Ce obligatii are un magazin alimentar in 2018. Afla ce investitii trebuie sa faci si ce taxe datorezi - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ce obligatii are un magazin alimentar in 2018. Afla ce investitii trebuie sa faci si ce taxe datorezi

Firmele din domeniul comertului alimentar fac schimbari in acest an, dictate atat de legislatie, cat si de nevoia de a ramane competitive si eficiente. Prin urmare, se fac investitii pentru aparatura electronica, care sa fluidizeze procesele din cadrul magazinului. Uite ce schimbari ar trebui sa faca un magazin alimentar in 2018:


Investitii pe care ar trebui sa le faca un magazin alimentar in 2018


Un cititor de coduri de bare

Codurile de bare permit organizarea rapida a stocului de produse, fiecare fiind identificat cu usurinta. Vanzarea are loc mai rapid, iar munca casierului devine mai usoara. Din aceste motive, orice magazin alimentar ar trebui sa investeasca intr-un cititor de coduri de bare pe care sa il foloseasca impreuna cu casa de marcat. Exista multe optiuni, in functie de tehnologia folosita. Printre optiuni se numara conectarea  prin Wi-Fi sau USB, scanare bidirectionala sau prin laser, wireless sau cu cablu.


Un cantar electronic

Un cantar electronic este mult mai precis decat unul traditional si are functii foarte utile. De aceea, ar trebui sa fie de nelipsit intr-un magazin alimentar. In cazul folosiri unui cititor de coduri de bare, e util sa se scaneze si produsele care se vand dupa cantitate, precum fructe, legume sau alimente la vrac. Acest lucru se obtine cu un cantar cu imprimare de etichete, pe care sa apara greutatea produsului, pretul si codul de bare.


O casa de marcat electronica


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 indica la art. 3 doua tipuri de aparate de marcat electronice permise de lege. Primul tip (casele de marcat cu rola) este definit in alin. 1 drept „casele de marcat, precum si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare si afisajul client”.


Casele de marcat digitale au urmatoarele functii suplimentare: „dispozitivul de memorare, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic”. Din vara acestui an, pot fi utilizate doar casele de marcat digitale, motivul fiind modificarea legii prin Ordonanta nr. 20/2017. Termenul este de 1 iunie pentru operatorii economici mari si mijlocii, iar pentru cei mici, 1 august. Prin urmare, magazinele care nu au inca o astfel de casa de marcat vor trebui sa investeasca in una.


Casele de marcat digitale emit un jurnal electronic, care se pastreaza „in dispozitivul de memorare, in arhiva operatorilor economici, timp de 5 ani de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit”. In plus, prin Hotararea nr. 804/2017, art. 1 s-a modificat, incluzand urmatoarea prevedere: „utilizatorii inregistreaza si transmit operatiunile efectuate catre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala”.


Taxele datorate in 2018 de un magazin alimentar


In 2018, exista cateva modificari pe plan fiscal relevante pentru magazinele alimentare. Multe lucruri nu se schimba, cum ar fi cota de TVA, care ramane la 19%. Pe de alta parte, una din cele mai radicale schimbari din acest an a avut loc prin schimbarea contributiilor de la angajator la angajat, in luna ianuarie. Odata cu aceasta masura a crescut si salariul minim brut pe economie, la 1900 de lei.


Din ianuarie 2018, plata defalcata a TVA, cunoscuta drept Split TVA, a devenit obligatorie pentru anumite categorii de firme, precum cele aflate in insolventa sau cu restante la plata taxelor. Pentru furnizorii care au optat sau au fost nevoiti sa implementeze acest sistem, platile se fac in conturi separate.


O alta schimbare a constat in majorarea plafonului pentru incadrarea firmelor ca microintreprinderi pentru plata impozitului pe venit. Acesta a crescut de la cifra de afaceri de 500.000 de euro la una de 1 milion. Microintreprinderile platesc impozit pe venit de 1%, iar daca nu au angajati, de 3%. E bine de stiut totodata ca in multe locuri din tara valoarea taxelor locale este in crestere.   



Sursa foto: Shutterstock



 
Comandati lucrarea Deductibilitate cheltuieli. Noutati si studii de caz elaborata de specialistii Grupului de Experti Fiscali Rentrop&Straton.

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Conta.ro - www.conta.ro
Data: 2018-05-17
Vizualizari: 17834


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-04-19
Alexandru Nazare, ministrul de Finante, a anuntat ca termenul de stergere a accesoriilor fiscale a fost prelungit pana la 31 ianuarie 2022, adica cu 10 luni.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-04-15
In vederea informatizarii si flexibilizarii mecanismelor de implementare a schemelor de ajutor de stat, Ministerul Finantelor anunta lansarea platformei on-line de tip ”monitoring tool”, prin intermediul careia operatorii economici pot transmite toate documentele necesare accesarii unui ajutor de stat in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-04-15
Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a desfasurat, in perioada 22 martie – 3 aprilie 2021, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 5.078.200 de lei, din care 4.851.300 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
NG Audit SRL,Cabinet de audit financiar Nichitovici Gabriela
http://www.ngaudit.conta.ro

Creaza-ti site-ul tau acum
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services