Ce modificari a adus Legea 102/2016 privind incubatoarele de afaceri? - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ce modificari a adus Legea 102/2016 privind incubatoarele de afaceri?

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.393/23.05.2016 a fost publicata Legea 102/2016 privind incubatoarele de afaceri. Legea intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicare, adica la data de 22 iunie 2016.

Actul normativ stabileste faptul ca, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor avea dreptul la o serie de facilitati fiscale, ce vor fi acordate in baza unor schemede ajutor de stat. Mai exact, este vorba de:
- scutire de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenuluiaferent incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale;
- scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilorcare fac parte din incubatorul de afaceri, cu aprobarea autoritatilorlocale;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate pentru eliberarea oricarorcertificate de urbanism, autorizatii de construire si/sau desfiintare de constructii pentru terenurile si cladirile aferente incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale.
 
In plus, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor putea sa beneficieze si de alte facilitati ce pot fi acordate de autoritatile publice centrale sau locale.

Fondatori vor putea sa fie atat persoanele juridice de drept privat, cat si autoritatile publice locale, institutiile/consortiile de institutii de invatamant superior, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare si camerele de comert care infiinteaza incubatoare de afaceri.

Titlul de incubator de afaceri va fi acordat prin ordin si va avea o valabilitate de zece ani.La cerere, perioada de valabilitate va putea fi prelungita tot cu câte zece ani, atât timp cât incubatorul indeplineste in continuare conditiile impuse de lege.

Asa cum se arata in actul normativ mai sus mentionat, tipurile de incubatoare ce vor putea fi infiintate sunt:
· incubator de afaceri cu portofoliu mixt (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere dintr-o gama larga de sectoare);
· incubator de afaceri tehnologic (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere tehnologic) ;
· incubator academic de afaceri (vizeaza IMM-urile a caror activitate rezida in aplicarea/folosirea rezultatelor activitatii de cercetaredezvoltare din cadrul unei universitati sau institute de cercetare sau dezvolta initiativa antreprenoriala din mediul universitar, avand ca obiectiv retinerea tinerilor in comunitate si comercializarea tehnologiilor elaborate si dezvoltate de studenti sau de facultate);
· agroincubator de afaceri (vizeaza IMM-urile sau societatile agricole);
· incubator de afaceri social (foloseste spiritual antreprenorial si inovatia pentru a crea impact social);
· incubator specific unui sector (ofera toata gama de servicii necesare celor care au o idée fezabila, aplicabila intr-un anumit sector, expresie a potentialului endogen existent in acel teritoriu);
· incubator virtual (ofera servicii de incubare prin internet, sub forma portalurilor de afaceri);
· incubator pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Scopul incubatoarelor de afaceri si serviciile oferite

Incubatoarele de afaceri vor fi, conform dispozitiilor Legii nr.102/2016, structuri pentru sprijinirea afacerilor, care vor urmari crearea unui mediu favorabil si sustenabil pentru IMM-urile nou infiintate. in acest fel, intreprinderilor le va fi stimulat potentialul de dezvoltare si viabilitate, „ajutându-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitati comune si a suportului managerial
necesar”.

in ceea ce priveste oferta de servicii, incubatoarele de afaceri vor pune la dispozitie:
· servicii pentru potentialii beneficiari in perioada de preincubare, pentru maximum 6 luni
· servicii de incubare pentru un ciclu de incubare de maximum 3 ani· servicii de accelerator de afaceri pentru maximum 2 ani

Serviciile de preincubare vor fi oferite inainte de ciclul efectiv de incubare si vor include sesiuni de informare, seminarii, formare profesionala si antreprenoriala si consultanta juridica. Serviciile de accelerator de afaceri vor consta in granturi si alocatii financiare rambursabile, pentru reducerea timpului necesar lansarii de produse sau servicii.

Rezidentii (IMM-urile care desfasoara activitati economice in interiorul incubatoarelor), in functie de cerinte, vor putea sa se bucure de:
- consilierea manageriala si cooperarea constanta a companiilor rezidente;
- acces la servicii de formare profesionala pentru nevoile actuale si viitoare ale pietei;
- servicii profesionale financiare, juridice si de contabilitate;
- cumparare colectiva de servicii si produse;
- acces la fonduri nonguvernamentale pentru dezvoltarea economica;
- acces la surse de finantare, investitii si capital de lucru;
- contacte cu investitori individuali, fonduri cu capital de risc;
- transferul si comercializarea de tehnologie, precum si contacte cu  universitati si institute de cercetare si dezvoltare;
- servicii privind internationalizarea IMM-urilor;
- servicii privind managementul general al spatiului incubatorului de afaceri;
- alte servicii necesare.
 

Sursa: MFP



 
- modificari legislative
- inregistrari contabile
- impozite si taxe

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: - www.conta.ro
Data: 2016-06-28
Vizualizari: 1806


  Alte ContaArticole
postat la: 2019-03-08
Guvernul vrea sa prelungeasca termenul pentru depunerea Declaratiei unice de la data de 15 martie pana la data de 31 iulie, potrivit unui proiect de act normativ publicat pe site-ul MFP, la rubrica Transparenta decizionala. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-03-01
Fiscul afiseaza trimestrial lista cu contribuabilii care au obligatii fiscale restante ce depasesc o anumita valoare, cunoscuta si sub denumirea de “lista rusinii”. In 2019, de pe lista datornicilor nu vor mai face parte persoanele fizice. Citeste mai mult ...
postat la: 2019-02-18
In Monitorul Oficial din 15 februarie nr. 123/15.02.2019 a fost publicat Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 611 din data de 31 ianuarie 2019. Actul face referire la aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, adica formularul 112.  Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019 Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2019. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services