search
conta.ro cauta meniu
search

Asociatiile de proprietari: Ghid complet pentru organizare, functionare si obligatii legale

Daca locuiti la bloc, cu siguranta ati avut de-a face cu asociatia de proprietari. Fie ca este vorba despre plata intretinerii, reparatii in scara sau discutii despre fondul de rulment, toate trec prin aceasta forma de organizare. Desi pare ceva obisnuit, o asociatie de proprietari are reguli clare, trebuie sa respecte legi si sa tina o evidenta corecta a banilor.
 
Functionarea unei asociatii ridica adesea intrebari – cine decide, cum se gestioneaza banii, ce obligatii sunt fata de stat?. Totusi, fie ca sunteti locatar, fie membru in comitet sau administrator, este important sa intelegeti cum functioneaza lucrurile, pentru a evita conflicte, penalizari sau neintelegeri.
 
In ghidul Asociatiile de proprietari explicam pe intelesul tuturor cum se organizeaza acestea, care sunt rolurile celor implicati, ce reguli contabile trebuie respectate si ce obligatii fiscale exista. Informatiile sunt utile atat pentru cei care administreaza o asociatie, cat si pentru locatarii care doresc sa fie mai bine informati despre drepturile si responsabilitatile lor.

Ce cuprinde statutul asociatiei de proprietari

In cadrul adunarii proprietarilor pentru constituirea asociatiei de proprietari se prezinta si se adopta statutul asociatiei de proprietari, care cuprinde cel putin urmatoarele informatii:

a) denumirea, sediul, durata de functionare ale asociatiei de proprietari;
b) scopul asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
c)structura veniturilor si a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
d)membrii asociatiei de proprietari, precum si drepturile si obligatiile acestora;
e) structura organizatorica si modul de functionare, cu respectarea prevederilor prezentei legi;
f) repartizarea cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform legii;
g) conditiile in care se dizolva asociatia de proprietari;
h) modalitatea de solutionare a litigiilor, relatiile contractuale, penalizarile, cazurile de urgenta in care se permite, in conditiile legii, accesul in proprietatea individuala al presedintelui sau al unui membru al comitetului executiv;
i) asigurarea, dupa caz, a unui spatiu de administrare special amenajat, unde se va putea desfasura serviciul de administrare si in care pot fi pastrate in siguranta documentele asociatiei.

Stiti cum sa aplicati regulile contabile si fiscale la asociatiile de proprietari? Aflati acum tot ce aveti de facut! >>

Totul despre Asociatiile de proprietari!

  • Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
  • Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
  • Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
  • Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?

 
Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor legislative, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.

...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>

De ce va este aceasta lucrare atat de utila?

Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza careia va desfasurati activitatea.

Lucrarea va arata clar:
 

  •  cum sa va obtineti certificarile necesare
  •  ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari
  •  care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
  •  cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
  •  ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul, cu privire la documentele contabile
  •  cum sa completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112)
  •  ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de de activ si pasiv
  •  care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie + depunerea on-line
  •  care sunt informatiile relevante care trebuie completate in fisa postului pentru anumiti salariati
  •  care este procedura de infiintare, evindenta si termenele de inregistrare in REVISAL
  •  care sunt formularele si declaratiile fiscale care trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit, s.a )
  •  care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale
     

...Click aici pentru Formularul de Comanda >>

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile