Daca locuiti la bloc, cu siguranta ati avut de-a face cu asociatia de proprietari. Fie ca este vorba despre plata intretinerii, reparatii in scara sau discutii despre fondul de rulment, toate trec prin aceasta forma de organizare. Desi pare ceva obisnuit, o asociatie de proprietari are reguli clare, trebuie sa respecte legi si sa tina o evidenta corecta a banilor.
Functionarea unei asociatii ridica adesea intrebari – cine decide, cum se gestioneaza banii, ce obligatii sunt fata de stat?. Totusi, fie ca sunteti locatar, fie membru in comitet sau administrator, este important sa intelegeti cum functioneaza lucrurile, pentru a evita conflicte, penalizari sau neintelegeri.
In ghidul
Asociatiile de proprietari explicam pe intelesul tuturor cum se organizeaza acestea, care sunt rolurile celor implicati, ce reguli contabile trebuie respectate si ce obligatii fiscale exista. Informatiile sunt utile atat pentru cei care administreaza o asociatie, cat si pentru locatarii care doresc sa fie mai bine informati despre drepturile si responsabilitatile lor.
In cadrul adunarii proprietarilor pentru constituirea asociatiei de proprietari se prezinta si se adopta statutul asociatiei de proprietari, care cuprinde cel putin urmatoarele informatii:
a) denumirea, sediul, durata de functionare ale asociatiei de proprietari;
b) scopul asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
c)structura veniturilor si a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
d)membrii asociatiei de proprietari, precum si drepturile si obligatiile acestora;
e) structura organizatorica si modul de functionare, cu respectarea prevederilor prezentei legi;
f) repartizarea cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform legii;
g) conditiile in care se dizolva asociatia de proprietari;
h) modalitatea de solutionare a litigiilor, relatiile contractuale, penalizarile, cazurile de urgenta in care se permite, in conditiile legii, accesul in proprietatea individuala al presedintelui sau al unui membru al comitetului executiv;
i) asigurarea, dupa caz, a unui spatiu de administrare special amenajat, unde se va putea desfasura serviciul de administrare si in care pot fi pastrate in siguranta documentele asociatiei.
Stiti cum sa aplicati regulile contabile si fiscale la asociatiile de proprietari? Aflati acum tot ce aveti de facut! >>
Totul despre Asociatiile de proprietari!
-
Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
-
Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
-
Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
-
Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?
Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor legislative, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.
...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>
De ce va este aceasta lucrare atat de utila?
Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza careia va desfasurati activitatea.
Lucrarea va arata clar:
-
cum sa va obtineti certificarile necesare
-
ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari
-
care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
-
cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
-
ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul, cu privire la documentele contabile
-
cum sa completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112)
-
ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de de activ si pasiv
-
care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie + depunerea on-line
-
care sunt informatiile relevante care trebuie completate in fisa postului pentru anumiti salariati
-
care este procedura de infiintare, evindenta si termenele de inregistrare in REVISAL
-
care sunt formularele si declaratiile fiscale care trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit, s.a )
-
care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia <<