Asa cum bine stiti, incepand cu data de 01 ianuarie 2025 intra in vigoare obligatia contribuabililor mici de a depune la organul fiscal central declaratia cuprinzand informatii din evidenta contabila si fiscala, denumita Declaratia informativa D406 (SAF-T).
Modelul declaratiei este prevazut in Anexa nr. 2 a Ordinului Presedintelui ANAF nr.1783/2021 privind natura informatiilor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le declare prin fisierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura si conditiile de transmitere, precum si termenele de transmitere si data/datele de la care categoriile de contribuabili/platitori sunt obligate sa transmita fisierul standard de control fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Reamintim ca Declaratia informativa D 406 (SAF-T) este depusa din 01 ianuarie 2022 de catre marii contribuabili si incepand cu data de 01 ianuarie 2023 de catre contribuabilii mijlocii.
Similar cu celelalte doua categorii de contribuabili mentionate, contribuabilii mici, care vor avea obligatia depunerii Declaratiei informative D 406 (SAF-T) incepand cu data de 01 ianuarie 2025, vor beneficia de o perioada de gratie, astfel:
- 6 (sase) luni pentru prima raportare, respectiv 5 (cinci) luni pentru a doua raportare, 4 (patru) luni pentru a treia raportare, 3 (trei) luni pentru a patra raportare, 2 (doua) luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligatia de transmitere lunara a fisierului SAF-T;
- 3 (trei) luni pentru prima raportare pentru contribuabilii care au obligatia de transmitere trimestriala a fisierului SAF-T.
Pentru contribuabilii mici cerinta de raportare SAF-T aduce o serie de provocari. Fisierul SAF-T reprezinta o declaratie electronica complexa, ce implica raportarea unor date financiar-contabile detaliate, inclusiv TVA, stocuri, facturi, plati, miscari de bunuri. Acest tip de raportare nu doar ca solicita informatii detaliate, ci si impune un nou nivel de precizie si structura a datelor furnizate catre autoritati.
Asadar, trebuie sa depuneti Declaratia 406 completata corect, astfel incat sa nu ridice semne de intrebare, deoarece eventualele neclaritati se pot solda cu controale fizice, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere.
Cum va asigurati ca declaratia dvs. nu va contine erori?
Solutia o constituie lucrarea SAF-T pentru contribuabilii mici care va prezinta situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti. Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp.
Aceasta lucrare rezolva probleme presante, deoarece nu este deloc simplu sa intelegeti noul mecanism SAF-T. Capcanele sunt nenumarate si este extrem de costisitor sa le descoperiti pe cont propriu, pe parcurs.
SAF-T pentru contribuabilii mici este singurul ghid pe care il aveti la dispozitie pentru a descifra sistemul SAF-T si a depune D406 corect si la timp, astfel incat sa evitati amenzile, diferentele de plata, inspectiile fiscale amanuntite sau refuzul rambursarii de TVA.
...Comandati lucrarea chiar acum si profitati de oferta speciala de Sarbatori >>
Descoperiti cazuri practice detaliate!
Cea mai buna modalitate de a intelege subtilitatile si capcanele oricarei noi prevederi legislative este sa luati contact cu dificultatile pe care le creeaza aplicarea concreta a respectivei prevederi. Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.
Atentie! Regasiti in lucrare
55 de situatii dificile, actuale, intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti. Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina o multime de neclaritati.
Iar spetele din lucrarea noastra exact aici isi dovedesc utilitatea. Ele sunt rezolvate intr-o maniera limpede si coerenta, dupa o structura foarte usor de urmarit:
• expunerea problemei
• expunerea solutiei, cu temeiuri legale comentate
• atentionari asupra aspectelor sensibile, deloc evidente la prima vedere
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
Sarbatori fericite cu cadouri speciale: Reduceri de pana la 75% si Transport Gratuit
Va prezentam in continuare cateva lucrari pe care le puteti achizitiona, cu REDUCERI de pana la 75% la lucrari de fiscalitate si contabilitate, iar transportul este GRATUIT, indiferent de valoarea comenzii.
PFA/II/IF: Taxe, Impozite, Deduceri, Contributii - 70% REDUCERE
Sunteti PFA/II/IF? Un consultant a identificat portite legislative care va ajuta sa castigati mai mult, in conditii de haos fiscal si legislativ! Aflati cum sa platiti legal dari minime catre stat, cu ce bunuri raspundeti, ce cheltuieli puteti deduce, atentie la contributii, sa jonglati in avantajul dvs. cu normele de venit, sa aplicati corect noutatile care ii incurca si pe cei mai experimentati.
Prosumatori. Energie electrica. Accize. Obligatii fiscale - 50% REDUCERE
Aflati totul despre aplicarea punctuala a legislatiei prosumatorilor: inregistrarile fiscal-contabile, declaratiile fiscale, facilitatile permise: posibilitatea compensarii energiei produse si consumate, castig din vinderea surplusulului de energie, scutire de accize sau de impozit pe profit reinvestit.
Proceduri contabile pentru ONG - 75% REDUCERE
23 de proceduri contabile editabile specifice unui ONG aplicate: documentelor, stocurilor, imobilizarilor, contractelor, achizitiilor, datoriilor, furnizorilor, casieriei, deconturilor de trezorerie, fondurilor nerambursabile, sponsorizarilor, salariilor si nu numai!
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG - 50% REDUCERE
Lucrarea prezinta procedura de inventariere, pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti! De asemenea, in lucrare gasiti explicata procedura de inventariere in Saga.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile - 50% REDUCERE
Lucrarea contine 76 monografii contabile din domenii precum agricultura, asociere in participatie, comert, HORECA, rezultatul exercitiului si bilant, imobilizari, productie, reorganizari de intreprinderi, ONG, salarizare, servicii, subventii, PFA etc
...Click aici pentru oferta de Sarbatori >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<