SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international, pentru trimiterea de date fiscal-contabile (TVA, produse, stocuri, facturi, plati, miscari de bunuri, inregistrari contabile) de la contribuabili catre autoritatile fiscale. Marea noutate este ca, prin intermediul acestui fisier, ANAF poate face unele verificari electronic, fara sa mai fie nevoie de inspectii fiscale pe teren.
Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023.
Asadar, in calitate de contribuabil mic, de la 1 ianuarie aveti o noua obligatie: trebuie sa depuneti Declaratia 406, completata corect, astfel incat sa nu ridice semne de intrebare, deoarece eventualele neclaritati se pot solda cu controale fizice, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere.
Solutia o constituie lucrarea SAF-T pentru contribuabilii mici care va prezinta situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti. Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp.
Cine sunt contribuabilii mici?
Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 2.250.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 4.500.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.
Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 25.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
ANAF a publicat listele contribuabililor mari si mijlocii, prin urmare, cei care nu se regasesc pe aceste liste sunt contribuabili mici (microentitati si entitati mici).
Dar nu toti dintre acestia au obligatia de depunere SAF-T. Dvs. unde va incadrati? Descoperiti in lucrare ce obligatii aveti! >>
Nu uitati! Cea mai buna modalitate de a intelege subtilitatile si capcanele oricarei noi prevederi legislative este sa luati contact cu dificultatile pe care le creeaza aplicarea concreta a respectivei prevederi. Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.
Iar spetele din lucrarea noastra exact aici isi dovedesc utilitatea. Ele sunt rezolvate intr-o maniera limpede si coerenta, dupa o structura foarte usor de urmarit:
• expunerea problemei
• expunerea solutiei, cu temeiuri legale comentate
• atentionari asupra aspectelor sensibile, deloc evidente la prima vedere
Nelamuriri intalnite la raportarea SAF-T
-
Cum se declara mijloacele fixe
-
Integrarea bazelor de date (spre exemplu daca gestiunea se tine in cont separat de programul de contabilitate, cum se rezolva cu SAF-T)
-
Depunerea SAF-T de catre nerezidenti
-
Declararea facturilor
-
Coduri utilizate in SAF-T in functie de domeniul de activitate etc.
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
Exemple de spete solutionate in lucrare:
-
O intreprindere individuala, platitoare de TVA lunara, de la 01.01.2025 va trebui sa depuna declaratia D406? Este inscrisa la exceptii, dar totodata este si platitoare de TVA.
-
O persoana juridica din Germania, inregistrata in Romania doar in scop de TVA prin reprezentant fiscal, are obligatia de depunere a Declaratiei informative D406? Daca da, incepand cu ce data?
-
O intreprindere mica, aflata in suspendare, trebuie sa depuna D406 incepand cu 01 ianaurie 2025? Si daca intra in dizolvare cu lichidare?
-
Cum trebuie sa pregatesc o societate in vederea intocmirii corecte din Saga, a declaratiei D406? Trucuri, corelatii importante, setari, cum se verifica erorile si cum se corecteaza erorile.
-
O societate comerciala desfasoara comert cu amanuntul, iar evidenta stocurilor se tine folosind gestiunea global - valorica. Incepand cu 1 ianuarie 2025, cand declaratia SAF-T este obligatorie, cum este obligata societatea sa tina evidenta stocurilor, in vederea intocmirii declaratiei SAF-T pentru stocuri?
-
Incepand cu data de 01.01.2025 asociatiile de proprietari (cu sau fara activitate economica) sunt obligate sa depuna SAF-T?
-
Un ONG, cu CAEN 9319 - Alte activitati sportive, neplatitor de TVA trebuie sa depuna SAF-T? Si daca da, incepand cu ce data?
Spetele pe care vi le punem la dispozitie elimina erorile, astfel incat veti gestiona fara efort o declaratie complexa, care da mari batai de cap contribuabililor!
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Foto: unsplash.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<