Acord de mediu si contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Acord de mediu si contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator

In definitia Acordului de mediu asa cum rezulta din Hotararea de Guvern nr. 445/2009 si este prezentata si pe site-ul ANPM se mentioneaza ca este un act administrativ pe care doar autoritatea competenta in ale carei atributii intra protectia mediului il poate acorda. Prin Acordul de mediu se stabilesc conditii si in unele cazuri, masuri pentru protectia mediului care, la momentul realizarii unui proiect trebuie sa fie respectate.

Pentru a se aduce o clarificare asupra tipurilor de proiecte pentru care in mod obligatoriu trebuie sa sa obtina Acord de mediu, in HG nr 445/2009 se apreciaza ca proiectul reprezinta "executarea lucrarilor de constructii sau a altor instalatii ori lucrari, alte interventii asupra cadrului natural si peisajului, inclusiv cele care implica exploatarea resurselor minerale".

Prin impunerea obligativitatii obtinerii Acordului de Mediu, la momentul dezvoltarii unui proiect public sau privat, Romania se aliniaza normelor UE, stabilite prin Directiva 2014/52/UE.

Ce contine Acordul de mediu

Companiile private sau publice carora le este necesar un Acord de mediu pot initia prin proprii angajati demersurile pentru a-l obtine sau pot apela la companii care ofera si servicii de obtinere a unor astfel de acte de reglementare, precum firma de aici.

In Acordul de mediu sunt incluse cerinte necesare specifice care au ca scop ca in perioada executarii proiectului si ulterior acesteia sa se asigure un grad ridicat de protectie a mediului.

Acordul de mediu se poate revizui si actualiza prin crearea unei anexe in care se inscriu anumite mentiuni sau prin modificarea continutului existent anterior. Revizuirea acestui document implica achitarea unei taxe de 500 lei.

Costuri pentru obtinerea unui Acord de mediu

Tariful pentru obtinerea Acordului de mediu se achita in contul APM de pe raza teritoriala a sediului firmei care doreste sa il obtina. Desi tariful poate ajunge la 3500 lei, numeroase companii achita doar 500 de lei – pentru etapa de evaluare 100 de lei, respectiv 400 de lei pentru etapa de incadrare a proiectului.

Contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator

Astfel de cheltuieli includ taxele de mediu si certificatele CO2. In contabilitate, pentru o buna gestiune a cheltuielilor care se fac cu protectia mediului inconjurator trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele aspecte:

  • Inregistrarile contabile trebuie sa fie realizate in baza unor documente legale, conforme operatiunilor efectuate;

  • Verificarea autenticitatii documentelor in baza carora au fost realizate inregistrarile in contabilitate;

  • Verificarea modului in care au fost corectate erorile din documente – respecta acestea prevederile legale sau nu;

  • Verificarea modului in care s-a respectat procedura fluxului de documente;

  • Verificarea operatiunilor realizate si justificarea utilitatii acestora;

  • Verificarea respectarii procedurilor contabile agreate si aprobate de catre conducerea companiei;

  • Verificarea respectarii utilitatii dispozitiilor legale si deciziilor pe care conducerea companiei le-a luat cu privire la modul in care au fost completate documentele justificative;

  • Verificarea modului in care s-au numerotat, utilizat si gestionat formularele si daca aceste procese au respectat prevederile legale.

  • Verificarea modului de arhivare al documentelor.

Concret, contabilul trebuie sa se asigure ca a clasat corect toate elementele de cheltuieli si ca acestea sunt cele reale si nu denaturate, ca sunt procesate in perioada de timp corespunzatoare, ca au fost corect raportate si ca registrul jurnal este pastrat optim.

OMFP nr. 3055/2009 privind reglementarile contabile, modificat si completat ulterior, reglementeaza prin dispozitiile sale contabilizarea cheltuielilor cu protectia mediului inconjurator.




Ghid practic de Management financiar

* Analiza financiara * Bugetele firmei * Cash flow * Lichiditati * Controlling

Atentie: 60% din falimentele din intreaga lume au drept cauza decizii financiare gresite!

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Conta.ro - www.conta.ro
Data: 2018-07-25
Vizualizari: 838


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-10-14
De la 1 ianuarie 2022, salariul de baza minim brut pe tara se stabileste fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.550 lei lunar, potrivit Hotararii 1071/2021. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-10-13
Inscrierile pentru Masura 1 - microgranturi de 2000 de euro au fost amanate pana pe 25 octombrie, a informat MEAT (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului). Acestea ar fi trebuit sa inceapa pe 12 octombrie si sa se incheie pe 22 octombrie.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-10-12
Analizam in continuare cazul unei societati platitoare de impozit pe venit microintreprindere, cod CAEN 5610, care a realizat in luna septembrie 2021 venituri peste plafonul de 1.000.000 euro. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
NG Audit SRL,Cabinet de audit financiar Nichitovici Gabriela
http://www.ngaudit.conta.ro

Creaza-ti site-ul tau acum
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services