Ministrul finantelor publice, Gheorghe Pogea, a declarat saptamana trecuta, in cadrul unui seminar pe teme de fiscalitate ca statul are nevoie de 6 miliarde de euro pentru cofinantarea proiectelor ce obtin pana in 2013 fonduri europene. "Trebuie sa gasim o solutie pentru accesarea fondurilor, deoarece statul trebuie sa vina cu o cincime din suma ceruta ca finantare".
Solutia pe care o considera guvernul: "Vrem sa largim baza de impozitare si mai avem in vedere si un alt principiu: taxe mai mici, incasate de la toata lumea", a adaugat ministrul finantelor Gheorghe Pogea.
Probleme legate de rigiditatea sistemului
Deocamdata problemele de care se lovesc IMM-urile in accesarea fondurilor europene tin mai degraba de rigiditatea sistemului de accesare. In calitate de beneficiari, au nevoie de simplificarea procedurilor de acces la finantare.
Conform declaratiei de vineri a presedintelui Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, IMM-urile fac apel la accelerarea garantarii fondurilor structurale, care sa permita totodata scurtarea termenelor si simplificarea procedurilor, adaugand ca procesul de accesare a banilor nu trebuie ingreunat doar pentru ca "niste agentii nu-si fac treaba cum trebuie". "Avem bani in banci si nu-i putem folosi", a explicat pe scurt presedintele IMM-urilor.
Asteptarile din partea IMM-urilor sunt specifice: "Capitalizarea celor doua banci a avut deja loc, de aceea dorim ca intr-o saptamana firmele sa aiba acces la fondurile CEC Bank si Eximbank. De asemenea, doresc sa subliniez ca la ora actuala, normele de finantare ale celor doua banci sunt mai exigente decat orice alta banca din tara", a precizat reprezentantul CNIPMMR.
Atentia catre beneficiari
CEC este incurajat oficial la relaxarea formulelor de sprijinire a accesarii banilor. Secretarul de stat în Ministerul Muncii Alexandru Petru Fratean a declarat, vineri, într-o conferinta de presa, ca, în prezent, comitetul interministerial pentru atragerea fondurilor europene încearca sa determine CEC sa gaseasca "o formula mai prietenoasa" pentru a sprijini accesarea acestor bani, conform MediaFax.
De asemenea, referitor la problemele de cofinantare, "s-a constatat ca beneficiarii au nevoie de prefinantare mai mare. Prefinantarea a crescut deja la 20% din valoarea proiectului. ", a declarat joi, 26 martie, Secretarul de stat responsabil cu fondurile structurale europene, Bogdan Dragoi, la o dezbatere organizata de Institutul European din Romania, citat de EurActiv.
O alta simplificare mentionata de secretarul de stat se refera la rambursarea TVA, care acum este posibila dupa fiecare factura, si nu la finalul proiectului.
Reducerea efortului premergator accesului la fonduri va aparea in noile ghiduri ale solicitantului (urmeaza sa fie publicate pe www.animmc.ro inainte de finalul lunii martie), conform reprezentatului Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mariana Spranceana. "Au fost eliminate o serie de avize si certificari,(...) de la 18 avize solicitate pana acum, numarul acestora a fost redus la 9".
In plus, "pentru a scurta procesul de evaluare, s-a decis ca primele doua etape - conformitatea administrativa si evaluarea eligibilitatii sa fie comasate", a explicat oficialul citat.
Tot in cursul acestei luni a fost lansat serviciul TelVerde pentru IMM in cadrul Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri. Serviciul este disponibil in cadrul Directiei Gestionarea Fondurilor Comunitare pentru IMM si poate fi accesat de luni pana joi, in intervalul 8.30 - 17.00, si vineri 8.30 - 14.00 la numarul 021.336.14.51.
Ramane de vazut daca declaratiile oficiale din luna martie, orientate in principal catre reducerea birocratiei asociate demersurilor de finantare si cresterea accesului la informatie, raspund problemelor pe care IMM-urile le intampina in intrarea in programele de finantare.
Un exercitiu pentru beneficiari: faceti o lista cu punctele din sistem sau proces in care s-a sufocat pana acum initiativa de a accede la finantare, si apoi comparati daca unul sau mai multe se regasesc in masurile numite mai sus. Sau faceti un calcul al timpului si resurselor pierdute in procesul birocratic si vedeti cat anume veti economisi prin facilitatile enumerate mai sus.
Daca rezultatul obtinut reprezinta un procent consistent din investitia de resurse pe care o faceti pentru a accesa fondurile, atunci, problemele reale au inceput sa fie adresate. Daca nu, merita cautate probleme reale.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<