In cazul in care, dupa Ordonanta de Urgenta cu TVA-ul buclucas si nedeductibil pe masini, v-ati gandit sa scapati de nacaz scapand de masina, nu va functiona chiar asa usor! Se pare ca si companiile de leasing tin tot atat de mult, daca nu chiar mai mult la obtinerea valorii din contractele incheiate.
In jur de 80-90% din clientii care returneaza masinile sunt actionati in judecata
"Executarea silita a unui client care a intarziat cu plata ratelor mai mult de 60 de zile, precum si reposesia bunului din dorinta utilizatorului nu inseamna o rezolvare in totalitate din punct de vedere al stingerii datoriilor clientului catre finantator", a declarat secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB), Adriana Ahciarliu, citata de Newsin.
Motivul pentru care nu se rezolva asa de usor situatia este ca la reluarea in posesie a unei masini de catre proprietarul ei, adica firma de leasing, valoarea masinii s-a depreciat serios din momentul in care ea a fost noua si pana in momentul returnarii. In primul an de utilizare, o masina isi pierde pana la 50% din valoarea la care a fost cumparata. Cel putin asa stateau lucrurile inainte de intrarea crizei economice ca factor de influenta pe piata.
Acum e cu atat mai greu sa revinzi o masina second hand atunci cand esti ditamai compania de leasing cu costuri multiple care nu au nici o legatura cu valoarea pe care o va aduce masina cumparatorului. Iar acesta este un risc pe care compania de leasing nu si-l asuma.
Ca majoritatea contractelor incheiate la noi pentru o forma sau alta de creditare, contractul cu firma de leasing este unul care incarca riscul in intregime pe umerii clientului. Prin urmare, riscul devalorizarii bunului luat in leasing ne apartine in intregime.
Confirmarea vine si de la Madalina Hagima, managing partener la casa de avocatura Ciurtin, Brasoveanu si Asociatii, citata de NewsIn: "Este vorba despre pierderi care constau in diferenta dintre valoarea de piata a masinii, valoarea ratelor restante, precum si alte taxe si costuri aferente", a spus domnia sa, explicand situatia in care 80-90% din clientii care au returnat bunurile catre firmele de leasing sunt actionati in judecata pentru recuperarea pierderilor suportate.
Consecintele sunt prin urmare foarte neplacute doar pentru utilizatori (beneficiarii contractelor de leasing). Avand in vedere ca nu poti pur si simplu sa iti dai masina inapoi cu macar o parte din risc acoperita de firma de leasing, trebuie sa iei in considerare variantele alternative, cum ar fi cesiunea contractului. Un exemplu ar fi asa: o oarecare masina contractata in leasing la inceputul anului 2007 pentru 16.000 Euro, valora in primavara lui 2008 (valoarea estimata de un dealer autorizat) maxim 9.000 Euro. Valoarea restanta a contractului de leasing in acel moment era de 9.500 Euro. Prin urmare, fericitul beneficiar al contractului de leasing o putea vinde cu tot cu leasing contra sumei "modice" de -500 Euro. Evident o situatie extrem de neplacuta pentru o firma serioasa de leasing!
Leasing. To lease = a inchiria pe termen lung
E posibil ca aceasta situatie, in care se gasesc bietii consumatori pusi in situatia de a nu mai putea continua contractul de leasing, sa decurga din chiar definitia pe care firmele autohtone o dau notiunii de leasing. Tot din declaratia d-nei Ahciarliu, citata de NewsIn, reiese ca activitatea de leasing este o activitate de creditare, si nu una de inchiriere. "In majoritatea cazurilor se exprima optiunea de cumparare ca obligatie ferma inca de la semnarea contractului de leasing".
Sa trecem peste semnificatia in engleza a cuvantului lease, care este a inchiria pe termen lung. Ar fi de-a dreptul ridicol sa fie atat de usor de contrazis. Definitia wikipedia pentru leasing de autovehicule zice asa: "(...) este activitatea de inchiriere a unui vehicul motorizat pe o perioada fixa sau nedefinita de timp. Este in mod obisnuit oferit de dealeri ca alternativa la cumpararea unui vehicul. Diferenta principala la un contract de leasing este ca atunci cand acesta expira, utilizatorul trebuie fie sa returneze vehicolul, fie sa il cumpere."
Si nu numai atat, se pare ca in practica, tot conforma aceleiasi surse, "leasing-ul ofera avantaje atat cumparatorului cat si vanzatorului. Pentru cumparator, ratele de leasing vor fi de obicei mai mici decat ar fi ratele unui imprumut.(...) Unii clienti prefera leasingul pentru ca le permite sa returneze pur si simplu masina si sa-si aleaga un model mai nou, atunci cand contractul expira. Un utilizator nu trebuie sa se ingrijoreze despre valoarea viitoare a masinii, pentru aceasta ingrijorarea ii apartine proprietarului."
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<