In definitia Acordului de mediu asa cum rezulta din Hotararea de Guvern nr. 445/2009 si este prezentata si pe site-ul ANPM se mentioneaza ca este un act administrativ pe care doar autoritatea competenta in ale carei atributii intra protectia mediului il poate acorda. Prin Acordul de mediu se stabilesc conditii si in unele cazuri, masuri pentru protectia mediului care, la momentul realizarii unui proiect trebuie sa fie respectate.
Pentru a se aduce o clarificare asupra tipurilor de proiecte pentru care in mod obligatoriu trebuie sa sa obtina Acord de mediu, in HG nr 445/2009 se apreciaza ca proiectul reprezinta "executarea lucrarilor de constructii sau a altor instalatii ori lucrari, alte interventii asupra cadrului natural si peisajului, inclusiv cele care implica exploatarea resurselor minerale".
Prin impunerea obligativitatii obtinerii Acordului de Mediu, la momentul dezvoltarii unui proiect public sau privat, Romania se aliniaza normelor UE, stabilite prin Directiva 2014/52/UE.
Companiile private sau publice carora le este necesar un Acord de mediu pot initia prin proprii angajati demersurile pentru a-l obtine sau pot apela la companii care ofera si servicii de obtinere a unor astfel de acte de reglementare, precum firma de aici.
In Acordul de mediu sunt incluse cerinte necesare specifice care au ca scop ca in perioada executarii proiectului si ulterior acesteia sa se asigure un grad ridicat de protectie a mediului.
Acordul de mediu se poate revizui si actualiza prin crearea unei anexe in care se inscriu anumite mentiuni sau prin modificarea continutului existent anterior. Revizuirea acestui document implica achitarea unei taxe de 500 lei.
Costuri pentru obtinerea unui Acord de mediu
Tariful pentru obtinerea Acordului de mediu se achita in contul APM de pe raza teritoriala a sediului firmei care doreste sa il obtina. Desi tariful poate ajunge la 3500 lei, numeroase companii achita doar 500 de lei – pentru etapa de evaluare 100 de lei, respectiv 400 de lei pentru etapa de incadrare a proiectului.
Contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator
Astfel de cheltuieli includ taxele de mediu si certificatele CO2. In contabilitate, pentru o buna gestiune a cheltuielilor care se fac cu protectia mediului inconjurator trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele aspecte:
-
Inregistrarile contabile trebuie sa fie realizate in baza unor documente legale, conforme operatiunilor efectuate;
-
Verificarea autenticitatii documentelor in baza carora au fost realizate inregistrarile in contabilitate;
-
Verificarea modului in care au fost corectate erorile din documente – respecta acestea prevederile legale sau nu;
-
Verificarea modului in care s-a respectat procedura fluxului de documente;
-
Verificarea operatiunilor realizate si justificarea utilitatii acestora;
-
Verificarea respectarii procedurilor contabile agreate si aprobate de catre conducerea companiei;
-
Verificarea respectarii utilitatii dispozitiilor legale si deciziilor pe care conducerea companiei le-a luat cu privire la modul in care au fost completate documentele justificative;
-
Verificarea modului in care s-au numerotat, utilizat si gestionat formularele si daca aceste procese au respectat prevederile legale.
-
Verificarea modului de arhivare al documentelor.
Concret, contabilul trebuie sa se asigure ca a clasat corect toate elementele de cheltuieli si ca acestea sunt cele reale si nu denaturate, ca sunt procesate in perioada de timp corespunzatoare, ca au fost corect raportate si ca registrul jurnal este pastrat optim.
OMFP nr. 3055/2009 privind reglementarile contabile, modificat si completat ulterior, reglementeaza prin dispozitiile sale contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<