Exista o multime de firme de contabilitate, astfel ca alegerea celei mai potrivite societati care sa se ocupe de business-ul tau nu este o treaba deloc usoara. E important sa poti avea incredere in cei carora le incredintezi intreaga documentatie a afacerii tale. Iata cateva criterii de care trebuie sa tii cont!
Asigura-te ca stii ce ai nevoie
Inainte de a incepe sa cautati o firma de contabilitate trebuie sa stabilesti cat de multa nevoie de ajutor financiar necesita firma ta. Cauti pe cineva care doar sa iti depuna lunar bilanturile si sa se ocupe de achitarea impozitelor sau ai nevoie de mai mult de atat? Exista societati care ofera servicii extinse, cum ar fi audit sau consultanta in luarea deciziilor de investitii.
Sunt receptivi si au timp pentru tine?
Iti vei dori ca orice problema legata de zona de contabilitate sa fie rezolvata aici si acum. Tocmai de aceea trebuie sa te asiguri ca societatea cu care inchei parteneriatul va avea personal dedicat afacerii tale, care va raspunde prompt solicitarilor. Asigura-te ca alegi o firma de contabilitate care apreciaza comunicarea. Aplicatia RightUP, spre exemplu, dezvoltata de firma Global Cons, iti asigura acces constant la toate informatiile si materialele necesare afacerii tale. Documentele sunt lucrate si disponibile in doar 24 de ore de la trimiterea acestora prin aplicatia pentru calculator, mobil sau tableta, iar tu ai acces la ele in orice moment, din orice colt al lumii.
Ofera servicii complete?
Colaborarea cu o singura echipa care sa se ocupe de toate serviciile contabile necesare afacerii tale este foarte importanta, de aceea ai nevoie de o firma de contabilitate care sa asigure servicii complete, de la A la Z: servicii de contabilitate la zi, servicii de salarizare si personal, consultanta in afaceri, consultanta financiar-contabila si contabilitate fonduri europene.
Cunosc industria in care activezi?
Unul dintre factorii esentiali care vor conduce spre succes colaborarea cu o firma de contabilitate este cunoasterea din partea angajatilor acesteia a domeniului in care afacerea ta activeaza. Nu este important sa stie doar legislatia, sa fie actualizati cu cele mai noi informatii pe zona de contabilitate, ci trebuie sa inteleaga si dedesubturile industriei pe care o reprezinti. E bine ca cel putin unul dintre contabili sa fi lucrat in domeniu si sa cunoasca legile si cerintele fiscale din domeniul business-ului tau.
Verifica-le reputatia
Istoricul unei firme de contabilitate este deosebit de important in momentul in care faci alegerea. Cere referinte de la persoane care lucreaza in domeniu, cunoscuti care ti-ar putea da informatii despre cum functioneaza firma si la ce te poti astepta in ceea ce priveste serviciul si efortul depus de angajatii acesteia. Afla date despre portofoliul firmei, despre vechimea sa in piata, dar si de cat de multumiti sau nu au fost alti clienti.
Ce tarife au?
Intr-o afacere, banii sunt poate cei mai importanti. De aceea este necesar sa stabiliti din start pretul acestei colaborari. O firma de contabilitate de incredere va practica preturi corecte, ba chiar va fi dispusa sa negocieze aceste tarife, in functie de volumul de munca si de perioada de desfasurare a contractului. Cere-le o oferta personalizata pentru afacerea ta.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia <<