Gestiunea este "oglinda" unei societati, iar ea poate fi tinuta cantitativ-valoric sau global-valoric.
Pentru aceste doua notiuni intalinim mai multe variante de exprimare, insa toate inseamna, de fapt, acelasi lucru
-
Gestiune en-detail sau en-gros;
-
Gestiune la pret cu amanuntul sau cu ridicata;
-
Gestiune de tip magazin sau de tip depozit;
-
Gestiune cu amanuntul sau cu ridicata, sau alte variante.
Cu ce se diferentiaza cele doua modalitati? Puteti vedea mai jos:

Daca folosim aplicatia de gestiune de la Smart Bill, companie care asigura solutii de gestiune si facturare gazduite in cloud, ne va fi foarte usor sa facem aceste diferente. Setarile se fac inca din etapa de definire. (...vezi aici aplicatia>>>)
Atunci cand ne configuram aplicatia, vom intra in sectiunea Nomenclatoare, pentru a defini gestiunea pe care dorim sa o utilizam. Trebuie sa stiti, insa, ca sistemul permite si celor care nu au definit intial o gestiune, dar doresc sa introduca un document, sa poate face acest lucru si direct din fereastra in care se introduce acel document.

Dupa momentul in care am ales, va trebui sa stabilim detaliile gestiunii, respectiv: denumirea, adresa, gestionarul si mai ales tipul gestiunii:
-
cantitativ-valorica sau
-
global-valorica
Va trebui, de asemenea, sa precizam la fiecare dintre ele cateva amanunte privind functionarea.

Din clipa in care am definit gestiunile, aplicatia Smart Bill ne ofera in mod automat optiunea de import a stocurilor. (...click aici pentru a vedea cum functioneaza>>)
Putem sa optam pentru a prelua stocul initial (daca exista), sau putem sa trecem peste acest pas.

Daca stabilim ca vrem sa facem importul (in cazul in care avem un stoc de bunuri in gestiunea respectiva care a fost inventariat si verificat), putem sa folosim datele de la inventariere pentru a efectua un import automat.
Ne va trebui un fisier excel in formatul propus de aplicatia Smart Bill (exista un model care poate fi descarcat). Completam datele necesare si apoi folosim optiunea de Import.
Din fericire aceasta este o operatiune care se desfasoara foarte rapid (evident, in functie si de numarul de inregistrari ce trebuie efectuate). Trebuie doar sa avem la dispozitie datele pentru import.
.png)
Care sunt diferentele din aplicatia Smart Bill pentru notele de receptie in cele doua cazuri?
-
Daca folosim o gestiune de tip cantitativ-valoric, va trebui sa introducem cantitatea si pretul de achizitie pentru bunurile receptionate:
.png)
-
Daca avem o gestiune global-valorica, va trebui sa introducem si pretul de vanzare, pe langa informatiile privind cantitatea si pretul de achizitie.

Aplicatia Smart Bill gestiune permite listarea unui formular complex de nota de receptie care sa cuprinda inclusiv calculul adaosului comercial, a pretului de vanzare fara TVA, a TVA-ului aferent adaosului si total de pe factura, asa cum se vede mai jos.

Vestea buna este ca toate aceste informatii vor usura munca contabililor. Astfel, nu va mai trebui sa calculam manual detaliile de pe fiecare document primit spre inregistrare. Este bine de stiut la acest capitol si faptul ca pe NIR se pot face subtotaluri pe fiecare cota TVA in parte. Trebuie bifata optiunea “Grupeaza produsele dupa TVA”
...click aici pentru a testa aplicatia Smart Bill>>
Tot legat de gestiune, este importanta gestionarea transferurilor intre gestiuni de tipuri diferite : depozit -> magazin si magazin ->depozit.
Daca se efectueaza transfer din depozit ->magazin pentru un produs care nu are setat pretul de vanzare, Smart Bill solicita completarea acestui camp in vederea efectuarii transferului:

Daca avem transferuri din gestiuni magazin in gestiuni depozit nu mai este necesar acest lucru, fiindca informatiile privind pretul de achzitie sunt deja introduse o data cu NIR-ul.
Asadar, atentie la tipul de gestiune si la ce presupune fiecare. Daca folosit o aplicatie precum Smart Bill, munca va este usurata considerabil.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia <<