Ministerul Finantelor Publice (MFP) informeaza mediul de afaceri ca se pot depune cereri pentru finantare in baza H.G.nr.332/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor noi, care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca.
Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regionala prin realizarea de investitii care determina crearea a minim 100 de locuri de munca si incurajarea participarii active a intreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni si redresarea economiei romanesti. In cadrul schemei sunt finantate cheltuielile salariale inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de noi locuri de munca. Se acorda sume sub forma de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. In anul 2020, pentru ambele scheme de ajutor de stat administrare de M.F.P. (instituite in baza H.G. nr.332/2014 si H.G. nr. 807/2014) a fost alocat un buget de 1,5 miliarde lei, specifica institutia intr-un comunicat de presa.
In luna august, prin Hotararea de Guvern nr.598/2020 a fost revizuita aceasta schema, pentru cresterea accesibilitatii companiilor la finantarea investitiilor cu ajutor de stat.
Iata care sunt principalele modificari:
- prelungirea pana in anul 2023 a perioadei in care se pot emite acorduri pentru finantare;
- prelungirea pana in anul 2028 a perioadei in care se poate efectua plata ajutorului de stat;
- eliminarea conditiei privind angajarea de lucratori defavorizati;
- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, aceasta obligatie ramanand valabila la momentul platii ajutorului de stat;
- eliminarea evaluarii cererilor de acord pentru finantare in 2 etape in vederea simplificarii procedurii de evaluare;
- stabilirea unui termen de 6 luni de la emiterea acordului pentru finantare pentru asigurarea surselor de finantare si demonstrarea situatiei juridice a locatiei, avand in vedere ca procesul de perfectare a documentelor juridice in contextul actual poate intarzia depunerea cererii de acord pentru finantare;
- flexibilizarea conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca intreprinderile in activitate, respectiv eliminarea conditiei privind rentabilitatea cifrei de afaceri;
- posibilitatea modificarii locatiei/locatiilor, precum si a locurilor de munca aferente acestora in aceeasi regiune;
- flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic.
Principalele criterii de eligibilitate si conditii obligatorii:
Investitiile realizate trebuie sa fie considerate investitii initiale sau investitii initiale in favoarea unei activitati economice noi.
Compania nu intra in categoria ”intreprinderilor in dificultate”, definite conform art. 2 alin. (18) din Regulament. Astfel, nu sunt eligibile intreprinderile care se afla in cel putin una dintre urmatoarele situatii:
- in ultimul an fiscal jumatate din capitalul social subscris a disparut din cauza pierderilor acumulate;
- raportul datorii/capitaluri proprii este mai mare de 7,5;
- capacitatea de acoperire a dobanzilor calculate pe baza EBITDA se situeaza sub valoarea de 1 (in cazul intreprinderilor mari).
Nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii, mai anunta Finantele.
Nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale in vigoare.
Nu au efectuat o relocare catre unitatea in care urmeaza sa aiba loc investitia.
Este demonstrat efectul stimulativ al ajutorului.
Cheltuielile eligibile sunt costurile salariale inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi aferente noilor locuri de munca create ca urmare a realizarii de investitii, ce includ salariul brut si contributiile obligatorii.
Cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, se transmit la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, Bd. Libertatii nr. 16, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe documentatie: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin H.G. nr. 332/2014”.
Toate informatiile privind conditiile ce trebuie indeplinite in vederea obtinerii finantarii si modul de completare a documentelor necesare se regasesc la sectiunea Ajutor de stat – H.G. nr. 332/2014. Orice intrebari, sesizari si solicitari de clarificari referitoare la prevederile acestui mecanism de finantare pot fi adresate prin intermediul platformei dedicate, aflata la dispozitia operatorilor economici la rubrica - Formular intrebari.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<