Postat 09 December 2005 - 07:51 PM
Pe care le plateste navlosistul armatorului. Din cate am citit eu in Conventie din 23 septembrie 1989 despre conditiile generale de transport marfuri in trafic international pe Dunare acest demurrage e stabilit la nivel international in valoare fixa in functie de tip de nava pe 24 de ore sau proportional pentru o anumita parte din zi.
Uiete ce zice printre randuri Codul Fiscal
Art. 133. - (1) Locul prestãrii de servicii este considerat a fi locul unde prestatorul îºi are stabilit sediul activitãþii economice sau un sediu permanent de la care serviciile sunt efectuate sau, în lipsa acestora, domiciliul sau reºedinþa sa obiºnuitã.
(2) Prin excepþie de la alin. (1), pentru urmãtoarele prestãri de servicii, locul prestãrii este considerat a fi:
d) locul unde sunt prestate serviciile, în cazul urmãtoarelor servicii:
2. prestãrile accesorii transportului, cum sunt: încãrcarea, descãrcarea, manipularea, paza ºi/sau depozitarea bunurilor ºi alte servicii similare;
Eu as asimila acesta penalitate ca prestarile accesorii transportului si as proceda la autofacturare.
Pentru Impozitul pe veniturile realizate de nerezidenti Codul Fiscal spune:
Art. 115. - (1) Veniturile impozabile obþinute din România, indiferent dacã veniturile sunt primite în România sau în strãinãtate, sunt:
k) venituri din servicii prestate în România, exclusiv transportul internaþional ºi prestãrile de servicii accesorii acestui transport;
De unde rezulta ca nu se impune calcularea acestuia.
Daca mai auzi si alte pareri posteazale, e un subiect interesant.