search
conta.ro cauta meniu
search

Ce documente justificative sunt necesare pentru livrarea intracomunitara?

Cine poate semna situatiile financiare: Conditii legale si clarificari




Realizarea unei operatiuni de livrare intracomunitara trebuie dovedita de catre vanzator prin documentele justificative reglementate prin articolul 10 din O.M.F.P. nr. 2.222 din 22 decembrie  2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

In functie de natura bunurilor livrate, justificarea scutirii operatiunii se efectueaza de catre furnizorul care realizeaza livrarea bunurilor cu urmatoarele documente:

- livrari intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica furnizorului din Romania un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA (articolul 10 alineatul (1) de la litera a la c):

*- factura completata cu informatiile impuse prin articolul 155 alin. (5) din Codul fiscal, inclusiv codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
*- documentul prin care se face dovada ca bunurile au fost transportate din
Romania in alt stat membru;

*- daca este cazul, orice alt document, de exemplu:
- comanda de cumparare, de vanzare sau contractul;
- documentele  de asigurare;
- livrari intracomunitare de mijloace de transport noi catre un cumparator care nu ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA (articolul 10 alineatul (2) litera a) si b)):

*- daca furnizorul este persoana impozabila: factura completata cu informatiile impuse prin articolul 155 alin. (5) din Codul fiscal;
*- daca furnizorul nu este persoana impozabila: contractul de vanzare-cumpa- rare;
*- documentul prin care se face dovada ca bunurile au fost transportate din Ro- mania in alt stat membru;
*- dovada inmatricularii mijlocului de transport nou in statul membru de destinatie;
- livrari intracomunitare de produse accizabile catre o persoana impozabila sau catre o persoana juridica neimpozabila care nu ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, dar transportul acestor bunuri se efectueaza conform reglementarilor din Directiva 92/12/CEE din 25 februarie 1992 (articolul 10 alineatul  (3) de la litera a) la c)):

*- factura completata cu informatiile impuse prin articolul 155 alin. (5) din Codul fiscal, exclusiv codul de  inregistrare in  scopuri de  TVA al cumparatorului in alt stat membru;
*- documentul prin care se face dovada ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
*- daca este cazul, orice alt document, de exemplu:
- comanda de cumparare, de vanzare sau contractul;
- documentele  de asigurare.

- transferuri, incadrate la operatiuni asimilate livrarilor intracomunitare de bunuri (articolul 10 alineatul (4) de la litera a) si b):

*- autofactura reglementata prin articolul 155 alineatul  (4) din Codul fiscal, in care sa se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit in alt stat membru al persoanei care realizeaza transferul din Romania;
*- documentul prin care se face dovada ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile