search

Ce masuri a luat Fiscul pentru limitarea raspandirii infectiei cu coronavirus in unitatile fiscale

Conducerea ANAF a luat mai multe masuri pentru a limita raspandirea infectiei cu coronavirus in unitatile fiscale. Acestea au rolul atat de a asigura securitatea si sanatatea personalului, cat si pentru protectia contribuabililor. In fiecare unitate fiscala au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reinnoite permanent. 
 
Masurile sunt necesare in scop preventiv, dar si pentru desfasurarea activitatii ANAF si a structurilor subordonate. Iata mai jos cu ce modificari a venit Fiscul in acest context:
 
- au fost stabilite punctele cheie si activitatile care necesita un flux continuu, precum si numarul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajatilor ANAF, de exemplu la ghiseul unic, trezorerie, registratura, asistenta contribuabili, relatii cu publicul etc.; 
 
- este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane; 
 
- sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sapun, prosoape hartie, masti de protectie, manusi de protectie si dezinfectanti pentru protectia acestora; 
 
- in regim de urgenta sunt asigurate servicii de dezinsectie si dezinfectie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea personalul ANAF; 
 
- pentru personalul care utilizeaza mijloacele de transport public ora de incepere este stabilita in intervale orare decalate cu o ora/o ora si jumatate fata de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 si ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020; 
 
- se realizeaza permanent prelucrarea informatiilor si a masurilor de protectie pentru prevenirea infectarii cu COVID – 19, cu totii angajatii;
 
- toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare; 
 
- sunt stabilite activitatile si sunt identificati salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, respectiv 50% din totalul angajatilor ANAF;
 
-  sunt identificati angajatii care au efectuat ore suplimentare si se acorda zilele de recuperare in vederea asigurarii posibilitatii rotirii personalului; 
 
- toti angajatii ANAF completeaza o declaratie pe proprie raspundere, cu privire la riscul de contaminare 
 
- la intrarea in toate sediile este afisat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF.
 
Fiscul precizeaza ca au fost constituite, atat la nivel central, cat si la nivel regional, structuri pentru gestionarea masurilor destinate prevenirii raspandirii COVID – 19, care vor adopta noi masuri, in functie de evolutia situatiei. Institutia asigura ca, pana la aceasta data, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 in randul angajatilor ANAF. 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2024!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024