Va informam ca programul informatic pentru generarea numarului de evidenta a platii pentru 2014 a ajuns la versiunea 8. Programul de completare a numarului de evidenta a platii poate fi descarcat
aici.
Cod document fiscal - se completeaza in functie de tipul documentului, cu urmatoarele valori:
- 10 declaratie fiscala sau decont, in functie de tipul documentului;
- 11 declaratie privind impozitul pe profit, cod 101;
- 20 decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
- 21 decizie de plati anticipate;
- 22 proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii;
- 23 decizie de impunere pentru impozitul pe venitul global;
- 24 decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii;
- 25 decizie de impunere din oficiu;
- 26 decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule;
- 30 instiintare de plata;
- 40 titlu executoriu;
- 50 inlesnire la plata;
- 60 poprire;
- 70 valorificare."
Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, a documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal.
Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se inscrie 0000."
Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora.
Numarul de evidenta a platii in cazul unei obligatii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, in cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, precum si in cazul sumelor inscrise in deciziile privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se obtine de catre contribuabil astfel:
- prin accesarea programului de asistenta pentru formarea numarului de evidenta a platii. In aceasta situatie, programul de asistenta afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza unul dintre cele doua documente fiscale pentru care doreste sa efectueze plata, respectiv decizie de impunere sau documentul prin care s-a stabilit amenda de orice fel potrivit legii si completeaza numarul si data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligatiei fiscale pe care doreste sa o achite si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv debit, dobanda sau penalitate de intarziere;
- prin inscrierea numarului de evidenta a platii mentionat in decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, precum si in decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule;
- prin solicitarea numarului de evidenta a platii la organul fiscal competent.
Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea sumei cuprinse in Decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule este urmatorul: Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule si completeaza data acestui document, respectiv 010213. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:
La rubrica cod document fiscal se inscrie 26 - codul corespunzator documentului reprezentand decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.
La rubrica cod obligatie bugetara se inscrie codul corespunzator obligatiei bugetare reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, selectata de contribuabil.
La rubrica categorie fiscala se inscrie 01 - valoarea corespunzatoare categoriei fiscale reprezentand debit.
La rubrica perioada de raportare se inscrie 0000.
La rubrica scadenta obligatiei bugetare se inscrie 010213 - corespunzator datei de 1 februarie 2013, care reprezinta data emiterii deciziei privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.
La rubrica tip document se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.
La rubrica secventa se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.
Rubrica cifrele de control se genereaza de catre aplicatia informatica conform algoritmului propriu. Numarul de evidenta a platii astfel format, identic cu cel comunicat prin decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica Numar de evidenta a platii sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica Numar de evidenta a platii, in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului. Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica Explicatii.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<