Mai puțin de o săptămână ne desparte de o nouă ședință a Comitetului de Monitorizare a Programului Operațional Regional 2007-2013, care are un buget de 4.436,83 milioane de euro. La prima ședință au fost aprobate de membrii Comitetului Regulamentul de organizare și funcționare a CMPOR, criteriile de selecție a proiectelor finanțabile prin Programul Operațional Regional pentru: Axa Prioritară 2: Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale.
Axa Prioritară 3: Îmbunătățirea infrastructurii sociale (îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență). Totodată, a fost definitivată strategia de asistență tehnică și alocările financiare pe cele 8 Regiuni de Dezvoltare. Referitor la acest ultim subiect, în ședința preconizată în data de 18 septembrie tuturor membrilor Comitetului le va fi prezentată în detaliu formula de calcul care a stat la baza alocării financiare pentru fiecare regiune în parte. Totodată, se vor lansa spre dezbatere propuneri pentru clarificarea tuturor aspectelor legale referitoare la eligibilitatea parteneriatelor între organizații nonguvernamentale și a asociațiilor intercomunitare, așa cum sunt acestea definite prin legislația în vigoare. Ce aduce nou ședința din 18 septembrie a Comitetului de Monitorizare? Cel mai important lucru îl reprezintă aprobarea criteriilor de selecție a proiectelor finanțabile prin Programul Operațional Regional pentru: Axa Prioritară 1: Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor - poli de creștere urbană (Planuri integrate de dezvoltare); Axa Prioritară 3: Îmbunătățirea infrastructurii sociale (Reabilitarea/modernizarea / echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate, Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și echiparea infrastructurii serviciilor sociale și Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea infrastructurii educaționale preuniversitare, universitare și a infrastructurii pentru formare profesională continuă); Axa Prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional și local (Dezvoltarea durabilă a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanță regională și locală; Reabilitarea siturilor industriale poluate și neutilizate și pregătirea lor pentru noi activități și Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor); Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului (Restaurarea și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, precum și crearea/modernizarea infrastructurilor conexe; Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale și creșterea calității serviciilor turistice și Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică).
Alocările financiare orientative pentru fiecare domeniu în parte le prezentăm în tabelul alăturat.
Micii întreprinzători speră la banii europeni
Ședința din 18 septembrie a Comitetului de Monitorizare este așteptată cu interes de către micii întreprinzători, care speră să obțină finanțare pentru proiectele de dezvoltare. Cum mai aminteam, săptămâna viitoare vor fi aprobate criterii de selecție pentru proiectele ce vizează domeniul Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor. Pentru astfel de proiecte sunt alocate 285,6 milioane de euro, din care 46,65 milioane de euro sunt alocate regiunii Nord-Est, 37,88 de milioane pentru Sud-Est, 40,67 milioane de euro regiunii Sud, 40,05 milioane merg în Regiunea Sud-Vest, 29,56 de milioane în Vest, 34,56 milioane reprezintă bugetul orientativ pentru regiunea NV, regiunea Centru are alocate 31,16 milioane, în timp ce regiunea București - Ilfov primește 25,33 de milioane de euro. Banii nu vor fi accesați prea ușor având în vedere criteriile destul de stricte de evaluare.
Trebuie să se țină cont în elaborarea proiectelor de atragerea resurselor umane locale (6 puncte), de înființarea de microîntreprinderi în orașe mici cu o rată a șomajului de peste 5% (6 puncte), de finalizarea proiectului de execuție sau de achiziții publice în maximum 3 luni de la depunerea cererii (6 puncte). Totodată, analiza pieței trebuie să demonstreze existența unei piețe/cereri certe pentru produsele/serviciile oferite de microîntreprindere, iar Analiza concurenței identifică toți competitorii, punctele lor tari și slabe, avantajul competitiv al solicitantului (în termeni tehnici, de marketing, operaționali, organizaționali) (6 puncte). Mult mai important e să prezinte un buget complet și corelat cu activitățile prevăzute, resursele alocate/estimate și cu devizul general și pe obiecte. Va mai conta introducerea unor costuri realiste (corect estimate) și necesare pentru implementarea proiectului. Nu în ultimul rând, prezentarea unor cheltuieli corect încadrate în categoria celor eligibile sau neeligibile (6 pct). Desigur, există și alte criterii, de asemenea importante, dar spațiul tipografic nu ne permite prezentarea lor. Acestea pot fi consultate integral pe site-ul nostru, www.curierulnational.ro. Vom reveni.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << âMonografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<