Orice afacere inainte de a ajunge la nivelul de succes la care se afla in prezent a acum a fost o afacere la inceput si a trecut prin acelasi proces prin care trebuie sa treaca orice business.
Iar pentru a rezista inca de la inceputul drumului pe tot acest parcursul etapei de crestere, de a deveni o afacere mare trebuie sa stii ce anume sa eviti inca de la inceput pentru a te asigura ca nu vei esua.
Principala cauza a esecului intr-o afacere mica este un flux de numerar insuficient dar si alte lucruri carora nu li se acorda atentia cuvinte sau sunt considerate irelevante.
Conform unor date generale oferite de specialistii din domeniu sustin faptul ca peste 70% din afacerile mici esueaza pentru ca :
-
incep cu un capital insuficient;
-
nu au un plan de afaceri si nu au facut o cercetare inainte;
-
nu au facut o analiza corespunzatoare.
-
nu si-au stabilt corect preturile de la inceput sau nu au inclus toti factorii necesari in stabilirea acestuia;
-
au facut predictii ireale despre vanzarile realizabile;
-
nu stiu exact care le sunt abilitatile si punctele slabe si nu solicita ajutor;
Multe dintre aceste aspecte vor duce la esecul afacerii, la pierderea increderii si la demotivarea de a merge inainte, astfel ca este bine sa le iei in considerare, inca de la inceputul afacerii tale.
Cu toate ca aceste statistici par destul de ingrijoratoare, exista totusi anumite lucruri pe care le poti face pentru a evita esecul afacerii si chiar a imbunatati situatia actuala a afacerii tale.
1. Orice ar fi nu renunta.
Un bussines este cu siguranta o mare provocare mai ales la inceput, insa este important sa nu renunti, indiferent de situatiile cu care te vei intalni.
Gandeste-te ca pentru orice solutie exista cel putin o rezolvare, indiferent ca aceasta este pe plan financiar sau de alta natura.
Indentifica de fiecare data care sunt cauzele care au generat problemele si gaseste cea mai buna varianta sa le rezolvi.
2. Identifica corect nisa si cine este clientul tau.
Daca pornesti un business in care iti doresti sa te adresezi tuturor, este ca si cum ai pleca la drum cu un esec garantat.
Orice afacere trebuie sa stie inainte, cu precizie cui se adreseaza si ce fel de comportament are clientul sau.
Acesta este cel mai bun mod, care iti garanteaza succesul pe viitor dar si o relatie de incredere cu clientii tai.
3. Porneste cu un capital suficient si cu preturi bine definite
Daca capitalul cu care pleci la drum in afacerea ta nu este suficient s-ar putea sa intri in colaps inainte de a reusi. O afacere la inceput este clar, o investitie care va fi amortizata pe parcursul dezvoltarii ei.
Asigura-te, asadar ca ai inclus in costurile necesare toate cheltuielile dar si un buget tampon in cazul unor situatii neprevazute.
Multe afaceri aleg sa isi creeze capitalul de inceput cu ajutorul unui credit persoane juridice fara garantii pentru ca este cea mai simpla si rapida metoda de a avea banii de care ai nevoie pana afacerea ta va genera profit.
Calculeaza in mod corect toate costurile si include totul in pretul produsului sau serviciului tau.
4. Analizeaza industria in care vei activa si urmareste-ti concurenta
Lucrurile nu doar la nivel de business ci in fiecare industrie si in intreaga lume avanseaza.
Este destul de periculos sa faci presupuneri care nu sunt bazate pe realitate si pe trendurile actuale, in special cand vorbim de afacerea ta si de banii tai.
Astfel ca o analiza concreta si corecta atat a industriei in care vei intra cat si a concurentei te va salva din multe situatii ba chiar mai mult iti va garanta ca esti pe drumul spre succes.
5. Apeleaza la specialisti si cei care te pot ajuta
Este destul de evident ca la inceput vei avea tendinta de a face totul de unul singur insa acest lucru nu este neaparat unul care iti va oferi si garantia ca ceea ce faci este foarte bine. In plus acesta te poate costa nu doar bani ci si insucces.
Atunci cand admiti ca nu le stii pe toate si nu esti dispus sa faci greseli care sa te faca sa opresti inca de la inceput, in special in domeniile in care nu ai expertiza, cea mai buna varianta este sa apelezi la cei care te pot ajuta, chiar daca asta presupune un cost in plus.
Uneori cea mai buna metoda de a reusi este aceea de a-ti canaliza atentia pe abilitatile tale si pe ceea ce poti face foarte bine si de a externaliza catre specialisti sectoarele care ti-ar consuma resursele, energia si timpul.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<