CECCAR: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor - articole conta.ro
 
 
 
 
 
 
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

CECCAR: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor


Unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare.

Entitatea contabilizeaza punctele cadou ca o componenta identificabila a tranzactiei in cadrul careia acestea sunt acordate (contul 472 “Venituri inregistrate in avans"/analitic distinct).

Suma corespunzatoare punctelor cadou se recunoaste drept venit in momentul in care entitatea isi indeplineste obligatia de a furniza premiile sau la expirarea perioadei in cadrul careia clientii pot utiliza punctele cadou. Daca se estimeaza ca nivelul cheltuielilor necesare indeplinirii obligatiei de a furniza premiile depaseste contravaloarea primita sau de primit pentru acestea, la data la care clientul le rascumpara, pentru diferenta aferenta entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion.
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.

In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7„Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.

Sursa: CECCAR Bihor




Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2015-01-07
Vizualizari: 3516


  Alte ContaArticole
postat la: 2022-07-01
Sistemul RO e-Factura a devenit obligatoriu de la 1 iulie 2022. Multe situatii sunt inca neclarificate si trebuie studiata atent legislatia pentru a intelege toate prevederile.  Citeste mai mult ...
postat la: 2022-06-27
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman a facut cateva precizari importante referitoare la utilizarea formularului 084 care reprezinta Cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura/renuntarea la cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura.  Citeste mai mult ...
postat la: 2022-06-24
Antifrauda si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor au declansat o actiune comuna de control a activitatii de comercializare en-gros a legumelor, fructelor si produselor agroalimentare in 17 centre comerciale si puncte de desfacere dedicate din Bucuresti si judetele Ilfov si Dambovita. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Firme de contabilitate
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2022. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services