Lumea fiscalitatii se afla intr-o continua transformare, iar ultimele modificari legislative aduse de Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024 marcheaza un nou capitol pentru microintreprinderile din Romania. Intrand in vigoare de la 1 ianuarie 2025, aceste schimbari vizeaza redefinirea criteriilor de eligibilitate pentru regimul microintreprinderilor, introducerea unor plafonari revizuite si actualizarea unor restrictii care pot limita accesul anumitor categorii de firme la acest regim fiscal avantajos din 2025.
Printre cele mai notabile modificari se numara eliminarea conditiei privind ponderea veniturilor din activitati de consultanta si management, dar si introducerea unor plafoane mai stricte pentru veniturile anuale, menite sa asigure o delimitare mai clara intre microintreprinderi si celelalte categorii de companii.
Important! Experienta arata ca orice modificare legislativa este urmata intotdeauna de o perioada de incertitudini, cand va confruntati cu numeroase situatii interpretabile, unde puteti comite usor erori. Iar schimbarea regimului de impozitare a microintreprinderilor nu face exceptie.
Iata de ce v-am pregatit un ghid profesionist, Impozitare MICRO 2025. Tratament fiscal, care explica impecabil, intr-un stil clar si excelent argumentat, ce obligatii aveti si ce aspecte trebuie sa urmariti cu precadere. Comandati-l chiar acum
1) O microintreprindere care depaseste in cursul unui an fiscal pragul veniturilor de 250.000 de euro va pierde automat dreptul de a aplica regimul micro. Totodata, o microintreprindere trebuie sa analizeze retroactiv veniturile la 31.12.2024 si sa verifice incadrarea in plafonul de 250.000 de euro pentru a se asigura ca beneficiaza de o impozitare mai favorabila ca microintreprindere in 2025;
2) Incepand cu 1 ianuarie 2026, plafonul de incadrare ca microintreprindere va fi redus la 100.000 de euro, stabilindu-se astfel o limita mai restrictiva pentru firmele care doresc sa ramana in acest regim fiscal;
3) Trecerea la regimul de impozitare pe profit nu se aplica retroactiv, dar devine obligatorie incepand cu trimestrul in care a fost depasit pragul de venituri. Aceasta prevedere inlatura posibilitatea unei planificari fiscale in avantajul contribuabilului, obligand microintreprinderile care cresc semnificativ in dimensiune sa isi adapteze rapid structura fiscala si sa suporte implicatiile asociate trecerii la impozitul pe profit; ...Click aici >>
4) Pentru a asigura o aplicare uniforma a noilor reguli, pragurile de venituri pentru anul fiscal 2025 sunt verificate pe baza datelor financiare inregistrate la 31 decembrie 2024. In mod similar, pentru anul fiscal 2026, plafonul redus de 100.000 de euro va fi evaluat raportat la veniturile realizate la 31 decembrie 2025; ...Click aici >>
5) O alta modificare importanta se refera la termenul de depunere a situatiilor financiare. Astfel, OUG nr. 156/2024 prevede ca societatile comerciale vor trebui sa depuna situatiile financiare anuale pana pe data de 31 mai inclusiv a exercitiului financiar urmator celui de raportare, si nu la 150 de zile dupa incheierea exercitiului financiar, ca pana acum. Modificarea e importanta deoarece o societate comerciala isi poate pastra statutul de microintreprindere doar daca a depus la timp situatia financiara pentru ultimul exercitiu financiar.
...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>
OUG nr. 156/2024: Ce impact are asupra firmelor de consultanta?
Inainte de modificarile aduse de OUG nr. 156/2024, firmele care desfasurau activitati de consultanta si management nu puteau obtine mai mult de 20% din veniturile totale din aceste activitati pentru a putea beneficia de regimul de microintreprindere.
Incepand cu 2025, aceasta restrictie a fost eliminata. Astfel, indiferent de ponderea veniturilor obtinute din activitatile de consultanta si management, aceste firme pot continua sa beneficieze de regimul de microintreprindere, ceea ce face ca respectivele firme, care depind de astfel de activitati, sa nu fie afectate de limitari suplimentare.
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
Ele pot pastra regimul de microintreprindere, chiar daca veniturile din consultanta si management sunt semnificative, si raman eligibile pentru aplicarea unui impozit de 1% sau 3%. Detalii aici >>
In consecinta, modificarile aduse de OUG nr. 156/2024 sunt extrem de benefice pentru firmele care desfasoara activitati de consultanta si management. Simplificarea regimului fiscal le ofera un cadru mai flexibil pentru desfasurarea activitatilor, insa trebuie monitorizat in permanenta plafonul maxim aplicabil microintreprinderilor (250.000 euro).
Retineti!
Acest ghid limpezeste impecabil toate neclaritatile aduse de OUG nr. 156/2024, oferind atat comentarii si explicatii complete privind noile prevederi legale, cat si solutii profesioniste pentru probleme practice provenite din mediul fiscal-contabil. Parcurgeti acest ghid si veti realiza imediat ca toate semnele dvs. de intrebare dispar, unul cate unul.
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<