Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
casa de marcat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


casa de marcat

9 replies to this topic

#1 grigore simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 16 December 2005 - 07:23 PM

stiti cumva daca e nevoie sa depun la admin financiara si capul de la casa de marcat o data cu declaratia 100 in caz ca firma e micro?



#2 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 16 December 2005 - 08:16 PM

Odata cu decl. 100 trebuie sa depui raportul fiscal total al lunii, insotit de o adresa.




#3 grigore simona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 18 December 2005 - 08:09 PM

stie cineva unde scrie ca o data cu declaratia 100 se depune si raportul fiscal din casa de marcat? o lege, ceva ...



#4 valig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 120 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2005 - 08:17 AM

Ordonanta care prevede ca trebuie sa detii casa de marcat ,parca OUG 28,din pacate nu am suport legislativ electonic in momentul acesta.



#5 Isabela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alexandria

Postat 18 January 2006 - 04:08 PM

As vrea sa-mi spuneti si mie daca la o asociatie familiala care are un magazin de imbracaminte trebuie casa de marcat .
Unde gasesc scris negru pe alb ?



#6 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2006 - 04:12 PM

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr.28 din 25 martie 1999
privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Textul actului publicat în M.Of. nr. 131/31 mar. 1999




În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituția României, Guvernul României emite următoarea ordonanță de urgență:
Art. 1. - (1) Agenții economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii direct către populație, pentru care nu este obligatorie emiterea de facturi, sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Agenții economici prevăzuți la alin. (1), denumiți în continuare utilizatori, au obligația să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale și să le predea clienților.

(3) În cazul în care agenții economici efectuează atât activități de vânzare cu amănuntul, cât și cu ridicata, aceștia au obligația să emită bonuri fiscale pentru bunurile vândute cu amănuntul și facturi fiscale pentru vânzările cu ridicata.

(4) În situația defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii sunt obligați ca în momentul constatării defecțiunii să anunțe distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau reprezentanții legali ai acestuia în teritoriu. Prin distribuitor autorizat, în sensul prezentei ordonanțe de urgență, se înțelege orice agent economic producător, importator sau comerciant, autorizat în condițiile prevăzute la art. 5.

(5) Până la repunerea în funcțiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, agenții economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru, special întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită facturi fiscale pentru respectivele operațiuni.

Art. 2. - (1) Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):

a) agenții economici care realizează venituri totale anuale de până la 100 milioane lei;
B) comerțul și prestările de servicii cu caracter ambulant, desfășurate în zone publice ori la domiciliul clientului, pe bază de autorizație, precum și vânzările efectuate prin automatele comerciale;
c) serviciile de alimentație publică efectuate în mijloace de transport;
d) vânzarea de pâine și produse de panificație în magazine sau în raioane specializate;
e) vânzarea de ziare și reviste prin distribuitori specializați;
f) transportul de persoane pe bază de bilete sau de abonamente, precum și cu metroul;
g) activitățile pentru care încasările se realizează pe bază de bonuri cu valoare fixă - bilete de acces la spectacole, muzee, expoziții, târguri și oboare, grădini zoologice și grădini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule și altele similare.
(2) În situația în care un agent economic prestează atât activități prevăzute la alin. (1) lit. B)-g), cât și activități pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, fără a organiza gestiuni și evidențe contabile distincte pentru acestea, obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale se extinde asupra întregii activități.

Art. 3. - (1) În sensul dispozițiilor art. 1 alin. (1), aparate de marcat electronice fiscale sunt: casele de marcat, precum și alte sisteme ce includ dispozitive cu funcții de case de marcat, care înglobează constructiv un modul fiscal, prin intermediul căruia controlează memoria fiscală, dispozitivul dublu de imprimare și afișajul client.

(2) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să îndeplinească cumulativ cel puțin următoarele funcții esențiale:

a) conservarea datelor prin acumulări progresive;
B) imprimarea și emiterea de: bonuri fiscale, role jurnal, rapoarte fiscale de închidere zilnică, rapoarte fiscale periodice;
c) înregistrarea în memoria fiscală a datelor de sinteză cu caracter fiscal provenite din rapoartele fiscale de închidere zilnică și a oricăror modificări de parametri care afectează interpretarea datelor stocate și evenimente care afectează continuitatea înregistrării datelor;
d) blocarea automată a funcționării aparatului atunci când sunt inactive memoria fiscală, dispozitivul dublu de imprimare sau afișajul client;
e) asigurarea continuității funcționării și înregistrării datelor, coerenței structurii de date și a documentelor emise, precum și asigurarea procedurilor de recuperare din stări de eroare generate de manipulări greșite sau de erori de sistem.
(3) Memoria fiscală este un dispozitiv unic inscriptibil din modulul fiscal, care trebuie să permită obligatoriu acumulări progresive ale datelor fără ca acestea să poată fi modificate sau șterse, precum și conservarea în timp a acestora pe o perioadă de minimum 10 ani.

(4) În memoria fiscală se vor stoca următoarele date: denumirea, adresa, codul fiscal ale emitentului, logotipul și seria aparatului, precum și datele prevăzute la alin. (2) lit. c).

(5) Aparatele de marcat electronice fiscale vor fi sigilate prin aplicarea unui sigiliu fiscal de către persoane autorizate în acest scop de Ministerul Finanțelor.

Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie să cuprindă cel puțin: denumirea, adresa și codul fiscal ale agentului economic emitent; logotipul și seria aparatului; numărul de ordine; data și ora emiterii; denumirea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate; cantitățile; prețurile unitare; valoarea; cotele de taxă pe valoarea adăugată; valoarea totală; valoarea taxei pe valoarea adăugată, precum și alte taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată.

(2) Rola jurnal este documentul care se tipărește concomitent cu bonul fiscal, conține toate datele din acesta și se păstrează în arhiva agenților economici timp de 2 ani de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia a fost întocmit.

(3) Raportul fiscal de închidere zilnică este documentul care conține: denumirea, adresa și codul fiscal ale agentului economic emitent; logotipul și seria aparatului; numărul de ordine numerotat progresiv; data și ora emiterii; numărul bonurilor emise în ziua respectivă; valoarea totală a operațiunilor efectuate, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, și defalcarea acesteia pe cote de taxă pe valoarea adăugată, cu precizarea nivelului cotei, precum și valoarea taxelor care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată.

(4) Registrul special prevăzut la art. 1 alin. (5) și raportul fiscal de închidere zilnică sunt documente avute în vedere de către organele fiscale cu ocazia verificării veniturilor care stau la baza determinării impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat. Aceste documente se arhivează și se păstrează pe o perioadă de 10 ani.

(5) Agenții economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale, la umplerea memoriei fiscale sau atunci când aceasta trebuie înlocuită ca urmare a defectării, sunt obligați să predea memoria fiscală spre păstrare și arhivare direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene sau a municipiului București, după caz. Păstrarea și arhivarea memoriilor fiscale se asigură pentru o perioadă de 10 ani.

Art. 5. - (1) În vederea avizării modelelor de aparate de marcat electronice fiscale, a distribuitorilor autorizați și a unităților service acreditate se constituie Comisia de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale.

(2) Comercializarea sau utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul României este permisă numai dacă pentru respectivele aparate s-a obținut avizul comisiei prevăzute la alin. (1) și în condițiile stipulate în acest aviz.

(3) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să fie dotate de către distribuitor cu o broșură cu pagini numerotate, care conține istoria aparatului, denumită carte de intervenții. Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați să păstreze în condiții optime cartea de intervenții, iar împreună cu unitățile de service acreditate răspund de completarea și de actualizarea acesteia cu datele referitoare la utilizator și la intervențiile service.

(4) Sunt admiși la procedura de avizare numai agenții economici care comercializează aparate de marcat electronice fiscale ce se încadrează în prevederile art. 3, asigură service pentru perioada de garanție, postgaranție și piese de schimb.

(5) Distribuitorii sunt obligați ca prin sistemul de service acreditat să asigure, în termen de maximum 72 de ore de la anunțarea defectării aparatului de către agentul economic, repunerea în funcțiune a aparatului de marcat electronic fiscal sau înlocuirea acestuia.

Art. 6. - (1) Obligația agenților economici prevăzuți la art. 1 de a utiliza aparatele de marcat electronice fiscale ia naștere astfel:

a) în termen de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență, pentru contribuabilii care au realizat venituri totale în anul 1998 de peste 500 milioane lei;
B) în termen de 12 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență, pentru contribuabilii care au realizat venituri totale în anul 1998 între 100 și 500 milioane lei.
(2) Agenții economici care se înregistrează la Oficiul Național al Registrului Comerțului după data de 1 ianuarie 1999 au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale de la data de întâi a lunii următoare celei în care au depășit plafonul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a), dar nu înainte de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență.

Art. 7. - Agenții economici care până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență au achiziționat aparate de marcat electronice fiscale în scopul utilizării sau distribuirii sunt obligați ca în termen de 6 luni de la această dată să obțină avizul Comisiei de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale.

Art. 8. - Clienții vor solicita, vor prelua și vor păstra bonurile fiscale asupra lor până la ieșirea din unitatea de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, în vederea prezentării acestora la un eventual control.

Art. 9. - Constituie contravenții următoarele fapte, dacă potrivit legii penale nu sunt considerate infracțiuni:

a) dotarea, comercializarea sau utilizarea de către agenții economici a aparatelor de marcat electronice fiscale fără avizul Comisiei de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale ori nerespectarea condițiilor stipulate în aviz;
B) livrarea de bunuri sau prestarea de servicii fără emiterea bonului fiscal, cu excepția situației prevăzute la art. 1 alin. (5);
c) nepredarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic fiscal;
d) nerespectarea de către clienți a obligației de a solicita, prelua, păstra bonurile fiscale și de a le prezenta la cererea organelor de control;
e) nerespectarea de către utilizatori a obligației de a anunța distribuitorul autorizat sau reprezentanții legali ai acestuia în teritoriu în momentul constatării defectării aparatului de marcat electronic fiscal;
f) nerespectarea obligațiilor ce revin distribuitorilor de repunere în funcțiune a aparatelor de marcat electronice fiscale defecte sau de înlocuire a acestora în termenul prevăzut de prezenta ordonanță de urgență;
g) nerespectarea obligației de a păstra și de a arhiva rola jurnal, raportul fiscal de închidere zilnică și registrul special prevăzut la art. 1 alin. (5);
h) nerespectarea obligației de a păstra, de a completa și de a actualiza cartea de intervenții prevăzută la art. 5 alin. (3);
i) nerespectarea obligației de a preda spre păstrare și arhivare memoria fiscală, conform prevederilor art. 4 alin. (5);
j) emiterea bonului fiscal pentru o valoare inferioară celei reale, precum și nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (5).
Art. 10. - (1) Amenzile pentru contravențiile prevăzute la art. 9 se aplică persoanelor juridice, cu excepția celor prevăzute la lit. c) și d), astfel:

a) faptele prevăzute la lit. a), B), e), f) și j) se sancționează cu amendă de la 5 milioane lei la 10 milioane lei;
B) faptele prevăzute la lit. g) și h) se sancționează cu amendă de la un milion lei la 25 milioane lei;
c) fapta prevăzută la lit. i) se sancționează cu amendă de la 50 milioane lei la 100 milioane lei.
(2) Amenzile pentru contravențiile prevăzute la art. 9 lit. c) și d) se aplică persoanelor fizice, astfel:

a) fapta prevăzută la lit. c) se sancționează cu amendă de la un milion lei la 5 milioane lei;
B) fapta prevăzută la lit. d) se sancționează cu amendă de la 100.000 lei la 500.000 lei.
Art. 11. - (1) Constatarea contravențiilor, precum și aplicarea sancțiunilor se fac de către organele de specialitate din Ministerul Finanțelor, Ministerul de Interne, precum și din unitățile lor teritoriale.

(2) Contestarea actelor de control întocmite de organele prevăzute la alin. (1) și soluționarea contestațiilor se efectuează pe baza procedurilor prevăzute de legislația în vigoare.

(3) Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se completează cu dispozițiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor, cu excepția art. 25-27.

Art. 12. - În cazul repetării faptei prevăzute la art. 9 lit. f), o dată cu aplicarea amenzii contravenționale organele de control vor dispune și retragerea definitivă a avizului eliberat distribuitorului pentru distribuția și comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale.

Art. 13. - Neîndeplinirea obligației agenților economici prevăzuți la art. 1 de a se dota și de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale la termenele prevăzute la art. 6 atrage suspendarea activității unității până în momentul înlăturării cauzelor care au generat aceasta.

Art. 14. - În termen de 60 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență în Monitorul Oficial al României Ministerul Finanțelor va elabora norme metodologice de aplicare, ce vor cuprinde prevederi privind structura și atribuțiile Comisiei de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și procedura de suspendare a activității sau de retragere definitivă a avizului eliberat distribuitorului pentru distribuirea și comercializarea aparatelor, care se vor aproba prin hotărâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemnează:

Ministrul finanțelor,
Decebal Traian Remeș

Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu

Ministrul industriei și comerțului,
Radu Berceanu

București, 25 martie 1999.
Nr. 28.
radu_o



#7 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2006 - 04:20 PM

LEGE nr.64 din 16 ianuarie 2002
pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
Textul actului publicat în M.Of. nr. 97/4 feb. 2002




Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. I. - Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr.28 din 25 martie 1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.131 din 31 martie 1999, cu următoarele modificări și completări:

1. La articolul 1, alineatele (1) și (3)-(5) vor avea următorul cuprins:

"Art. 1. - (1) Agenții economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii direct către populație, pentru care nu este obligatorie emiterea de facturi fiscale, sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
................................................................................
...........
(3) În cazul în care agenții economici efectuează atât activități de vânzare cu amănuntul, cât și cu ridicata, aceștia au obligația să emită bonuri fiscale pentru bunurile vândute cu amănuntul și facturi fiscale pentru vânzările cu ridicata, cu excepțiile prevăzute de lege.

(4) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizați. Prin distribuitor autorizat, în sensul prezentei ordonanțe de urgență, se înțelege orice agent economic comerciant, producătorul ori importatorul de aparate de marcat electronice fiscale, persoane juridice române autorizate în condițiile prevăzute la art. 5. În situația defectării aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligați ca în momentul constatării defecțiunii să anunțe unitatea de service acreditată ori, după caz, distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau reprezentanții legali ai acestuia în teritoriu.

(5) Până la repunerea în funcțiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, agenții economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru, special întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate, și să emită facturi fiscale pentru respectivele operațiuni, la cererea clientului."

2. La articolul 2 alineatul (1), litera a) se abrogă.

3. La articolul 2 alineatul (1), literele B), c), f) și g) vor avea următorul cuprins:


"B) comerțul ocazional cu produse agricole efectuat de producătorii agricoli individuali în piețe, târguri, oboare sau alte locuri publice autorizate, precum și vânzările efectuate prin automatele comerciale;
c) serviciile de alimentație publică efectuate în mijloace de transport public de călători;
................................................................................
.............
f) transportul public de călători pe bază de bilete sau abonamente tipărite conform legii, precum și cu metroul;
g) activitățile pentru care încasările se realizează pe bază de bonuri cu valoare fixă tipărite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expoziții, târguri și oboare, grădini zoologice și grădini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc și altele similare;"
4. La articolul 2 alineatul (1), după litera g) se introduc literele h)-j) cu următorul cuprins:


"h) activitățile de asigurări, precum și activitățile financiare și bancare, cu excepția caselor de schimb valutar aparținând persoanelor juridice autorizate;
i) activitățile desfășurate în mod independent de persoanele fizice autorizate, inclusiv ca profesii liberale, exclusiv activitățile de taximetrie auto pentru mărfuri și persoane;
j) vânzarea obiectelor de cult și serviciile religioase prestate de instituțiile de cult."
5. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

"(2) În situația în care un agent economic prestează atât activități prevăzute la alin. (1) lit. B)-j), cât și activități pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta este obligat să organizeze gestiuni și evidențe contabile distincte pentru aceste activități."

6. La articolul 3, alineatele (1), (4) și (5) vor avea următorul cuprins:

"Art. 3. - (1) În sensul dispozițiilor art. 1 alin. (1), aparate de marcat electronice fiscale sunt: casele de marcat, precum și alte sisteme ce includ dispozitive cu funcții de case de marcat, care înglobează constructiv un modul fiscal, prin intermediul căruia controlează memoria fiscală, dispozitivul de imprimare și afișajul client.
................................................................................
.............
(4) În memoria fiscală se vor stoca următoarele date: denumirea și codul fiscal al emitentului, adresa de la locul de instalare a aparatului, logotipul și seria fiscală a aparatului, precum și datele prevăzute la alin. (2) lit. c).

(5) Aparatele de marcat electronice fiscale vor fi sigilate prin aplicarea unui sigiliu fiscal de către persoane autorizate în acest scop de Ministerul Finanțelor Publice."

7. La articolul 3 alineatul (2), litera d) va avea următorul cuprins:


"d) blocarea automată a funcționării aparatului, când sunt inactive memoria fiscală, dispozitivul de imprimare sau afișajul client;"
8. La articolul 4, alineatele (1)-(3) și (5) vor avea următorul cuprins:

"Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie să cuprindă cel puțin: denumirea și codul fiscal ale agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul și seria fiscală a aparatului; numărul de ordine; data și ora emiterii; denumirea fiecărui bun livrat sau serviciu prestat; prețul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operațiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, cu indicarea cotei de taxă; valoarea totală a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adăugată; valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată pe cote de taxă, cu indicarea nivelului de cotă; valoarea totală a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată, precum și valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, dacă este cazul.

(2) Rola jurnal este documentul pe care se înscriu toate datele din bonurile fiscale și se păstrează în arhiva agenților economici timp de 2 ani de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia a fost întocmit.

(3) Raportul fiscal de închidere zilnic este documentul care conține: denumirea și codul fiscal ale agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul și seria fiscală a aparatului; numărul de ordine numerotat progesiv; data și ora emiterii; numărul bonurilor emise în ziua respectivă; valoarea totală a operațiunilor efectuate și totalul taxei pe valoarea adăugată, cu precizarea nivelului cotei, valoarea totală a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată, precum și valoarea taxelor care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată. Raportul fiscal de închidere zilnică reprezintă documentul pe baza căruia se înregistrează veniturile din activitatea de comerț sau de prestări de servicii în evidența contabilă a utilizatorului.
................................................................................
.............
(5) Agenții economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale, la umplerea memoriei fiscale, atunci când aceasta trebuie înlocuită ca urmare a defectării, ori când nu mai poate fi folosită de către utilizatori din diverse motive, precum și în cazul în care aceștia își încetează activitatea, sunt obligați ca, după citirea memoriei și preluarea rolei pe care sunt înregistrate datele din aceasta de către organul fiscal teritorial, să predea memoria fiscală spre păstrare și arhivare direcțiilor generale ale finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz. Păstrarea și arhivarea memoriilor fiscale se asigură pentru o perioadă de minimum 10 ani."

9. La articolul 4, după alineatul (5) se introduc alineatele (6)-(9) cu următorul cuprins:

"(6) Agenții economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale sunt obligați să folosească numai consumabile furnizate de către distribuitorii autorizați care asigură menținerea lizibilității datelor pe perioada de arhivare prevăzută.

(7) Consumabilele pentru aparatele de marcat electronice fiscale livrate utilizatorilor de către distribuitorii autorizați vor fi personalizate prin marcarea acestora cu datele necesare identificării lor.

(8) Agenții economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) au obligația ca lunar, o dată cu Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat, să predea organului fiscal teritorial raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare.
(9) Investițiile efectuate pentru achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale sunt sume deductibile fiscal integral în luna înregistrării achiziției, cu condiția instalării și utilizării aparatelor în această lună."

10. La articolul 5, alineatele (1) și (3)-(5) vor avea următorul cuprins:

"Art. 5. - (1) În vederea avizării modelelor de aparate de marcat electronice fiscale și a autorizării distribuitorilor, precum și a unităților service se constituie, sub autoritatea Ministerului Finanțelor Publice, Comisia de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale.
................................................................................
.............
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să fie dotate de către distribuitor cu manual de utilizare a acestora, precum și cu o broșură cu pagini numerotate, care conține evoluția exploatării aparatului, denumită carte de intervenții. Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați să păstreze cartea de intervenții, iar împreună cu unitățile de service acreditate răspund de completarea și de actualizarea acesteia cu datele referitoare la identitatea utilizatorului și la intervențiile service efectuate.

(4) Sunt admiși la procedura de avizare numai agenții economici care comercializează aparate de marcat electronice fiscale ce se încadrează în prevederile art. 3, asigură service pentru perioada de garanție, postgaranție, consumabile și piese de schimb.

(5) Distribuitorii autorizați, prin unitățile de service acreditate, sunt obligați să asigure în termen de maximum 72 de ore de la solicitarea utilizatorului instalarea aparatului nou, repunerea în funcțiune a aparatului defect sau înlocuirea acestuia."

11. La articolul 6 alineatul (1), după litera B) se introduce litera c) cu următorul cuprins:


"c) de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe de urgență, pentru contribuabilii care realizează venituri totale sub 100 milioane lei."
12. La articolul 6, alineatul (2) se abrogă.

13. După articolul 7 se introduce articolul 71 cu următorul cuprins:

"Art. 71. - (1) Distribuitorii autorizați care încetează activitatea de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și cei cărora li s-a retras avizul de distribuție și utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale rămân răspunzători în continuare pentru obligațiile ce le revin conform prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, pentru aparatele livrate.

(2) În cazul în care utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale își încetează activitatea, precum și în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale confiscate potrivit legii ori preluate spre valorificare de societățile bancare ca urmare a neachitării împrumutului contractat pentru achiziționarea acestor aparate, valorificarea lor se va realiza numai prin distribuitorii autorizați."

14. Articolul 8 va avea următorul cuprins:

"Art. 8. - (1) Clienții vor solicita și vor păstra bonurile fiscale asupra lor până la părăsirea unității de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor în vederea prezentării lor la un eventual control, pentru justificarea provenienței acestora.

(2) Utilizatorii sunt obligați să afișeze la loc vizibil anunțuri de atenționare a clienților cu privire la obligația acestora de a respecta dispozițiile prevăzute la alin. (1)."

15. Articolul 9 va avea următorul cuprins:

"Art. 9. - Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracțiuni:

a) comercializarea de către agenții economici a aparatelor de marcat electronice fiscale fără avizul Comisiei de avizare a distribuției și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale ori nerespectarea condițiilor stipulate în aviz, altele decât cele definite ca fiind contravenții în prezentul articol;
B) neîndeplinirea obligației agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art. 5 alin. (2), la termenele stabilite la art. 6, cu excepția prevăzută la art. 1 alin. (5), neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale, precum și nereintroducerea datelor înscrise pe rola jurnal privind tranzacțiile efectuate de la ultima închidere zilnică până în momentul ștergerii memoriei operative;
c) emiterea bonului fiscal fără ca acesta să conțină toate datele prevăzute la art. 4 alin. (1);
d) nepredarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic fiscal;
e) neîndeplinirea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligației de a afișa anunțurile de atenționare prevăzute la art. 8 alin. (2);
f) nerespectarea de către utilizatori a obligației de a anunța unitatea de service desemnată de distribuitorul autorizat ori, după caz, distribuitorul sau reprezentantul acestuia în momentul constatării defectării aparatelor de marcat electronice fiscale;
g) folosirea de către agenții economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale a altor consumabile decât cele prevăzute la art. 4 alin. (6);
h) nerespectarea obligațiilor ce revin distribuitorilor autorizați prin unitățile de service acreditate de a instala, de a repune în funcțiune aparatele de marcat electronice fiscale defecte ori de a le înlocui în termenul prevăzut la art. 5 alin. (5);
i) nerespectarea de către distribuitorii autorizați care încetează activitatea de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și de cei cărora li s-a retras avizul de distribuție și utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale a obligațiilor ce le revin potrivit prezentei ordonanțe de urgență, pentru aparatele livrate;
j) nerespectarea obligației de a păstra și arhiva rola jurnal, raportul fiscal de închidere zilnică și registrul special, prevăzut la art. 1 alin. (5);
k) nerespectarea obligației de a păstra, de a completa și de a actualiza cartea de intervenții prevăzută la art. 5 alin. (3), precum și nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (5);
l) nerespectarea obligației de a preda spre păstrare și arhivare memoria fiscală, conform prevederilor art. 4 alin. (5);
m) comercializarea de aparate de marcat electronice fiscale care nu sunt sigilate potrivit dispozițiilor art. 3 alin. (5), nerespectarea prevederilor art. 71 alin. (2), precum și nerespectarea prevederilor normelor prevăzute la art. 14."
16. Articolul 10 va avea următorul cuprins:

"Art. 10. - (1) Amenzile pentru contravențiile prevăzute la art. 9 se aplică agenților economici, cu excepția celor prevăzute la lit. d), astfel:

a) faptele prevăzute la art. 9 lit. c), e), f), g) și m) se sancționează cu amendă de la 5 milioane lei la 10 milioane lei;
B) faptele prevăzute la art. 9 lit. a), B), h), j) și k) se sancționează cu amendă de la 20 milioane lei la 100 milioane lei;
c) faptele prevăzute la art. 9 lit. i) și l) se sancționează cu amendă de la 50 milioane lei la 200 milioane lei.
(2) Contravențiile prevăzute la art. 9 lit. d), aplicabile persoanelor fizice, se sancționează cu amendă de la 2 milioane lei la 10 milioane lei.

(3) Sumele găsite la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor aparținând agenților economici prevăzuți la art. 1 alin. (1), care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale în registrul special, menționat la art. 1 alin. (5), ori prin facturi fiscale, după caz, sunt considerate fără proveniență și se confiscă, făcându-se venit la bugetul de stat. De asemenea, se confiscă sumele încasate din livrarea de bunuri ori prestarea de servicii după suspendarea activității agenților economici, potrivit art. 13."

17. Articolul 11 va avea următorul cuprins:

"Art. 11. - (1) Constatarea contravențiilor, precum și aplicarea sancțiunilor se fac de către organele de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice, precum și din unitățile lor teritoriale.

(2) Contestarea actelor de control întocmite de organele prevăzute la alin. (1) și soluționarea contestațiilor, cu excepția celor formulate împotriva deciziei de retragere a avizului de distribuție și utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale, se efectuează potrivit legislației în vigoare privind soluționarea contestațiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de Ministerul Finanțelor Publice.

(3) Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor."

18. Articolul 12 va avea următorul cuprins:

"Art. 12. - (1) În cazul repetării faptei prevăzute la art. 9 lit. h), o dată cu aplicarea amenzii contravenționale organele de control vor propune comisiei prevăzute la art. 5 alin. (1) și retragerea avizului eliberat distribuitorului pentru distribuția și comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale.

(2) În cazul repetării faptei prevăzute la art. 9 lit. a), referitoare la comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale neavizate de comisia prevăzută la art. 5 alin. (1), o dată cu aplicarea amenzii contravenționale organele de control vor dispune și confiscarea încasărilor obținute de agentul economic contravenient din această activitate, sumele făcându-se venit la bugetul de stat."

19. Articolul 14 va avea următorul cuprins:

"Art. 14. - În termen de 60 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Finanțelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare care se vor aproba prin hotărâre a Guvernului."

Art. II. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanța de urgență a Guvernului nr.128/1999 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.445 din 14 septembrie 1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 236/2001 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.128/1999 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.263 din 22 mai 2001, precum și orice alte dispoziții contrare.

Art. III. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr.28/1999, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Această lege a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 9 octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituția României.

PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
VALER DORNEANU

Această lege a fost adoptată de Senat în ședința din 13 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituția României.

p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

București, 16 ianuarie 2002.
Nr. 64.
radu_o



#8 c_mari

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:
  • Location:iasi

Postat 20 January 2006 - 12:16 AM

Exista o adresa tip care sa insoteasca raportul fiscal?
Multumesc!



#9 contax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 20 January 2006 - 01:10 AM

Nu este necesara adresa de inaintare si nici nu se solicita.
Ca pricipiu, eu nu depun niciodata documente care nu sunt cerute in mod explicit de lege.
Ataseaza rapoartele lunare ale caselor de marcat la fiecare dintre cele doua exemplare ale declaratiei 100, astfel incat stampila cu numarul de inregistrare la finante sa le poata cuprinde impreuna cu adeclaratia. In acest fel dovedesti la orice control ca le-ai depus.



#10 fivefell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 156 Postari:

Postat 13 April 2006 - 03:08 PM

am experienta in financiar-contab dar nu si in partea asta de case de marcat! :oops: eu sunt f panicata cu partea asta de probleme. am inceput din luna martie sa tzin contabilitate unui mag alimentar deschis tot in aceasta luna.vanzatoarea este la primul ei job, patronul e la prima afacere de acest gen si eu ma tot lovesc de probleme. acum au gresit la emiterea unui bon fiscal cu vreo 20 milioane ptr care am inteles ca tre sa fac un dosar ptr la adm. fin.( ce nota contabila trebuie sa fac si sa o atasez la dosar , nu stiu) .nu stiu nici cum se scoate raportul memoriei fiscale ce tre depus cu decl 100, vanzatoarea nu stie...imi vine sa renuntz dar am nevoie de o completare fin ptr ca sunt single mum....asa ca daca ma poate ajuta cineva...






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL