Atunci cand nu stii sa cheltuiesti banii pe care ii castigi, nu ar trebui sa cheltuiesti bani pe care ii primesti de-a
gata. Cam asta ar fi morala de la finalul povestilor cu ministere si cu fonduri europene. Pe la inceputul lui septembrie
erau asteptati primii cursanti sa se formeze folosind platforma de formare online e-Academie. Cei 1.4 milioane de euro
cheltuiti de Ministerul Comunicatiilor pe aplicatia e-Academie urmau sa fie utili celor 66000 de cursanti preconizati
anual.
Banii au fost din fonduri europene. Acum, in noiembrie, Ministerul Comunicatiilor propune o hotarare de guvern prin care
functionarii publici sa fie obligati sa urmeze cursuri de formare in noul produs informatic pe care s-au adus atatia
bani comunitari. "Art.6 (2) Incepand cu anul 2012, un procentaj de minimum 30% din cursurile pe care institutiile
publice le ofera functionarilor publici pe teme ce tin de e-Guvernare trebuie sa fie derulate la distanta, asistat de
calculator, prin intermediul solutiei de instruire oferite in cadrul prezentului program. Procentul respectiv va creste
anual, pentru ca in 2014 minimum 80% din cursurile de formare si perfectionare pe tematici de e-Guvernare sa fie
derulate in cadrul programului", se arata in document.
Si de ce emitem prezentul act normativ? Pentru ca desi este mai eficient finaciar, desi toata lumea are de castigat din
utilizarea lui, desi "s-a solicitat si s-a finantat" un sistem de e-learning, acesta nu este utilizat in intregul sau
potential. (conform notei de fundamentare a proiectului).
Sa ne lamurim: de cand e responsabil Ministerul Comunicatiilor cu nevoile de formare ale functionarilor publici, si
poate, prin urmare sa propuna o forma obligatorie de dezvoltare profesionala pentru acestia? Ce inseamna e-Guvernare si
ce fel de cursuri sunt necesare in acest domeniu? Aparent, tot conform notei de fundamentare, dezvoltarea profesionala a
functionarilor nostri e neglijata ca urmare a dificultatilor logistice si bugetare (lipsesc de la serviciu, se cheltuie
cu deplasarea, cazarea). Asa ca iata o solutie. Cel putin 30% din cursurile pe tema e-Guvernare sa se faca la distanta
si sa se faca prin e-Academie.
Imi suna asa: am primit niste bani si am tiparit o carte. Acum trebuie sa gasim si cine sa o citeasca. Iar daca nu
gasim, facem cumva sa fie obligatoriu.
Imi mai suna si asa: dupa ce ca oamenii care lucreaza in pozitii de functionari publici se confrunta cu toate
neplacerile de a fi bugetar (taieri/inghetari de salarii, taieri de fonduri si bugete de la te miri ce, stresul
restructurarilor care se fac pe criterii politice si nu de performanta, lipsa unui sistem de management al performantei
lor), ei bine cu toate aceste tinichele atarnate statutului de bugetar, ar fi fost macar de asteptat ca formula de
dezvoltare profesionala sa fie daca nu una coerenta, macar una centralizata. Dar pare ca nu se pune in niciun moment
problema despre ce nevoie au ei sa fie instruiti, iar ca raspuns, iata solutia.
Avem niste bani, zicem ca "s-a cerut si s-a finantat" si pe urma nu avem beneficiari inscrisi.
Nu e singurul exemplu. Am asistat la cazuri similare si in firme private. Banii europeni par a fi de dorit cu orice
pret. Decat sa nu ii iei, nu mai bine ii iei si faci ceva cu ei. Chiar daca in ansamblu iti generezi costuri pe care
altfel nu le-ai fi avut.
Cred ca noi, la nivel macroeconomic, nu stim sa gestionam bugete. Sau nu avem performanta in a face asta (daca din lipsa
de competenta sau bunavointa, ramane de stabilit). Daca pe cei pe care ne-a costat sa-i obtinem, ii gestionam prost, cum
e de asteptat sa ii gestionam bine pe cei primiti pe degeaba?
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia <<