Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
oanceabogdan - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


oanceabogdan

Inregistrat la: 25 Aug 2017
Offline Ultimul click: Private
-----

Topicele mele

micro SRL neplatitor de tva -> ce taxe implica si cum e mai avantajos?

25 August 2017 - 01:03 PM

Salut

Urmeaza sa imi infiintez un micro srl, neplatitor de tva, si as dori sa stiu ce costuri implica (lunare) si daca este mai avantajos sa fiu angajat cu salariu minim sau sa nu ma angajez in propria firma ci sa ramana doar administrator.
Mentionez urmatoarele:
Venitul lunar incasat de SRL va fi de 20.000 RON / luna

Simularile care le-am facut eu arata cam asa (va rog sa corectati daca am gresit ceva):

Cazul salariat (salariul minim):
incasari anuale: 240.000 RON
impozit 1% (din ce am vazut, daca ai 1 angajat) = 2.400 RON
Cheltuieli cu angajat (dari catre stat, la salariul minim de 1450 RON brut) - 718 RON / luna * 12 = 8.616 RON
(incasat pe salariu: 1065*12 = 12.780
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% din (240.000 - 2.400 - 8.616 -12.780 - 6.000) = 5% din 210.204 = 10.510
Ramas de incasat: 199.694
Total incasat: 199.694 + 12.780 = 212.474
Pe luna: 212.474 / 12 = 17.706 RON.

Cazul nesalariat:
incasari anuale: 240.000 RON
impozit 3% (din ce am vazut, daca ai 1 angajat) = 7.200 RON
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% + 5.5% CASS (240.000 - 7.200 - 6.000) = 10.5% din 210.204 = 23.814
Total incasat: 240.000 - 7.200 - 6.000 - 23.814 = 202.986
Pe luna: 202.986 / 12 = 16.915 RON.

Este corect calculul? Atentie va rog la detalii (impozit 1% cu 1 angajat?; cass nu se mai datoreaza? etc.)
De asemenea as dori sa stiu daca este realistica estimarea cu 500 RON / luna pt un contabil.
Multumesc mult!

O zi buna!

Edit: As dori deasemenea sa stiu cum si cand pot scoate dividendele din firma. Doar la sfarsitul anului fiscal (inceputul anului urmator) sau si in cursul anului?

Cometa SQL