Atunci cand nu stii sa cheltuiesti banii pe care ii castigi, nu ar trebui sa cheltuiesti bani pe care ii primesti de-a
gata. Cam asta ar fi morala de la finalul povestilor cu ministere si cu fonduri europene. Pe la inceputul lui septembrie
erau asteptati primii cursanti sa se formeze folosind platforma de formare online e-Academie. Cei 1.4 milioane de euro
cheltuiti de Ministerul Comunicatiilor pe aplicatia e-Academie urmau sa fie utili celor 66000 de cursanti preconizati
anual.
Banii au fost din fonduri europene. Acum, in noiembrie, Ministerul Comunicatiilor propune o hotarare de guvern prin care
functionarii publici sa fie obligati sa urmeze cursuri de formare in noul produs informatic pe care s-au adus atatia
bani comunitari. "Art.6 (2) Incepand cu anul 2012, un procentaj de minimum 30% din cursurile pe care institutiile
publice le ofera functionarilor publici pe teme ce tin de e-Guvernare trebuie sa fie derulate la distanta, asistat de
calculator, prin intermediul solutiei de instruire oferite in cadrul prezentului program. Procentul respectiv va creste
anual, pentru ca in 2014 minimum 80% din cursurile de formare si perfectionare pe tematici de e-Guvernare sa fie
derulate in cadrul programului", se arata in document.
Si de ce emitem prezentul act normativ? Pentru ca desi este mai eficient finaciar, desi toata lumea are de castigat din
utilizarea lui, desi "s-a solicitat si s-a finantat" un sistem de e-learning, acesta nu este utilizat in intregul sau
potential. (conform notei de fundamentare a proiectului).
Sa ne lamurim: de cand e responsabil Ministerul Comunicatiilor cu nevoile de formare ale functionarilor publici, si
poate, prin urmare sa propuna o forma obligatorie de dezvoltare profesionala pentru acestia? Ce inseamna e-Guvernare si
ce fel de cursuri sunt necesare in acest domeniu? Aparent, tot conform notei de fundamentare, dezvoltarea profesionala a
functionarilor nostri e neglijata ca urmare a dificultatilor logistice si bugetare (lipsesc de la serviciu, se cheltuie
cu deplasarea, cazarea). Asa ca iata o solutie. Cel putin 30% din cursurile pe tema e-Guvernare sa se faca la distanta
si sa se faca prin e-Academie.
Imi suna asa: am primit niste bani si am tiparit o carte. Acum trebuie sa gasim si cine sa o citeasca. Iar daca nu
gasim, facem cumva sa fie obligatoriu.
Imi mai suna si asa: dupa ce ca oamenii care lucreaza in pozitii de functionari publici se confrunta cu toate
neplacerile de a fi bugetar (taieri/inghetari de salarii, taieri de fonduri si bugete de la te miri ce, stresul
restructurarilor care se fac pe criterii politice si nu de performanta, lipsa unui sistem de management al performantei
lor), ei bine cu toate aceste tinichele atarnate statutului de bugetar, ar fi fost macar de asteptat ca formula de
dezvoltare profesionala sa fie daca nu una coerenta, macar una centralizata. Dar pare ca nu se pune in niciun moment
problema despre ce nevoie au ei sa fie instruiti, iar ca raspuns, iata solutia.
Avem niste bani, zicem ca "s-a cerut si s-a finantat" si pe urma nu avem beneficiari inscrisi.
Nu e singurul exemplu. Am asistat la cazuri similare si in firme private. Banii europeni par a fi de dorit cu orice
pret. Decat sa nu ii iei, nu mai bine ii iei si faci ceva cu ei. Chiar daca in ansamblu iti generezi costuri pe care
altfel nu le-ai fi avut.
Cred ca noi, la nivel macroeconomic, nu stim sa gestionam bugete. Sau nu avem performanta in a face asta (daca din lipsa
de competenta sau bunavointa, ramane de stabilit). Daca pe cei pe care ne-a costat sa-i obtinem, ii gestionam prost, cum
e de asteptat sa ii gestionam bine pe cei primiti pe degeaba?
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<