CECCAR: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

CECCAR: Clarificari si completari privind contabilizarea programelor de fidelizare a clientilor


Unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare.

Entitatea contabilizeaza punctele cadou ca o componenta identificabila a tranzactiei in cadrul careia acestea sunt acordate (contul 472 “Venituri inregistrate in avans"/analitic distinct).

Suma corespunzatoare punctelor cadou se recunoaste drept venit in momentul in care entitatea isi indeplineste obligatia de a furniza premiile sau la expirarea perioadei in cadrul careia clientii pot utiliza punctele cadou. Daca se estimeaza ca nivelul cheltuielilor necesare indeplinirii obligatiei de a furniza premiile depaseste contravaloarea primita sau de primit pentru acestea, la data la care clientul le rascumpara, pentru diferenta aferenta entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion.
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.

In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7„Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.

Sursa: CECCAR Bihor



  • Marea Carte a Monografii lor Contabile
  • Balanta de verificare de la A la Z
  • 38 de POLITICI CONTABILE esentiale pentru orice firma

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2015-01-07
Vizualizari: 3407


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-07-27
Analizam mai jos cazul unei firme cu impozit pe profit si TVA, care a primit granturi Masura 2 cu aport de 15% din banii firmei. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-07-26
Prin Legea nr. 206/2021 au fost introduse o serie de modificari ce tin de activitatea Registrului Comertului, care au impact si asupra firmelor. Noul act normativ a fost publicat in Monitorul nr. 715 din 20 iulie 2021. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-07-26
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila aduce la cunostinta
operatorilor economici ca au obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari contabile la 30 iunie 2021 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate.
Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services