Guvernul a aprobat o Ordonanta de urgenta prin care a reglementat depunerea prin posta electronica, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca. De asemenea, actul normativ prevede si desfasurarea programelor de formare profesionala autorizate si a examenelor de absolvire in sistem on-line, in anumite conditii, anunta Ministerul Muncii.
Astfel, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, precum si institutiile din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa au obligatia sa initieze comunicarea electronica in ceea ce priveste cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor si drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
In cazuri exceptionale, determinate de identificarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii sau de faptul ca informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate, institutiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si desfasurarea in sistem on-line a programelor de formare profesionala a adultilor, cu notificarea comisiei de autorizare, dupa cum urmeaza: pregatirea teoretica a tuturor programelor de formare autorizate, pregatirea practica a programelor care nu implica activitati practice care trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu cu dotari specifice, conform standardului ocupational, si sustinerea examenului de absolvire a programelor desfasurate in sistem on-line.
De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta, documentele pentru autorizare ca furnizor de formare profesionala prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite si in format electronic, mai specifica Ministerul Muncii in comunicat.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si acordarea ajutorului de deces in cazul cazul persoanei decedate care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv pana la 7 ani in cazul copilului cu handicap, sau in cazul decesului copilului.
Guvernul a mai decis si prelungirea acordarii drepturilor de care beneficiaza persoanele aflate in concediu de crestere copil sau in concediu de acomodare in cazul adoptiei, daca aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un domeniu restrictionat, potrivit actelor emise de autoritatile competente.
IMPORTANT!
De retinut ca aceasta prelungire nu se va face in mod automat. Parintii aflati in aceasta situatie vor trebui sa depuna o cerere, insotita de o adeverinta de la angajator prin care sa dovedeasca ca nu pot reveni in activitate din cauza faptului ca domeniul in care lucreaza este in continuare restrictionat.
Pentru cei care nu au calitatea de angajat, ci desfasoara activitati independente, agricole sau exercita profesii liberale, adeverinta de la angajator se inlocuieste cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca domeniul in care isi desfasoara activitatea este inca restrictionat.
De asemenea, stimulentul de insertie se acorda pana la ridicarea restrictiilor chiar si in cazul celor ai caror copii implinesc 3 ani, respectiv 4 ani in situatia copilului cu dizabilitati, daca parintii nu pot reveni la munca din cauza faptului ca domeniul in care activeaza este restrictionat prin deciziile autoritatilor.
Persoanele care vor reveni la munca din prelungire concediu de crestere copil nu vor mai fi obligate sa notifice angajatorul privind revenirea la munca inainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de insertie la data la care revin la munca la angajator.
Masura a fost luata in contextul in care la data de 13 iunie 2020 inceteaza masura prelungirii acordarii drepturilor, iar in conditiile mentinerii unor restrictii de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea sa-si reia activitatea generatoare de venituri si nici nu vor putea beneficia de masurile de somaj reglementate, ramanand astfel fara sursa venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.
Masura prelungirii acordarii drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizatie crestere copil sau de concediu de acomodare pentru adoptie si care lucreaza in domenii de activitate in care se mentin restrictii, vizeaza toata perioada in care vor exista restrictii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, mai adauga in incheiere institutia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia <<