Guvernul a aprobat o Ordonanta de urgenta prin care a reglementat depunerea prin posta electronica, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca. De asemenea, actul normativ prevede si desfasurarea programelor de formare profesionala autorizate si a examenelor de absolvire in sistem on-line, in anumite conditii, anunta Ministerul Muncii.
Astfel, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, precum si institutiile din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa au obligatia sa initieze comunicarea electronica in ceea ce priveste cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor si drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
In cazuri exceptionale, determinate de identificarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii sau de faptul ca informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate, institutiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si desfasurarea in sistem on-line a programelor de formare profesionala a adultilor, cu notificarea comisiei de autorizare, dupa cum urmeaza: pregatirea teoretica a tuturor programelor de formare autorizate, pregatirea practica a programelor care nu implica activitati practice care trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu cu dotari specifice, conform standardului ocupational, si sustinerea examenului de absolvire a programelor desfasurate in sistem on-line.
De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta, documentele pentru autorizare ca furnizor de formare profesionala prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite si in format electronic, mai specifica Ministerul Muncii in comunicat.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si acordarea ajutorului de deces in cazul cazul persoanei decedate care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv pana la 7 ani in cazul copilului cu handicap, sau in cazul decesului copilului.
Guvernul a mai decis si prelungirea acordarii drepturilor de care beneficiaza persoanele aflate in concediu de crestere copil sau in concediu de acomodare in cazul adoptiei, daca aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un domeniu restrictionat, potrivit actelor emise de autoritatile competente.
IMPORTANT!
De retinut ca aceasta prelungire nu se va face in mod automat. Parintii aflati in aceasta situatie vor trebui sa depuna o cerere, insotita de o adeverinta de la angajator prin care sa dovedeasca ca nu pot reveni in activitate din cauza faptului ca domeniul in care lucreaza este in continuare restrictionat.
Pentru cei care nu au calitatea de angajat, ci desfasoara activitati independente, agricole sau exercita profesii liberale, adeverinta de la angajator se inlocuieste cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca domeniul in care isi desfasoara activitatea este inca restrictionat.
De asemenea, stimulentul de insertie se acorda pana la ridicarea restrictiilor chiar si in cazul celor ai caror copii implinesc 3 ani, respectiv 4 ani in situatia copilului cu dizabilitati, daca parintii nu pot reveni la munca din cauza faptului ca domeniul in care activeaza este restrictionat prin deciziile autoritatilor.
Persoanele care vor reveni la munca din prelungire concediu de crestere copil nu vor mai fi obligate sa notifice angajatorul privind revenirea la munca inainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de insertie la data la care revin la munca la angajator.
Masura a fost luata in contextul in care la data de 13 iunie 2020 inceteaza masura prelungirii acordarii drepturilor, iar in conditiile mentinerii unor restrictii de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea sa-si reia activitatea generatoare de venituri si nici nu vor putea beneficia de masurile de somaj reglementate, ramanand astfel fara sursa venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.
Masura prelungirii acordarii drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizatie crestere copil sau de concediu de acomodare pentru adoptie si care lucreaza in domenii de activitate in care se mentin restrictii, vizeaza toata perioada in care vor exista restrictii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, mai adauga in incheiere institutia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<