search

Incasari in numerar de la persoane juridice in limita a 5.000 lei. Exista obligativitatea utilizarii casei de marcat?

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?
Casa de marcat este esentiala pentru orice entitate care desfasoara activitati comerciale si efectueaza incasari de la clienti. De aceea, este important sa fiti la curent cu toate regulile si cerintele legale din domeniul utilizarii caselor de marcat, pentru a aplica corect reglementarile in vigoare si pentru a evita sanctiunile care pot fi impuse in cazul nerespectarii acestora. Este important de stiut ca exista situatii in care nu avem obligatia sa o folosim, iar un studiu de caz in acest sens este prezentat mai jos.

Incasari in numerar de la persoane juridice in limita a 5.000 lei. Exista obligativitatea utilizarii casei de marcat?

Spre exemplu, daca o SRL are ca si clienti:
 
- persoane juridice la care vinde pe baza de factura si incaseaza cash prin chitanta (in limita a 5.000 ron);
 
- persoane fizice, exclusiv prin intermediul internetului (emag, magazin online propriu), cu livrare prin curier sau in cazul in care clientul insista sa ridice persoanal produsul, cu plata exclusiv prin banca, are obligativitatea de a instala casa de marcat electronica?
 
Raspunsul specialistului: In cazul in care livrarile se fac catre persoane juridice este permisa incasarea pe baza de chitanta cu respectarea plafoanelor prevazute in Legea 70/2015. Asa cum ati precizat corect si dumneavoastra, este vorba de plafonul de 5.000 lei pentru incasarile de la PJ. Societatea noastra va emite factura fiscala, fara a avea obligatia dotarii cu casa de marcat.
 
In cazul vanzarilor online catre populatie, pentru incasarile in numerar prin intermediul curierului nu este necesara utilizarea casei de marcat in baza exceptiei reglementate la art. 2 lit. h) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata. Potrivit acestei exceptii nu este nevoie de casa de marcat in cazul comertului cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda. Deoarece societatea nu dispune de un magazin (fizic) pentru vanzarea cu amanuntul, aceasta efectuandu-se exclusiv online si incaseaza marfa vanduta prin intermediul curierilor, i se poate aplica exceptia legala amintita.
 
De asemenea, nu este necesara achizitia unei case de marcat nici in situatia in care un client PF alege sa ridice produsele personal, daca plata a fost realizata online/prin OP si nu la fata locului (cash sau cu cardul).
 
Asadar, va confirm ca in toate situatiile prezentate in speta nu este necesara dotarea societatii cu o casa de marcat.


Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pixabay.com

 
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice