Gestiunea este "oglinda" unei societati, iar ea poate fi tinuta cantitativ-valoric sau global-valoric.
Pentru aceste doua notiuni intalinim mai multe variante de exprimare, insa toate inseamna, de fapt, acelasi lucru
-
Gestiune en-detail sau en-gros;
-
Gestiune la pret cu amanuntul sau cu ridicata;
-
Gestiune de tip magazin sau de tip depozit;
-
Gestiune cu amanuntul sau cu ridicata, sau alte variante.
Cu ce se diferentiaza cele doua modalitati? Puteti vedea mai jos:

Daca folosim aplicatia de gestiune de la Smart Bill, companie care asigura solutii de gestiune si facturare gazduite in cloud, ne va fi foarte usor sa facem aceste diferente. Setarile se fac inca din etapa de definire. (...vezi aici aplicatia>>>)
Atunci cand ne configuram aplicatia, vom intra in sectiunea Nomenclatoare, pentru a defini gestiunea pe care dorim sa o utilizam. Trebuie sa stiti, insa, ca sistemul permite si celor care nu au definit intial o gestiune, dar doresc sa introduca un document, sa poate face acest lucru si direct din fereastra in care se introduce acel document.

Dupa momentul in care am ales, va trebui sa stabilim detaliile gestiunii, respectiv: denumirea, adresa, gestionarul si mai ales tipul gestiunii:
-
cantitativ-valorica sau
-
global-valorica
Va trebui, de asemenea, sa precizam la fiecare dintre ele cateva amanunte privind functionarea.

Din clipa in care am definit gestiunile, aplicatia Smart Bill ne ofera in mod automat optiunea de import a stocurilor. (...click aici pentru a vedea cum functioneaza>>)
Putem sa optam pentru a prelua stocul initial (daca exista), sau putem sa trecem peste acest pas.

Daca stabilim ca vrem sa facem importul (in cazul in care avem un stoc de bunuri in gestiunea respectiva care a fost inventariat si verificat), putem sa folosim datele de la inventariere pentru a efectua un import automat.
Ne va trebui un fisier excel in formatul propus de aplicatia Smart Bill (exista un model care poate fi descarcat). Completam datele necesare si apoi folosim optiunea de Import.
Din fericire aceasta este o operatiune care se desfasoara foarte rapid (evident, in functie si de numarul de inregistrari ce trebuie efectuate). Trebuie doar sa avem la dispozitie datele pentru import.
.png)
Care sunt diferentele din aplicatia Smart Bill pentru notele de receptie in cele doua cazuri?
-
Daca folosim o gestiune de tip cantitativ-valoric, va trebui sa introducem cantitatea si pretul de achizitie pentru bunurile receptionate:
.png)
-
Daca avem o gestiune global-valorica, va trebui sa introducem si pretul de vanzare, pe langa informatiile privind cantitatea si pretul de achizitie.

Aplicatia Smart Bill gestiune permite listarea unui formular complex de nota de receptie care sa cuprinda inclusiv calculul adaosului comercial, a pretului de vanzare fara TVA, a TVA-ului aferent adaosului si total de pe factura, asa cum se vede mai jos.

Vestea buna este ca toate aceste informatii vor usura munca contabililor. Astfel, nu va mai trebui sa calculam manual detaliile de pe fiecare document primit spre inregistrare. Este bine de stiut la acest capitol si faptul ca pe NIR se pot face subtotaluri pe fiecare cota TVA in parte. Trebuie bifata optiunea “Grupeaza produsele dupa TVA”
...click aici pentru a testa aplicatia Smart Bill>>
Tot legat de gestiune, este importanta gestionarea transferurilor intre gestiuni de tipuri diferite : depozit -> magazin si magazin ->depozit.
Daca se efectueaza transfer din depozit ->magazin pentru un produs care nu are setat pretul de vanzare, Smart Bill solicita completarea acestui camp in vederea efectuarii transferului:

Daca avem transferuri din gestiuni magazin in gestiuni depozit nu mai este necesar acest lucru, fiindca informatiile privind pretul de achzitie sunt deja introduse o data cu NIR-ul.
Asadar, atentie la tipul de gestiune si la ce presupune fiecare. Daca folosit o aplicatie precum Smart Bill, munca va este usurata considerabil.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<