search

Afla care sunt cele mai comune cauze ale unui esec la inceputul unei afaceri si cum sa le eviti

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?

Orice afacere inainte de a ajunge la nivelul de succes la care se afla in prezent a acum a fost o afacere la inceput si a trecut prin acelasi proces prin care trebuie sa treaca orice business.  

Iar pentru a rezista inca de la inceputul drumului pe tot acest parcursul etapei de crestere,  de a deveni o afacere mare trebuie sa stii ce anume sa eviti inca de la inceput pentru a te asigura ca nu vei esua. 

Principala cauza a esecului intr-o afacere mica este un flux de numerar insuficient dar si alte lucruri carora nu li se acorda atentia cuvinte sau sunt considerate irelevante. 

Conform unor date generale oferite de specialistii din domeniu sustin faptul ca peste 70% din afacerile mici esueaza pentru ca :


  • incep cu un capital insuficient;

  • nu au un plan de afaceri si nu au facut o cercetare inainte;
  • nu au facut o analiza corespunzatoare.

  • nu si-au stabilt corect preturile de la inceput sau nu au inclus toti factorii necesari in stabilirea acestuia;

  • au facut predictii ireale despre vanzarile realizabile;

  • nu stiu exact care le sunt abilitatile si punctele slabe si nu solicita ajutor;


Multe dintre aceste aspecte vor duce la esecul afacerii, la pierderea increderii si la demotivarea de a merge inainte, astfel ca este bine sa le iei in considerare, inca de la inceputul afacerii tale. 

Cu toate ca aceste statistici par destul de ingrijoratoare, exista totusi anumite lucruri pe care le poti face pentru a evita esecul afacerii si chiar a imbunatati situatia actuala a afacerii tale.


1. Orice ar fi nu renunta. 

Un bussines este cu siguranta o mare provocare mai ales la inceput, insa este important sa nu renunti, indiferent de situatiile cu care te vei intalni. 

Gandeste-te ca pentru orice solutie exista cel putin o rezolvare, indiferent ca aceasta este pe plan financiar sau de alta natura. 

Indentifica de fiecare data care sunt cauzele care au generat problemele si gaseste cea mai buna varianta sa le rezolvi. 


2. Identifica corect nisa si cine este clientul tau.

Daca pornesti un business in care iti doresti sa te adresezi tuturor, este ca si cum ai pleca la drum cu un esec  garantat. 

Orice afacere trebuie sa stie inainte, cu precizie cui se adreseaza si ce fel de comportament are clientul sau. 

Acesta este cel mai bun mod, care iti garanteaza succesul pe viitor dar si o relatie de incredere cu clientii tai.  


3. Porneste cu un capital suficient si cu preturi bine definite

Daca capitalul cu care pleci la drum in afacerea ta nu este suficient s-ar putea sa intri in colaps inainte de a reusi. O afacere la inceput este clar, o investitie care va fi amortizata pe parcursul dezvoltarii ei. 

Asigura-te, asadar ca ai inclus in costurile necesare toate cheltuielile dar si un buget tampon in cazul unor situatii neprevazute.

Multe afaceri aleg sa isi creeze capitalul de inceput cu ajutorul unui credit persoane juridice fara garantii pentru ca este cea mai simpla si rapida metoda de a avea banii de care ai nevoie pana afacerea ta va genera profit. 


Calculeaza in mod corect toate costurile si include totul in pretul produsului sau serviciului tau. 


4. Analizeaza industria in care vei activa si urmareste-ti concurenta

Lucrurile nu doar la nivel de business ci in fiecare industrie si in intreaga lume avanseaza. 

Este destul de periculos sa faci presupuneri care nu sunt bazate pe realitate si pe trendurile actuale, in special cand vorbim de afacerea ta si de banii tai.

Astfel ca o analiza concreta si corecta atat a industriei in care vei intra cat si a concurentei te va salva din multe situatii ba chiar mai mult iti va garanta ca esti pe drumul spre succes. 


5. Apeleaza la specialisti si cei care te pot ajuta

Este destul de evident ca la inceput vei avea tendinta de a face totul de unul singur insa acest lucru nu este neaparat unul care iti va oferi si garantia ca ceea ce faci este foarte bine. In plus acesta te poate costa nu doar bani ci si insucces. 

Atunci cand admiti ca nu le stii pe toate si nu esti dispus sa faci greseli care sa te faca sa opresti inca de la inceput, in special in domeniile in care nu ai expertiza, cea mai buna varianta este sa apelezi la cei care te pot ajuta, chiar daca asta presupune un cost in plus. 

Uneori cea mai buna metoda de a reusi este aceea de a-ti  canaliza atentia pe abilitatile tale si pe ceea ce poti face foarte bine si de a externaliza catre specialisti sectoarele care ti-ar consuma resursele, energia si timpul.




Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice