Tot mai multi contabili aleg sa utilizeze programul SAGA PS pentru gestionarea contabilitatii in partida simpla. In acelasi timp, anumite categorii de PFA isi tin singure evidenta contabila. Corectitudinea rapoartelor generate si a declaratiilor fiscale depinde direct de modul in care sunt introduse datele in program.
Pentru a va sprijini in acest proces, va punem la dispozitie doua lucrari care ofera informatii practice valoroase, recomandari utile, temeiuri legale relevante si comentarii ale specialistilor – pe scurt, solutii eficiente si rapide pentru provocarile intalnite in activitatea contabila de zi cu zi.
1. Ghid practic. SAGA pentru PFA
2. Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
...Click aici pentru a beneficia de o reducere de pret de 30% + transport gratuit la livrare! >>
Aceste lucrari va furnizeaza informatii practice extrem de utile, recomandari, temeiuri legale, comentarii ale specialistilor sau, pe scurt, solutii eficiente si rapide pentru problemele cu care va intalniti in activitatea dvs. zilnica.
Lucrarea, elaborata de specialisti in domeniu, raspunde clar si cu exemple practice intrebarilor dvs. privind utilizarea programului SAGA PS, functiile pe care le indeplineste, modul de introducere a unor date specifice, realizarea documentelor fiscal-contabile cerute de lege, rezolvarea unor probleme practice legate de completarea registrelor si multe altele.
Lucrarea Ghid practic SAGA PFA - Operare, exemple practice, recomandari inlatura acum orice dubiu, privind lucrul cu softul SAGA! Aici gasiti:
-
indicatii precise referitoare la meniul si caseta corespunzatoare care trebuie accesata de PFA
-
pasii de urmat pentru inregistrarea unei operatii, de la inceput pana la sfarsit
-
atentionari in cazul operatiilor mai dificile sau urmarea unor pasi stricti de inregistrare in programul SAGA
-
recomandari in cazul operatiilor dificile, care dau erori de inregistrare, semnalate de contabili din practica zilnica in acest program.
Concret, ce cuprinde lucrarea:
1. Configurarea initiala a unei PFA
2. Prezentare si navigare prin meniuri
2.1 Meniul „Fisiere”
Cu ajutorul meniului „Fisiere”, PFA:
-
verifica furnizorii si clientii
-
seteaza gestiunile in functie de tipul de activitate desfasurata,
-
defineste articolele, tipurile de operatii, centrele de cost
-
tine evidenta salariatilor.
Atentie! Ansamblul tipurilor de operatii ce pot fi definite in cadrul meniului „Fisiere” poate fi considerat Planul de conturi al PFA. Daca PFA tine cont de necesitatile de raportare (fiscale sau manageriale) la definirea acestora, cu o simpla tiparire poate obtine rapoartele necesare, fara alte calcule!
2.2 Meniul „Operatii”
Este, practic, meniul de lucru. In acest capitol, PFA stabileste regulile de operare pentru toate documentele primite sau emise de PFA, in lei si in valuta:
Facturi si bonuri fiscale primite
Cheltuieli cu deductibilitate limitata si cheltuieli nedeductibile
Facturi emise
Achizitii de imobilizari si inregistrarea amortizarii
Incasari si plati
Operarea incasarilor si platilor care nu se trec in Registrul jurnal de incasari si plati
Generarea statului salarii si a Declaratiei 112
Declaratii/Inchidere an. Registrul de evidenta fiscala pentru PFA
Atentie! Deosebit de importanta in cadrul acestui meniu este pagina Declaratii/Inchidere an care poate fi accesata in orice moment pentru vizualizarea situatiei fiscale a PFA sau pentru intocmirea unor declaratii si a Registrului de evidenta fiscala pentru PFA!
2.3 Meniul „Situatii-Listari”
Contine exemple (print screen-uri) pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte de lucru precum:
Registrul jurnal pentru incasari si plati
Lista operatiunilor
Jurnale de TVA
Situatii comerciale clienti, furnizori
Raport de gestiune
Situatii stocuri
2.4 Meniul „Diverse” - contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale
Contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale.
Aceasta pagina permite importul fisierelor de tip DBF generate cu ajutorul ecranului Export date si a fisierelor de tip DBF sau XML generate din alte aplicatii.
Totodata, intalnim aici si meniul “e-Transport” care ne va ajuta sa transmitem notificarile in SPV.
2.5 Meniul „Administrare”
Cuprinde recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).
...Beneficiaza acum de oferta lunii pentru contabili >>
2.6 Meniul „e-Facturi”
Se acceseaza din pagina principala a programului, in partea dreapta, vom intalni meniul „e-Facturi” care ne va ajuta sa:
Generam si transmitem e-Facturi;
Verificam raspunsurilor primite la generarea e-Facturilor;
Importam e-Facturile emise;
Importam e-Facturile primite.
3. Exemple practice
Contine precizarile specialistilor in situatii practice, specifice anumitor tipuri de activitati desfasurate de PFA:
PFA cu activitate de prestari servicii - coafor
PFA cu activitate de comert – magazin cu amanuntul ...detalii aici >>
PFA cu activitate de productie (productie bijuterii fantezie, dezvoltator imobiliar)
Vanzare imobilizari incomplet amortizate
PFA platitoare de TVA – comert cu echipamente de birou
Prestari servicii intracomunitare in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – traducator autorizat
Servicii intracomunitare primite in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – servicii de publicitate primite
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
2. Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Ghidul contine instructiuni complete, pas cu pas, privind utilizarea SAGA pentru:
-
generare si transmitere e-Facturi;
-
import e-Facturi emise;
-
import e-Facturi primite; ...detalii aici >>
-
monitorizarea transporturilor rutiere internationale de bunuri pe teritoriul national (e-Transport);
-
transferul de informatii catre autoritatile fiscale (Declaratia 406, Raportarea SAF-T);
-
sunt prezentate inclusiv situatii/erori frecvent intalnite in practica si modurile optime de solutionare.
Primiti explicatii complete despre:
-
facilitati mai putin cunoscute ale softului; ...detalii aici >>
-
exemple practice diverse, inspirate din experienta contabililor cu acest soft;
-
modele de monografii contabile gata intocmite in SAGA.
-
Sunt limpezite impecabil in special acele operatii care pun cel mai adesea probleme:
-
Configurarea unei societati nou infiintate;
-
Introducerea datelor unei societati existente; ...detalii aici >>
-
Intocmirea declaratiilor fiscale;
Navigare meniu Saga:
1. Meniul „Fisiere” - deosebit de important pentru verificarea furnizorilor si clientilor, definirea analiticelor in planul de conturi, setarea gestiunilor in functie de tipul de activitate etc.
2. Meniul „Operatii” - exemple reprezentate grafic (Foarte practic! Print screen-uri! Exemplificari pas cu pas!) pentru diverse tipuri de situatii, in lei. Atentie! Pentru fiecare din aceste operatiuni, veti regasi si monografia completa.
3. Meniul „Situatii - Listari” - aveti acces la exemplificari grafice cu pasii de urmat pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte precum: Fise de cont * Balante de verificare * Bilant * Situatii furnizori/clienti * Fise articole * Registre obligatorii * Jurnale de TVA * Situatii stocuri * Situatii financiare anuale/semestriale etc.
4. Meniul „Diverse” - util pentru automatizarea cheltuielilor/veniturilor in avans, evidenta contractelor, diverse situatii manageriale etc.
5. Meniul „Administrare” - contine recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<