Guvernul a aprobat o Ordonanta de urgenta prin care a reglementat depunerea prin posta electronica, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca. De asemenea, actul normativ prevede si desfasurarea programelor de formare profesionala autorizate si a examenelor de absolvire in sistem on-line, in anumite conditii, anunta Ministerul Muncii.
Astfel, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, precum si institutiile din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa au obligatia sa initieze comunicarea electronica in ceea ce priveste cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor si drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
In cazuri exceptionale, determinate de identificarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii sau de faptul ca informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate, institutiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si desfasurarea in sistem on-line a programelor de formare profesionala a adultilor, cu notificarea comisiei de autorizare, dupa cum urmeaza: pregatirea teoretica a tuturor programelor de formare autorizate, pregatirea practica a programelor care nu implica activitati practice care trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu cu dotari specifice, conform standardului ocupational, si sustinerea examenului de absolvire a programelor desfasurate in sistem on-line.
De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta, documentele pentru autorizare ca furnizor de formare profesionala prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite si in format electronic, mai specifica Ministerul Muncii in comunicat.
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si acordarea ajutorului de deces in cazul cazul persoanei decedate care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv pana la 7 ani in cazul copilului cu handicap, sau in cazul decesului copilului.
Guvernul a mai decis si prelungirea acordarii drepturilor de care beneficiaza persoanele aflate in concediu de crestere copil sau in concediu de acomodare in cazul adoptiei, daca aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un domeniu restrictionat, potrivit actelor emise de autoritatile competente.
IMPORTANT!
De retinut ca aceasta prelungire nu se va face in mod automat. Parintii aflati in aceasta situatie vor trebui sa depuna o cerere, insotita de o adeverinta de la angajator prin care sa dovedeasca ca nu pot reveni in activitate din cauza faptului ca domeniul in care lucreaza este in continuare restrictionat.
Pentru cei care nu au calitatea de angajat, ci desfasoara activitati independente, agricole sau exercita profesii liberale, adeverinta de la angajator se inlocuieste cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca domeniul in care isi desfasoara activitatea este inca restrictionat.
De asemenea, stimulentul de insertie se acorda pana la ridicarea restrictiilor chiar si in cazul celor ai caror copii implinesc 3 ani, respectiv 4 ani in situatia copilului cu dizabilitati, daca parintii nu pot reveni la munca din cauza faptului ca domeniul in care activeaza este restrictionat prin deciziile autoritatilor.
Persoanele care vor reveni la munca din prelungire concediu de crestere copil nu vor mai fi obligate sa notifice angajatorul privind revenirea la munca inainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de insertie la data la care revin la munca la angajator.
Masura a fost luata in contextul in care la data de 13 iunie 2020 inceteaza masura prelungirii acordarii drepturilor, iar in conditiile mentinerii unor restrictii de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea sa-si reia activitatea generatoare de venituri si nici nu vor putea beneficia de masurile de somaj reglementate, ramanand astfel fara sursa venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.
Masura prelungirii acordarii drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizatie crestere copil sau de concediu de acomodare pentru adoptie si care lucreaza in domenii de activitate in care se mentin restrictii, vizeaza toata perioada in care vor exista restrictii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020, mai adauga in incheiere institutia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia <<