In Monitorul Oficial al Romaniei nr.393/23.05.2016 a fost publicata Legea 102/2016 privind incubatoarele de afaceri. Legea intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicare, adica la data de 22 iunie 2016.
Actul normativ stabileste faptul ca, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor avea dreptul la o serie de facilitati fiscale, ce vor fi acordate in baza unor schemede ajutor de stat. Mai exact, este vorba de:
- scutire de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenuluiaferent incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale;
- scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilorcare fac parte din incubatorul de afaceri, cu aprobarea autoritatilorlocale;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate pentru eliberarea oricarorcertificate de urbanism, autorizatii de construire si/sau desfiintare de constructii pentru terenurile si cladirile aferente incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale.
In plus, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor putea sa beneficieze si de alte facilitati ce pot fi acordate de autoritatile publice centrale sau locale.
Fondatori vor putea sa fie atat persoanele juridice de drept privat, cat si autoritatile publice locale, institutiile/consortiile de institutii de invatamant superior, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare si camerele de comert care infiinteaza incubatoare de afaceri.
Titlul de incubator de afaceri va fi acordat prin ordin si va avea o valabilitate de zece ani.La cerere, perioada de valabilitate va putea fi prelungita tot cu câte zece ani, atât timp cât incubatorul indeplineste in continuare conditiile impuse de lege.
Asa cum se arata in actul normativ mai sus mentionat, tipurile de incubatoare ce vor putea fi infiintate sunt:
· incubator de afaceri cu portofoliu mixt (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere dintr-o gama larga de sectoare);
· incubator de afaceri tehnologic (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere tehnologic) ;
· incubator academic de afaceri (vizeaza IMM-urile a caror activitate rezida in aplicarea/folosirea rezultatelor activitatii de cercetaredezvoltare din cadrul unei universitati sau institute de cercetare sau dezvolta initiativa antreprenoriala din mediul universitar, avand ca obiectiv retinerea tinerilor in comunitate si comercializarea tehnologiilor elaborate si dezvoltate de studenti sau de facultate);
· agroincubator de afaceri (vizeaza IMM-urile sau societatile agricole);
· incubator de afaceri social (foloseste spiritual antreprenorial si inovatia pentru a crea impact social);
· incubator specific unui sector (ofera toata gama de servicii necesare celor care au o idée fezabila, aplicabila intr-un anumit sector, expresie a potentialului endogen existent in acel teritoriu);
· incubator virtual (ofera servicii de incubare prin internet, sub forma portalurilor de afaceri);
· incubator pentru activitati nonagricole in mediul rural.
Scopul incubatoarelor de afaceri si serviciile oferite
Incubatoarele de afaceri vor fi, conform dispozitiilor Legii nr.102/2016, structuri pentru sprijinirea afacerilor, care vor urmari crearea unui mediu favorabil si sustenabil pentru IMM-urile nou infiintate. in acest fel, intreprinderilor le va fi stimulat potentialul de dezvoltare si viabilitate, „ajutându-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitati comune si a suportului managerial
necesar”.
in ceea ce priveste oferta de servicii, incubatoarele de afaceri vor pune la dispozitie:
· servicii pentru potentialii beneficiari in perioada de preincubare, pentru maximum 6 luni
· servicii de incubare pentru un ciclu de incubare de maximum 3 ani· servicii de accelerator de afaceri pentru maximum 2 ani
Serviciile de preincubare vor fi oferite inainte de ciclul efectiv de incubare si vor include sesiuni de informare, seminarii, formare profesionala si antreprenoriala si consultanta juridica. Serviciile de accelerator de afaceri vor consta in granturi si alocatii financiare rambursabile, pentru reducerea timpului necesar lansarii de produse sau servicii.
Rezidentii (IMM-urile care desfasoara activitati economice in interiorul incubatoarelor), in functie de cerinte, vor putea sa se bucure de:
- consilierea manageriala si cooperarea constanta a companiilor rezidente;
- acces la servicii de formare profesionala pentru nevoile actuale si viitoare ale pietei;
- servicii profesionale financiare, juridice si de contabilitate;
- cumparare colectiva de servicii si produse;
- acces la fonduri nonguvernamentale pentru dezvoltarea economica;
- acces la surse de finantare, investitii si capital de lucru;
- contacte cu investitori individuali, fonduri cu capital de risc;
- transferul si comercializarea de tehnologie, precum si contacte cu universitati si institute de cercetare si dezvoltare;
- servicii privind internationalizarea IMM-urilor;
- servicii privind managementul general al spatiului incubatorului de afaceri;
- alte servicii necesare.
Sursa: MFP
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<