Doua solutii electronice accesibile oricarui IMM pot reduce cheltuielile de procesare a documentelor cu peste 75%, le elimina pe cele de transport si permit pastrarea documentelor in siguranta, la indemana, fara a-ti aglomera biroul.
Cele doua solutii sunt semnatura electronica (generata cu ajutorul certificatului digital calificat) si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala si sunt
oferite de certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din Romania.
Daca
certificatul digital calificat permite semnarea electronica si transmiterea online a oricarui tip de document cu valoare legala (de la fotografii digitale, la contracte), si este folosit deja de IMM-uri pentru depunerea declaratiilor fiscale online, serviciul de arhivare electronica cu valoare legala este extrem de putin utilizat. Insa, avantajele pe care le presupune acest serviciu sunt semnificative.
Cu ajutorul serviciului de
arhivare electronica cu valoare legala poti arhiva documentele electronice pe termen lung, in conformitate cu cerintele legale, in siguranta (nu poti pierde sau deteriora documentele), mai eficient (poti gasi orice document in cateva secunde) si mai elegant – documentele nu iti ocupa spatiu in birou. Folosind aceste doua solutii, nu mai este nevoie sa tiparesti, sa indosariezi, sa arhivezi documentele intr-un spatiu fizic, sa pierzi timp si bani pe consumabile si pe transport in timp ce, foaie cu foaie, dosar cu dosar, iti reduci spatiul din birou. In acelasi timp, ai garantia faptului ca documentele tale au, potrivit Legii nr 135/2007 privind arhivarea electronica, valoarea legala a celor semnate olograf si stampilate.
Serviciul este extrem de util pentru pastrarea declaratiilor fiscale depuse online. Pentru fiecare declaratie depusa online, contribuabilii trebuie sa pastreze un exemplar pentru eventuale controale din partea ANAF. Cu ajutorul serviciului de arhivare electronica cu valoare legala se arhiveaza chiar originalul declaratiei – creat si semnat in mediu electronic – si nu doar o copie a acesteia. De asemenea, certificatul digital calificat si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala iti permit sa semnezi orice tip de document, sa il transmiti oriunde, oricand si sa gasesti documentele arhivate in doar cateva secunde.
Mai mult, aceste solutii, impreuna cu serviciul de marcare temporala si cu o aplicatie de facturare electronica, iti permit emiterea de facturi, bonuri si chitante electronice, pe care le poti genera, transmite si arhiva in format electronic. Fara hartie si fara cheltuieli inutile.
certSIGN ofera la cumpararea sau reinnoirea unui certificat calificat serviciul de arhivare electronica cu valoare legala inclus in pretul certificatului. Astfel, poti sa-ti arhivezi toate declaratiile fiscale transmise online timp de un an fara un cost suplimentar. In plus, certSIGN este singura companie din Romania care furnizeaza toate elementele necesare emiterii acestor documente in format electronic (www.certsign.ro).
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia <<