428
4111 707

/ 371
607
378
4428



#47 andreipa2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:sa pot ajuta cu ce pot si cat mai multi daca doresc -indiferent profesia ce o are

Postat 31 December 2004 - 10:41 AM

La acest aspect eu am mai raspuns detailat pe aici,dar ma repet.Activitatea de asamblare calculatoare este activitate de comert.Pentru aceasta intrarea (receptia) se face pe componentele achizitionate de la furnizori in contul 371,iar iesirea se face cu factura enumerand componentele ce compun sistemul(configuratia).Aceasta deoarece termenele de garantie se dau diferit pe componentele sistemului,iar clientii doresc componente diferite pentru sisitemul ce il cumpara aceasta in functie de banii ce ii poseda sau/si de destinatia calculatorului pe care il achizitioneaza.Daca firma achizitioneaza si siteme complete acestea se receptioneaza pe sisteme complete si se vand tot ca sisteme complete.Manopera necesara pentru asamblare se regaseste in adaosul comercial cu care se vand componentele sistemului informatic,iar daca necesita unele interventii speciale (mai lungi)se inregistraza orele de manopera distinct in factura clientului.La receptie se face inregistrarea contabila:%-371,4426=401,iar la vanzare se fac inregistrarile:4111=% - 707,704,4427,urmata de descarcarea de gestiune:607=371.Ce greseli pot fi?LA MULTI ANI DRAGI COLEGI!Diseara este REVELIONUL sa lasam pentru anul 2005 si urmatorii problemele contabile!
„Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. In legatura cu universul nu sunt sigur. Albert Einstein " , (attributed)



#48 Serban

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2005 - 07:40 PM

Nicoleta, nu trebuie sa fii inginer ca sa descoperi obiectul de activitate !
Poti gasi doi ingineri care vor spune obiecte de activitate diferite..acelasi lucru se intampla si la contabili.....numai ca fiecare intelege ceea ce vrea.
Oricum eu cred si o spun pentru ultima data.....asamblarea de calculatoare propriu-zisa este clar prestare de servicii. NU mai aduc argumente pentru ca am tot raspicat si nu are rost sa conving pe cineva. Se convinge singur daca citeste cu atentie argumentele fiecaruia dintre noi cu privire la obiectul de activitate.
Ce scrie mai jos nu face referire la tine, dar e bine de luat in seama !
Lasa-te de contabilitate daca nu esti responsabil !
----- No comment --------



#49 Prodan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 199 Postari:

Postat 05 January 2005 - 05:18 PM

Stie cineva daca la o firma care are ca activitate comert cu componente Pc exista perisabilitati la produsele care se sparg ,strica, ard etc



#50 bogumil

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 13 January 2005 - 05:32 AM

Disputa nu cred ca are un rezultat absolut pentru ca eu vad ambele variante pobile. Ramane doar cautarea unei modalitati cit mai convenabile ca usurinta de lucru pt. cazuri concrete.
1.iau componente, testez, caut compatibilitati si imbinari optime, performante pt. anumite utilizari, parametri de functionare in conditii diverse si pentru posibile folosiri diverse, instalez softul cel mai potrivit si-l configurez intr-un mod deosebit, verific daca fiecare componenta respecta niste standarde de industrie sau pe care le doresc eu, fac comenzi speciale catre producatori de componente cu anumite specificatii impuse de mine, reusesc sa fac daca vreau 1000 de computere identice ca si configuratie pe care le asamblez pe o linie de "fabricatie" ceea ce inseamna ca am o reteta construita cu efort, dau si licente soft incluse, in final scriu IBM pe el sa zicem si-l vind ca sistem; asta e 100% productie si asa se si foloseste ca terminologie pe plan mondial.
2. cumpar componente, vind pe factura cit de-un sistem intreg dar nu scriu pe factura "sistem", eventual daca vreau trec si o rubrica de "asamblare componente"; e clar ca nu ma poate impiedica nimeni sa consider ca prestez servicii; in fond am vindut omului componente, acum sunt ale lui si vine la mine dar la alt departament si ma roaga sa le "imbin", iar eu nu fac nimic altceva decit sa le infig una in alta si sa vad daca merg, adica in final doua activitati: comert si servicii.



#51 Prodan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 199 Postari:

Postat 09 June 2005 - 09:12 AM

Lucrez la o firma care are ca obiect comercializarea de componente it carora li se da un anumit termen de garantie si unde ma confrunt cu urmatoarea problema:
daca unui client i s-a stricat componenta de calculator care a cumparat-o de la noi si o aduce la garantie, noi o primim urmand sa o trimitem si noi la furnizor unde de multe ori componenta respectiva nu se mai fabrica . Furnizorul imi emite o factura avand explicatie :"Diferenta upgrate" ceea ce inseamna inlocuirea produsului cu ceva asemanator dar mai performant.
Nu mi se face factura de retur pe piesa veche si vanzare pe noua piesa.Am discutat de ce nu se facwe asa si mi s-a spus ca de fapt ei evalueaza piesa uzata la un anumit pret luind in considerare uzura morala si nu pot sa faca factura cu produsul vechi pe minus si pe cel nou cu plus.
S-a mai lovit cineva de acest lucru ?

Stie cineva o baza legala unde as putea sa discut despre aceasta problema?



#52 tony

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 471 Postari:

Postat 09 June 2005 - 11:20 AM

eu am intalnit asta la flamingo....m-am certat cu ei si au refacut facturile....adica au stornat produsul vechi si l-am primit pe cel nou cu plus
initial facusera asa: produs nou la pret mai mare si minus produs vechi la pret mai mare.....deci nici macar nu aveam ce sa intorc in gestiune pt ca preturile nu erau aceleasi
rezolvarea la mine: cearta cu ei, anulare de facturi, primit facturi noi asa cum am vrut eu.....ce au manarit in programele lor, nu m-a interesat



#53 Nicoleta_Z

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 184 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 09 June 2005 - 06:32 PM

Eu tin contabilitatea la o societate care asambleaza si vinde sisteme de calcul.Am avut control de la Garda Financiara si mi-au spus ca este productie.Si eu inregistram componentele ca marfuri, dar cei de la Garda mi-au spus ca nu este corect:componentele sunt materiale, deci trebuie sa le receptionez ca atare, sa fac un bon de consum pe componente si apoi receptia ca produs finit. :cry:



#54 oana_008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 16 March 2006 - 03:42 PM

Parerea mea (care se poate modifica daca imi dati argumente bune :wink: ) este urmatoarea:
- eu cumpar 100 harduri de la un furnizor, 100 carcase de la altul, 50 memorii din alta parte samd...
- le trec pe marfuri
- vine clientul si... 1- daca vrea componenta, o vand pur si simplu.
2- daca vrea un calculator facturez sistemul rezultat si in spatele exemplarului rosu al facturii anexez o lista cu componentele folosite (o fisa de transformare sa zicem), trec componentele necesare pe 301, fac bon de consum.

Garda daca imi spune ca e productie, as vrea sa imi demonstreze... Daca eu ii spun ca de fapt ambalez componentele? :D ambalez hardul in carcasa :idea:



#55 oana_008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 16 March 2006 - 03:47 PM

si intre noi fie vorba productie=modificare sau transformare... iar asamblarea este pur si simplu organizare

discutia asta ar putea interveni la service... unde chiar se modifica ceva... :twisted:



#56 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 August 2006 - 05:45 PM

Am citit toate discutiile referitoare la acest subiect si am rugamintea, daca cineva tine contabilitate la o firma cu activitate principala cod caen 7250,,Intretinerea si repararea masinilor de birou,de contabilizat si a calculatoarelor,, si ca domeniu secundar are cod caen 5248,,comert cu amanuntul,in magazine nespecializate,al altor produse n.c.a,, sa-mi raspunda.
Multumesc.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL