Conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va supune aprobarii, pana la sfarsitul anului 2017, un set de masuri fiscale si administrative, care vor transforma institutia intr-o administratie fiscala si vamala moderna, eficienta implementarea unor procese simple si transparente, care sa usureze conformarea voluntara.
Fiscul va deveni un partener real al mediului economic, prin implementarea unor procese de buna practica, bazate pe reciprocitate, cu scopul de a facilita conformarea voluntara la declararea si plata obligatiilor fiscale.
Astfel, se au in vedere masuri proactive, care sa contribuie la sustinerea acestui parteneriat “Fisc - Mediu Economic”, dupa cum urmeaza:
- Nivelului sumelor declarate de catre contribuabili va fi analizat pe baza indicatorilor de risc. Se va avea in vedere evolutia indicatorilor macroeconomici
cresterea bazelor de impozitare. in cazul constatarii unor iregularitati, administratia fiscala, ca urmare a analizelor efectuate (NU in urma unei inspectii fiscale), dispune masuri pentru rectificarea cuantumului sumelor declarate
fiscale;
- Motivele pentru care contribuabilii nu reusesc sa achite la termen obligatiile fiscale declarate vor fi analizate de catre personalul din cadrul structurilor specializate ale A.N.A.F. In cazul in care se constata ca motivele de neplata a obligatiilor sunt lipsa temporara de lichiditati, cauzata de neonnorarea la termen a obligatiilot contractuale, se are in vedere incurajarea accesarii mecanismului esalonarii la plata, in scopul evitarii declansarii procedurii de executare silita.
- in cazurile de neconformare la masurile dispuse de administratia fiscala, precum si in cazurile cu impact semnificativ, se vor aplica masuri coercitive, in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare.
in acelasi timp, modernizarea administratie fiscale vizeaza atat propriile proceduri, cat si reusursa umana si va avea ca principale obiective:
- Evaluarea si revizuirea modului de functionare a institutiei pe principiile eficientei si eficacitatii, reformarea managementului si a sistemului de evaluare a performantei in contextul alocarii juste a resurselor de catre Agen?ie catre structurile fiscale subordonate.
- Implementarea unui nou sistem de pregatire profesionala a salariatilor Agentiei pentru asigurarea posibilitatii relocarii resursei umane catre domenii de activitate deficitare, contribuind la eficientizarea colectarii si la imbunatatirea serviciilor;
- modernizarea infrastructurii informatice necesare functionarii optime a sistemului de administrare fiscala
- Reproiectarea principalelor activitati ale institutiei, dupa cum urmeaza:
> Dezvoltarea functiei de preventie a structurilor cu atributii de control;
> Flexibilizarea procedurilor de esalonare la plata;
> Consolidarea activitatii de asistenta reciproca la recuperare in materia creantelor fiscale;
> Transformarea executarii silite in proces investigativ;
> Revizuirea procedurii de rambursare TVA
- Armonizarea riscurilor identificate la nivelul structurilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (activitatea de administrare fiscala, activitatea de inspectie fiscala, activitatea vamala, respectiv activitatea de antifrauda fiscala), cu scopul crearii unui profil de risc unic al contribuabilului, care va sta la baza directiilor de actiune ale fiecarei structuri din cadrul Agentiei.
Sursa: ANAF
https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20170929153235_1022-realizari.pdf
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<