Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate datoreaza, in principiu, impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, conform prevederilor Codului fiscal.
Persoana fizica autorizata (PFA) poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, iar Intreprinderea individuala (II) poate avea in obiectul de activitate cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN.
Persoana fizica autorizata (PFA) si Intreprinderea individuala (II) poate angaja, in calitate de angajator, terte persoane cu contract individual de munca, incheiat in conditiile legii.
PFA poate desfasura activitatile pentru care este autorizata, singura sau impreuna cu cel mult 3 persoane, angajate de aceasta, in calitate de angajator, cu contract individual de munca, incheiat si inregistrat in conditiile legii.
O persoana titulara a PFA poate cumula calitatea de persoana fizica autorizata cu cea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel pentru care PFA este autorizata.
In continuare, va prezentam un Ghid practic 100% pentru legalitatea activitatilor juridice, contabile si fiscale desfasurate de Persoane Fizice Autorizate in Romania!
"Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale" este un ghid practic, util persoanelor fizice care incep o afacere sau o au deja in derulare si/sau obtin venituri din tot felul de activitati economice, fie ca sunt ocazionale sau cu caracter continuu.
In cuprinsul lucrarii gasesti dezvoltate toate subiectele importante legate de functionarea legala a unei PFA. Printre altele sunt dezvoltate subiecte precum:
1. Inregistrarea fiscala, declararea initiala a veniturilor, modificarea ulterioara si radierea inregistrarii fiscale
2. Activitati desfasurate prevazute in codul CAEN si calitatea de angajator
3. Organizarea contabilitatii
4. Documente justificative si documente financiar-contabile
5. Registrele contabile si Registrul de evidenta fiscala
6. Utilizarea sistemelor informatice
7. Imobilizari corporale si necorporale
8. Obiecte de inventar
9. Stocuri
10. Casa, banca, deconturi
11. Evidenta furnizorilor si a clientilor
Nu sunt trecute cu vederea nici:
1. Cheltuieli/Venituri
2. Stabilirea venitului net anual. Castigul net anual impozabil. Impozitul pe venit
3. Contributii sociale obligatorii si optionale
4. Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale (formularul 212), bonificatii si redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat
5. Declaratia anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica (formularul 204) si Declaratia privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica (formularul 223)
6. Taxa pe valoarea adaugata
7. Alte impozite, taxe
8. Arhivarea si pastrarea documentelor financiar–contabile
9. Inventarierea patrimoniului
10. Registrul unic de control
Pentru informatii complete, consulta AICI cuprinsul integral >>
Subiectele abordate sunt insotite de spete sau situatii practice rezolvate care te ajuta sa-ti solutionezi propriile semne de intrebare ivite in anumite etape. In plus, dispui de exemple de spete rezolvate precum:
- cat este cota contributiei de asigurari sociale (CAS)
- achizitii intracomunitare si import. Cum se inregistreaza stocurile in activitatea de comert
- obligatii de plata si declarative
- inregistrarea in contabilitate a soldurilor initiale la trecerea la contabilitatea in partida dubla etc.
Convinge-te personal de paleta bogata de subiecte abordate, de caracterul lor practic, de legalitatea solutiilor oferite!
- Iti confera cunoasterea legislatiei in vigoare si a modului ei corect de punere in practica.
- Iti simplifica munca, alunga stresul.
- Te ajuta sa-ti gestionezi corect si eficient timpul, sa-ti dozezi efortul.
- Iti securizeza actiunile, eliminand erorile aducatoare de amenzi.
- Iti salveaza banii!
Comanda acum exemplarul tau din Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale! Bucura-te acum de benficiile pe care ti le ofera:
- siguranta si legalitatea actiunilor tale
- eficienta si rentabilitatea afacerii tale
Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<