Exista o multime de firme de contabilitate, astfel ca alegerea celei mai potrivite societati care sa se ocupe de business-ul tau nu este o treaba deloc usoara. E important sa poti avea incredere in cei carora le incredintezi intreaga documentatie a afacerii tale. Iata cateva criterii de care trebuie sa tii cont!
Asigura-te ca stii ce ai nevoie
Inainte de a incepe sa cautati o firma de contabilitate trebuie sa stabilesti cat de multa nevoie de ajutor financiar necesita firma ta. Cauti pe cineva care doar sa iti depuna lunar bilanturile si sa se ocupe de achitarea impozitelor sau ai nevoie de mai mult de atat? Exista societati care ofera servicii extinse, cum ar fi audit sau consultanta in luarea deciziilor de investitii.
Sunt receptivi si au timp pentru tine?
Iti vei dori ca orice problema legata de zona de contabilitate sa fie rezolvata aici si acum. Tocmai de aceea trebuie sa te asiguri ca societatea cu care inchei parteneriatul va avea personal dedicat afacerii tale, care va raspunde prompt solicitarilor. Asigura-te ca alegi o firma de contabilitate care apreciaza comunicarea. Aplicatia RightUP, spre exemplu, dezvoltata de firma Global Cons, iti asigura acces constant la toate informatiile si materialele necesare afacerii tale. Documentele sunt lucrate si disponibile in doar 24 de ore de la trimiterea acestora prin aplicatia pentru calculator, mobil sau tableta, iar tu ai acces la ele in orice moment, din orice colt al lumii.
Ofera servicii complete?
Colaborarea cu o singura echipa care sa se ocupe de toate serviciile contabile necesare afacerii tale este foarte importanta, de aceea ai nevoie de o firma de contabilitate care sa asigure servicii complete, de la A la Z: servicii de contabilitate la zi, servicii de salarizare si personal, consultanta in afaceri, consultanta financiar-contabila si contabilitate fonduri europene.
Cunosc industria in care activezi?
Unul dintre factorii esentiali care vor conduce spre succes colaborarea cu o firma de contabilitate este cunoasterea din partea angajatilor acesteia a domeniului in care afacerea ta activeaza. Nu este important sa stie doar legislatia, sa fie actualizati cu cele mai noi informatii pe zona de contabilitate, ci trebuie sa inteleaga si dedesubturile industriei pe care o reprezinti. E bine ca cel putin unul dintre contabili sa fi lucrat in domeniu si sa cunoasca legile si cerintele fiscale din domeniul business-ului tau.
Verifica-le reputatia
Istoricul unei firme de contabilitate este deosebit de important in momentul in care faci alegerea. Cere referinte de la persoane care lucreaza in domeniu, cunoscuti care ti-ar putea da informatii despre cum functioneaza firma si la ce te poti astepta in ceea ce priveste serviciul si efortul depus de angajatii acesteia. Afla date despre portofoliul firmei, despre vechimea sa in piata, dar si de cat de multumiti sau nu au fost alti clienti.
Ce tarife au?
Intr-o afacere, banii sunt poate cei mai importanti. De aceea este necesar sa stabiliti din start pretul acestei colaborari. O firma de contabilitate de incredere va practica preturi corecte, ba chiar va fi dispusa sa negocieze aceste tarife, in functie de volumul de munca si de perioada de desfasurare a contractului. Cere-le o oferta personalizata pentru afacerea ta.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<