Cat va suna de familiara formula: "Oamenii se alatura organizatiei, dar isi parasesc managerul"? Atunci cand cineva vine, atmosfera intr-o echipa e de obicei neutra. Cel mult o curiozitate anticipativa. Dar cum e cand pleaca? Jena, uneori furie, stanjeneala, uneori chiar felicitari furise... O intreaga gama de emotii.
Atunci cand cineva intra intr-o echipa se "scriu" doua contracte. Este unul care se scrie simplu: pe hartie. Fara substraturi, fara aluzii. E cel care sa drepturi si obligatiii, atat angajatorului, cat si angajatului. E cel caruia ii atasam "fisa postului". Acesta e in cele mai multe cazuri un sablon adaptat la pozitie, nume si salariu. Acesta pune limite. Angajatorul obtine promisiunea angajatului ca va veni la serviciu in fiecare zi, isi va repecta fisa postului si regulamentul intern. Angajatul obtine promisiunea ca in schimbul efortului depus, va primi salariu si eventual un set specific organizatiei de beneficii.
Dar petrecand cel putin o treime din viata intr-un birou, intr-o echipa, nu poti sa actionezi numai in virtutea acestei tranzactii initiale. Dupa o vreme, chiar si tranzactia simpla de a cumpara paine de la chioscul din colt, se transforma intr-o relatie. Stabiliti cu doamna care va stie si pastreaza painea cu coaja mai crocanta, o relatie personala. Nu una apropiata, dar suficient cat pretul painii sa nu mai fie singur element de schimb. Ganditi-va: daca maine doamna care pastreaza paine care va place si va anunta cand e proaspata, nu ar mai face asta. Ba mai mult, v-ar mai da si o paine cam afectata de mucegai. V-ati supara. V-ar da o stare neplacuta. Ati povesti eventual familiei cum v-a inselat increderea. V-a inselat asteptarile.
Asa se intampla si la semnarea unui contract de munca. Pe langa promisiunile explicite se mai schimba unele. Implicite. Se schimba un set de asteptari care de cele mai multe ori raman neexprimate pe loc. Ele se schimba intre oameni. Nu intre angajat si angajator. Candva, in timpul procesului de selectie, in momentul formularii ofertei, se detaseaza personajul cu autoritate. Poate fi directorul firmei, poate fi doar seful de departament, al echipei... Acesta face promisiunile. Uneori nici macar nu isi da seama ca face promisiuni. La fel si noul coleg.
Unul spune: "Pentru noi nu orele de lucru conteaza, ci rezultatele" (daca e seful, atunci probabil intelege ca si daca e de stat peste program, se sta pana se obtin rezultatele asteptate)
Celalalt intelege: Daca ti-ai facut treaba, atunci o sa poti pleca si mai repede.
Unul spune: "nu pozitia conteaza, importanta e cresterea profesionala." (daca e angajatul, atunci probabil se gandeste ca si daca nu apare vreo pozitie ierarhic superioara, atunci macar cresterea in experienta justifica si cresterile salariale)
Celalalt intelege: pot invata sa fiu multumit si fara sa fiu promovat.
Din astfel de asteptari neexplicitate, schimbate cumva in substrat, se incheie un nou contract: cel psihologic.
Contractul psihologic este cel care defineste relatia care s-a stabilit intre cei doi. Si nu, nu e condamnat la a fi o referinta a neintelegerii celor doi. E doar un fapt. Daca tineti seama de el, atunci, cand aveti un nou coleg veti explica ceea ce va asteptati de la el, clar si verificat. Veti incerca de asemenea sa intelegeti ce se asteapta el de la noul loc de munca. Si nu numai atat.
Pentru ca primele concluzii sunt supuse deformarii de catre perceptiile noastre, nu va veti baza pe faptul ca toate au fost intelese si stabilite la acceptarea ofertei. Veti rediscuta termenii acestui contract al relatiei de fiecare data cand considerati ca asteptarile de ambele parti nu se prea intalnesc.
De ce ati face acest efort? Pentru ca acel contract pe hartie va ofera minim din angajatul dumneavoastra are de oferit si respecta prevederile contractuale. Este cel psihologic care il determina sa faca mai mult decat se asteapta de la el. Care il va tine seara peste program cand stie ca orele sunt neplatite. Sau care il va determina pur si simplu sa vina cu o idee geniala de optimizare la care s-a gandit pentru ca isi iubeste jobul.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<