Ministrul finantelor publice, Gheorghe Pogea, a declarat saptamana trecuta, in cadrul unui seminar pe teme de fiscalitate ca statul are nevoie de 6 miliarde de euro pentru cofinantarea proiectelor ce obtin pana in 2013 fonduri europene. "Trebuie sa gasim o solutie pentru accesarea fondurilor, deoarece statul trebuie sa vina cu o cincime din suma ceruta ca finantare".
Solutia pe care o considera guvernul: "Vrem sa largim baza de impozitare si mai avem in vedere si un alt principiu: taxe mai mici, incasate de la toata lumea", a adaugat ministrul finantelor Gheorghe Pogea.
Probleme legate de rigiditatea sistemului
Deocamdata problemele de care se lovesc IMM-urile in accesarea fondurilor europene tin mai degraba de rigiditatea sistemului de accesare. In calitate de beneficiari, au nevoie de simplificarea procedurilor de acces la finantare.
Conform declaratiei de vineri a presedintelui Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, IMM-urile fac apel la accelerarea garantarii fondurilor structurale, care sa permita totodata scurtarea termenelor si simplificarea procedurilor, adaugand ca procesul de accesare a banilor nu trebuie ingreunat doar pentru ca "niste agentii nu-si fac treaba cum trebuie". "Avem bani in banci si nu-i putem folosi", a explicat pe scurt presedintele IMM-urilor.
Asteptarile din partea IMM-urilor sunt specifice: "Capitalizarea celor doua banci a avut deja loc, de aceea dorim ca intr-o saptamana firmele sa aiba acces la fondurile CEC Bank si Eximbank. De asemenea, doresc sa subliniez ca la ora actuala, normele de finantare ale celor doua banci sunt mai exigente decat orice alta banca din tara", a precizat reprezentantul CNIPMMR.
Atentia catre beneficiari
CEC este incurajat oficial la relaxarea formulelor de sprijinire a accesarii banilor. Secretarul de stat în Ministerul Muncii Alexandru Petru Fratean a declarat, vineri, într-o conferinta de presa, ca, în prezent, comitetul interministerial pentru atragerea fondurilor europene încearca sa determine CEC sa gaseasca "o formula mai prietenoasa" pentru a sprijini accesarea acestor bani, conform MediaFax.
De asemenea, referitor la problemele de cofinantare, "s-a constatat ca beneficiarii au nevoie de prefinantare mai mare. Prefinantarea a crescut deja la 20% din valoarea proiectului. ", a declarat joi, 26 martie, Secretarul de stat responsabil cu fondurile structurale europene, Bogdan Dragoi, la o dezbatere organizata de Institutul European din Romania, citat de EurActiv.
O alta simplificare mentionata de secretarul de stat se refera la rambursarea TVA, care acum este posibila dupa fiecare factura, si nu la finalul proiectului.
Reducerea efortului premergator accesului la fonduri va aparea in noile ghiduri ale solicitantului (urmeaza sa fie publicate pe www.animmc.ro inainte de finalul lunii martie), conform reprezentatului Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mariana Spranceana. "Au fost eliminate o serie de avize si certificari,(...) de la 18 avize solicitate pana acum, numarul acestora a fost redus la 9".
In plus, "pentru a scurta procesul de evaluare, s-a decis ca primele doua etape - conformitatea administrativa si evaluarea eligibilitatii sa fie comasate", a explicat oficialul citat.
Tot in cursul acestei luni a fost lansat serviciul TelVerde pentru IMM in cadrul Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri. Serviciul este disponibil in cadrul Directiei Gestionarea Fondurilor Comunitare pentru IMM si poate fi accesat de luni pana joi, in intervalul 8.30 - 17.00, si vineri 8.30 - 14.00 la numarul 021.336.14.51.
Ramane de vazut daca declaratiile oficiale din luna martie, orientate in principal catre reducerea birocratiei asociate demersurilor de finantare si cresterea accesului la informatie, raspund problemelor pe care IMM-urile le intampina in intrarea in programele de finantare.
Un exercitiu pentru beneficiari: faceti o lista cu punctele din sistem sau proces in care s-a sufocat pana acum initiativa de a accede la finantare, si apoi comparati daca unul sau mai multe se regasesc in masurile numite mai sus. Sau faceti un calcul al timpului si resurselor pierdute in procesul birocratic si vedeti cat anume veti economisi prin facilitatile enumerate mai sus.
Daca rezultatul obtinut reprezinta un procent consistent din investitia de resurse pe care o faceti pentru a accesa fondurile, atunci, problemele reale au inceput sa fie adresate. Daca nu, merita cautate probleme reale.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << ​Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<