search

ANAF actualizeaza procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA


ANAF actualizeaza Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, procedura care a fost aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3/2010, pentru a asigura corelarea cu noile modificari legislative: Codul fiscal, Codul de procedura fiscala si normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, printr-un proiect de ordin publicat pe site-ul propriu.

Actualizarea si corelarea procedurii se realizeaza prin emiterea unui nou ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care este stabilita noua procedura de primire a acestor cereri de rambursare.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2016 au intrat in vigoare Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acte normative prin care s-au adus, atat modificari de forma vechilor coduri, cat si modificari de fond unor dispozitii legale. Prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.22 din 13 ianuarie 2016, au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, prin care sunt reglementate conditiile cu privire la depunerea de catre persoanele impozabile stabilite in Romania a cererilor de rambursare a TVA, prin care se solicita rambursarea taxei achitate pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii intr-un stat membru al Uniunii Europene.


Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul ANAF la adresa  www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003", la urmatoarele adrese:

· prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
· Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro ;
· prin fax la numarul: 021-319.98.57.


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice