Fiscalitatea pentru PFA a devenit din ce in ce mai complicata, cu reglementari raspandite in multiple legi, ordonante, norme si precizari. Aceasta fragmentare a legilor face ca intelegerea obligatiilor fiscale sa fie din ce in ce mai dificila, mai ales pentru antreprenorii la inceput de drum. In loc sa se poata concentra pe cresterea afacerii, multi se vad nevoiti sa investeasca timp si resurse in clarificarea aspectelor birocratice. De multe ori, formele de organizare precum PFA, II sau IF sunt mai greu de gestionat decat un SRL, ceea ce ingreuneaza activitatea antreprenorilor mici.
Iti punem la dispozitie un pachet cu toate explicatiile, cu exemple 100% practice, care acopera toate aspectele functionarii unei PFA/II/IF: venituri, cheltuieli, impozite, contributii, plafoane, Declaratia unica si gestionarea relatiei cu organele de control.
De asemenea, iti oferim informatii complete despre Registrul de Evidenta Fiscala (REF) - un document in care trebuie sa treci totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate.
Descopera AICI oferta saptamanii >>
Lucrarea abordeaza problemele aparute din perspectiva ta, a contribuabilului hotarat sa-si salveze, ba chiar sa isi dezvolte afacerea, in conditii de fiscalitate crancena!
Aceasta lucrare iti explica:
- cum poti plati pe minim darile catre stat si pastra cat mai multi din banii munciti (din ce in ce mai greu), in propriul buzunar
- care sunt regulile jocului privind regimul cheltuielilor deductibile
- cum sa platesti taxe mai putine sau chiar deloc cand vine vorba de controversatele contributii si plafoane
- cum sa jonglezi cu normele de venit astfel incat tu sa fii cel avantajat
...click aici >>
- ce decizie sa iei ACUM pentru a supravietui noilor reglementari fiscale
- ce faci cu cresterea impozitului pentru spatiul in care iti desfasori activitatea? Mai trebuie evaluare?
- ce modificari au aparut in Declaratia Unica in 2025?
- cum lichidezi avantajos (chiar daca pare paradoxal) PFA/II/IF
Beneficiezi de:
- explicatii documentate ale schimbarilor legislative la zi
- ghid de aplicare corecta a legislatiei actualizate
- sfaturi, atentionari si recomandari privind aplicarea corecta a legii
- nuantari pentru fiecare capitol in parte.
Gasesti in aceasta lucrare TOATE detaliile si explicatiile despre
Taxele, Impozitele, Contributiile, Deducerile si Cheltuielile unei Persoane Fizice Autorizate, a unei Intreprinderi individuale sau familiale!
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Daca obtii venituri din activitati independente...
... atunci esti obligat sa completezi si sa pastrezi permanent la sediul tau Registrul de Evidenta Fiscala (REF). Acesta vizeaza toti contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real, iar completarea lui corecta are o importanta majora, el fiind documentul in baza caruia contribuabilul persoana fizica se autoimpune, atat pentru impozit, cat si pentru contributii.
Pentru a evita orice erori, ti-am pregatit o lucrare extrem de oportuna in acest context: Registrul de Evidenta Fiscala PFA, care iti ofera solutii punctuale si raspunsuri pentru o serie de intrebari practice:
Ce categorii de contribuabili au obligatia completarii REF?
Pana la ce termen trebuie completat acest Registru?
...detalii aici >>
Cum se evidentiaza veniturile brute si cheltuielile deductibile?
Ce NU se inregistreaza in REF?
Cum se pot opera modificari in Registrul de Evidenta Fiscala?
Etc.
Lucrarea iti permite sa intelegi exact prevederile legislative in vigoare, sa identifici zonele unde poti gresi, sa gestionezi totul corect, sa fii pregatit in cazul unui control ANAF!
Beneficiaza acum de OFERTA SAPTAMANII pentru PFA >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia <<