Firmele din domeniul comertului alimentar fac schimbari in acest an, dictate atat de legislatie, cat si de nevoia de a ramane competitive si eficiente. Prin urmare, se fac investitii pentru aparatura electronica, care sa fluidizeze procesele din cadrul magazinului. Uite ce schimbari ar trebui sa faca un magazin alimentar in 2018:
Investitii pe care ar trebui sa le faca un magazin alimentar in 2018
Un cititor de coduri de bare
Codurile de bare permit organizarea rapida a stocului de produse, fiecare fiind identificat cu usurinta. Vanzarea are loc mai rapid, iar munca casierului devine mai usoara. Din aceste motive, orice magazin alimentar ar trebui sa investeasca intr-un cititor de coduri de bare pe care sa il foloseasca impreuna cu casa de marcat. Exista multe optiuni, in functie de tehnologia folosita. Printre optiuni se numara conectarea prin Wi-Fi sau USB, scanare bidirectionala sau prin laser, wireless sau cu cablu.
Un cantar electronic
Un cantar electronic este mult mai precis decat unul traditional si are functii foarte utile. De aceea, ar trebui sa fie de nelipsit intr-un magazin alimentar. In cazul folosiri unui cititor de coduri de bare, e util sa se scaneze si produsele care se vand dupa cantitate, precum fructe, legume sau alimente la vrac. Acest lucru se obtine cu un cantar cu imprimare de etichete, pe care sa apara greutatea produsului, pretul si codul de bare.
O casa de marcat electronica
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 indica la art. 3 doua tipuri de aparate de marcat electronice permise de lege. Primul tip (casele de marcat cu rola) este definit in alin. 1 drept „casele de marcat, precum si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare si afisajul client”.
Casele de marcat digitale au urmatoarele functii suplimentare: „dispozitivul de memorare, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic”. Din vara acestui an, pot fi utilizate doar casele de marcat digitale, motivul fiind modificarea legii prin Ordonanta nr. 20/2017. Termenul este de 1 iunie pentru operatorii economici mari si mijlocii, iar pentru cei mici, 1 august. Prin urmare, magazinele care nu au inca o astfel de casa de marcat vor trebui sa investeasca in una.
Casele de marcat digitale emit un jurnal electronic, care se pastreaza „in dispozitivul de memorare, in arhiva operatorilor economici, timp de 5 ani de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit”. In plus, prin Hotararea nr. 804/2017, art. 1 s-a modificat, incluzand urmatoarea prevedere: „utilizatorii inregistreaza si transmit operatiunile efectuate catre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala”.
Taxele datorate in 2018 de un magazin alimentar
In 2018, exista cateva modificari pe plan fiscal relevante pentru magazinele alimentare. Multe lucruri nu se schimba, cum ar fi cota de TVA, care ramane la 19%. Pe de alta parte, una din cele mai radicale schimbari din acest an a avut loc prin schimbarea contributiilor de la angajator la angajat, in luna ianuarie. Odata cu aceasta masura a crescut si salariul minim brut pe economie, la 1900 de lei.
Din ianuarie 2018, plata defalcata a TVA, cunoscuta drept Split TVA, a devenit obligatorie pentru anumite categorii de firme, precum cele aflate in insolventa sau cu restante la plata taxelor. Pentru furnizorii care au optat sau au fost nevoiti sa implementeze acest sistem, platile se fac in conturi separate.
O alta schimbare a constat in majorarea plafonului pentru incadrarea firmelor ca microintreprinderi pentru plata impozitului pe venit. Acesta a crescut de la cifra de afaceri de 500.000 de euro la una de 1 milion. Microintreprinderile platesc impozit pe venit de 1%, iar daca nu au angajati, de 3%. E bine de stiut totodata ca in multe locuri din tara valoarea taxelor locale este in crestere.
Sursa foto: Shutterstock
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<