Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) a acuzat sâmbătă o nouă tentativă de înființare a unei noi Camere de Comerț în București pentru preluarea complexului Romexpo și restul patrimoniului CCIB, potrivit unui comunicat de presă al Camerei. 'Lăcomia de a pune mâna pe Romexpo și alte societăți care formează patrimoniul legal al Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB), precum și pe sediul acestei organizații neguvernamentale a atins în acest moment cote pe care nici litera și nici spiritul legii nu pare să le mai intimideze', se precizează în comunicat. Atacul pentru dezmembrarea CCIB a început la finele anului 2007, când Guvernul României a încercat să abroge dispozițiile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 709/2005 privind recunoașterea înființării Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București. 'Prin Hotărârea Guvernului nr. 1187/2007, adoptată în ciuda avizului negativ dat de Consiliul Legislativ si cu încălcarea normelor de tehnică legislativă, a normelor privind transparența decizională și cu ignorarea procedurilor privind avizarea proiectelor de acte normative, se încerca tocmai abrogarea prevederilor referitoare la sediul, organele de conducere, patrimoniul și statutul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București. Întrucât această tentativă a eșuat prin suspendarea de către instanță a aplicării HG 1187/2007, în martie 2008 se încearcă, în mod ilegal, înființarea unei alte Camere de Comerț, purtând tot numele de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București și având sediul tot în București, tot în Bdul O. Goga nr 2', se mai arată în comunicat.
Potrivit CCIB, înființarea unei alte Camere de Comerț ar încălca următoarele drepturi a Camerei: numele de 'Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București' este protejat prin Certificatul de înregistrare a mărcii nr. 73416 emis de OSIM la 18.08.2005 cu valabilitate pe timp de 10 ani; Legea 335/2007, care reglementează activitatea Camerelor de Comerț stipulează, la art. 7 (2) că "la nivelul fiecărui județ și al municipiului București poate funcționa o singură Cameră de Comerț".
De asemenea, CCIB acuză încălcarea Decretului Lege 139/1990, ce privește reluarea activităților Camerei prin voința comercianților din municipiului București fiind recunoscută de Guvern prin Hotărârea 709/2005.
'De la dobândirea personalității juridice CCIB și-a organizat activitatea, a încheiat 35 acorduri și documente de colaborare cu organe și organisme din afara granițelor României, a câștigat prin licitație 7 proiecte internaționale și 8 proiecte interne, participă la lucrările a numeroase organisme de interes național și local, inclusiv la realizarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a României, a redactat unele capitole și părți ale Strategiei Naționale de Export. Toate acestea au fost făcute în scopul deservirii celor peste 2.700 de membri, în special, și a comunității oamenilor de afaceri, în general', potrivit aceluiași comunicat de presă.
'O serie de ilegalități'
Cu toate acestea, în 5 martie 2008, la inițiativa unui redus grup de interese, a avut loc o Adunare Generală prin care s-a decis înființarea unei noi Camere de Comerț și Industrie a Municipiului București, 'o structură ilegală și menită a crea un paravan pentru acapararea patrimoniului CCIB, care funcționează legal și și-a dobândit în mod legal patrimoniul și sediul'.
Mai mult, potrivit CCIB, seria ilegalităților pentru înființarea unei noi Camere de Comerț în București continuă prin faptul că Ministerul Economiei și Finanțelor a acceptat să acorde noii structuri un Cod Unic de Identificare (23529532) la data de 18 martie 2008.
Camera, care încearcă să uzurpe drepturile legale ale CCIB, a intentat acțiune în Justiție împotriva singurei Camere de Comerț și Industrie a Municipiului București care funcționează legal în Capitală, solicitându-se interzicerea dreptului de a folosi denumirea sub care a fost constituită. 'Ne exprimăm convingerea că Justiția din România își va dovedi imparțialitatea și va înăbuși rapid o tentativă care riscă să erodeze credibilitatea mediului de afaceri din România, și nu numai, în legislația română și sistemul cameral, și că nu vom fi puși în situația de a ne apăra drepturile peste hotare, ceea ce nu vom ezita să facem pentru a ne proteja numele, sediul, patrimoniu și, în cele din urmă, existența de 140 de ani", informează CCIB.
CCIB, acționară la 4 societăți
Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București deține 35% din acțiunile complexului Romexpo, societate care dispune de propriul său centru de expoziții, denumit Complexul Expozițional Romexpo. Târgul Internațional București, cuprinde 42 de pavilioane cu o suprafață de expunere totală de 100.000 mp, din care cca. 55.000 mp interior și peste 45.000 mp în aer liber.
De asemenea, Camera de Comerț este acționară și la Centrul de Afaceri Marea Neagră Hotel President****. Un hotel de 4 stele, situat la 50 m de țărmul Mării Negre în centrul orașului Mangalia, cu 65 de spații de cazare și saună, masaj, gimnastică, Business Club cu biliard, șah și rummy.
Totodată, CCIB mai este acționară și la Rominvent, agenție specializată în domeniul protecției proprietății industriale și la Edimpress Camro.
Registrul Comerțului ar putea trece la CCIR
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) ar putea trece din subordinea Ministerului Justiției (MJ) în cea a Camerei de Comerț și Industrie (CCIR), variantă în care a funcționat până în 2002, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență inițiat de Ministerul pentru IMMCTPL. Trecerea ONRC din subordinea MJ în cea a CCIR a fost prevăzută într-o lege adoptată de Parlament în primăvara anului 2006 și declarată neconstituțională, ulterior, de Curtea Constituțională din cauza modului în care a fost adoptată.
"Este normal ca Registrul Comerțului să se întoarcă la Camerele de Comerț, pentru că a fost creat de ele. Cât a funcționat în subordinea Ministerului Justiției, s-a îndepărtat de comerciant și de sensul pentru care a fost creat", a declarat agenției Mediafax Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, Comerț, Turism și Profesiuni Liberale. El a adăugat că proiectul, aflat în prezent în dezbatere publică, va ajunge pe masa Guvernului în maximum o lună
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<