Atunci cand nu stii sa cheltuiesti banii pe care ii castigi, nu ar trebui sa cheltuiesti bani pe care ii primesti de-a
gata. Cam asta ar fi morala de la finalul povestilor cu ministere si cu fonduri europene. Pe la inceputul lui septembrie
erau asteptati primii cursanti sa se formeze folosind platforma de formare online e-Academie. Cei 1.4 milioane de euro
cheltuiti de Ministerul Comunicatiilor pe aplicatia e-Academie urmau sa fie utili celor 66000 de cursanti preconizati
anual.
Banii au fost din fonduri europene. Acum, in noiembrie, Ministerul Comunicatiilor propune o hotarare de guvern prin care
functionarii publici sa fie obligati sa urmeze cursuri de formare in noul produs informatic pe care s-au adus atatia
bani comunitari. "Art.6 (2) Incepand cu anul 2012, un procentaj de minimum 30% din cursurile pe care institutiile
publice le ofera functionarilor publici pe teme ce tin de e-Guvernare trebuie sa fie derulate la distanta, asistat de
calculator, prin intermediul solutiei de instruire oferite in cadrul prezentului program. Procentul respectiv va creste
anual, pentru ca in 2014 minimum 80% din cursurile de formare si perfectionare pe tematici de e-Guvernare sa fie
derulate in cadrul programului", se arata in document.
Si de ce emitem prezentul act normativ? Pentru ca desi este mai eficient finaciar, desi toata lumea are de castigat din
utilizarea lui, desi "s-a solicitat si s-a finantat" un sistem de e-learning, acesta nu este utilizat in intregul sau
potential. (conform notei de fundamentare a proiectului).
Sa ne lamurim: de cand e responsabil Ministerul Comunicatiilor cu nevoile de formare ale functionarilor publici, si
poate, prin urmare sa propuna o forma obligatorie de dezvoltare profesionala pentru acestia? Ce inseamna e-Guvernare si
ce fel de cursuri sunt necesare in acest domeniu? Aparent, tot conform notei de fundamentare, dezvoltarea profesionala a
functionarilor nostri e neglijata ca urmare a dificultatilor logistice si bugetare (lipsesc de la serviciu, se cheltuie
cu deplasarea, cazarea). Asa ca iata o solutie. Cel putin 30% din cursurile pe tema e-Guvernare sa se faca la distanta
si sa se faca prin e-Academie.
Imi suna asa: am primit niste bani si am tiparit o carte. Acum trebuie sa gasim si cine sa o citeasca. Iar daca nu
gasim, facem cumva sa fie obligatoriu.
Imi mai suna si asa: dupa ce ca oamenii care lucreaza in pozitii de functionari publici se confrunta cu toate
neplacerile de a fi bugetar (taieri/inghetari de salarii, taieri de fonduri si bugete de la te miri ce, stresul
restructurarilor care se fac pe criterii politice si nu de performanta, lipsa unui sistem de management al performantei
lor), ei bine cu toate aceste tinichele atarnate statutului de bugetar, ar fi fost macar de asteptat ca formula de
dezvoltare profesionala sa fie daca nu una coerenta, macar una centralizata. Dar pare ca nu se pune in niciun moment
problema despre ce nevoie au ei sa fie instruiti, iar ca raspuns, iata solutia.
Avem niste bani, zicem ca "s-a cerut si s-a finantat" si pe urma nu avem beneficiari inscrisi.
Nu e singurul exemplu. Am asistat la cazuri similare si in firme private. Banii europeni par a fi de dorit cu orice
pret. Decat sa nu ii iei, nu mai bine ii iei si faci ceva cu ei. Chiar daca in ansamblu iti generezi costuri pe care
altfel nu le-ai fi avut.
Cred ca noi, la nivel macroeconomic, nu stim sa gestionam bugete. Sau nu avem performanta in a face asta (daca din lipsa
de competenta sau bunavointa, ramane de stabilit). Daca pe cei pe care ne-a costat sa-i obtinem, ii gestionam prost, cum
e de asteptat sa ii gestionam bine pe cei primiti pe degeaba?
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia <<