Operatiunile legate de constructii si servicii asociate acestora sunt reglementate consistent, de aici si dificultatile practice legate de tratamentul lor fiscal: evaluare, avans, TVA, taxe, amortizare, reevaluare, casare etc. Indiferent ca firma dvs. doreste sa achizitioneze un imobil, sa amenajeze un spatiu de birouri in vederea desfasurarii activitatii sau sa inchirieze/vanda un depozit sau o hala, operatiunile legate de constructii sunt prezente si ridica intotdeauna mari probleme.
Lucrarea
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor abordeaza in mod profesionist toate elementele pe care le implica buna desfasurare a operatiunilor cu imobilizari corporale. Continutul este actualizat si usor de urmarit, iar limbajul este simplu si clar, astfel incat intelegeti exact ce aveti de facut in practica.
8 aspecte practice pe care trebuie sa le aveti in vedere, tratate pe larg in lucrare
1. Tratamentul contabil si fiscal al constructiilor este diferit in functie de natura activitatii
Constructiile pot fi incadrate ca imobilizari, investitii imobiliare sau stocuri. Achizitia constructiilor se reflecta in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, dar si cu respectarea prevederilor Codului Fiscal.
2. Modalitatile de intrare in companie a unei constructii sunt:
- achizitie directa cu plata;
- aport la capitalul social;
- achizitie cu plata in rate;
- achizitie in leasing;
- productie - in functie de destinatia acestora, activitatea de productie se incadreaza la productie de imobilizari sau productie de stocuri.
3. Constructiile sunt bunuri cu durata de viata mare
Din acest motiv, lucrarea pe care v-o oferim prezinta si tratamentul cheltuielilor ulterioare efectuate asupra unui imobil.
4. Prin derogare de la evaluarea pe baza principiului costului de achizitie sau al costului de productie, firmele pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu.
5. Imobilele pot iesi din patrimoniu prin diverse operatiuni
Este vorba aici despre vanzare, casare, dare in plata, aport la capitalul altei societati, transfer catre asociati in urma lichidarii. Lucrarea stabileste care este modalitatea de inregistrare a iesirilor din patrimoniu, precum si tratamentul TVA aferent.
...click aici pentru detalii >>
6. O societate poate sa utilizeze in activitatea sa un imobil inchiriat sau primit in comodat
7. Amenajarile spatiilor inchiriate se recunosc in contabilitate, dar si din punct de vedere fiscal, ca imobilizari corporale amortizabile. Tratamentul acestor operatiuni se regaseste in capitolul dedicat „Amenajarea/modernizarea spatiilor inchiriate/in comodat”.
8. Domeniul constructiilor civile este unul dintre cele mai dezvoltate domenii in economia romaneasca in acest moment. Lucrarea vine in intampinarea dvs. cu exemple si monografii contabile specifice acestui domeniu, esentiale pentru stabilirea unor tratamente fiscale (TVA, cifra de afaceri, salarii etc.).
Lucrarea abunda in studii de caz care analizeaza situatii frecvent intalnite in practica si care ofera solutii in concordanta perfecta cu legislatia actuala.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<