Ministerul Finantelor Publice a elaborat actul normativ prin care actualizeaza IMM INVEST PLUS, programul care faciliteaza accesul la finantare al firmelor care nu au sumele necesare pentru proiectele de investitii si pentru continuarea activitatii.
”Venim in intampinarea beneficiarilor Cadrului temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei, ca urmare a agresiunii Rusiei impotriva Ucrainei si in acelasi timp ne aliniem cu modificarile in domeniu. Am considerat ca este foarte important sa fim din nou alaturi de mediul de afaceri si sa asiguram banii necesari pentru desfasurarea normala a activitatii IMM-urilor, intr-o perioada dificila din cauza crizei energetice si a razboiului din Ucraina. Continuarea activitatii economice si mentinerea numarului de salariati este prioritara pentru noi, deoarece astfel putem evita o problema cu mare impact social” , a declarat Adrian Caciu, ministrul Finantelor.
Principalele modificari aduse Programului IMM INVEST PLUS sunt:
1. ajutoarele acordate in baza schemelor din Cadrul temporar Ucraina si care sunt rambursate inainte de acordarea unor noi ajutoare in temeiul aceluiasi Cadru nu se cumuleaza atunci cand se calculeaza depasirea plafonului prevazut de lege.
2. se majoreaza pragurile valorice ale ajutorului de stat, constituit din valoarea comisionului de risc, a celui de administrare, aferent garantiei, pe toata durata de valabilitate a acesteia si a dobanzilor aferente creditelor/liniilor de credit, acordate pe o perioada de maximum 12 luni. Noile praguri sunt: pana la echivalentul in lei al sumei de 500.000 euro pe intreprindere/UAT-uri, respectiv echivalentul in lei a 62.000 euro/intreprindere in cazul beneficiarilor din domeniul agriculturii primare si 75.000 euro/intreprindere in cazul celor din domeniile pescuit si acvacultura. Respectarea acestor praguri valorice se aplica si in cazul refinantarilor.
3. se majoreaza plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul schemei de ajutor de stat cu 10,25 miliarde lei, respectiv de la 7,5 miliarde lei la 17,75 miliarde lei concomitent cu cresterea bugetului schemei de ajutor de stat la 1,93 miliarde lei si majorarea numarului de beneficiari la 24.786.
4. ajutorul de stat sub forma grantului care este suportat din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor - Actiuni generale, va fi virat trimestrial in contul Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (F.N.G.C.I.M.M.), Fondul Roman de Contragarantare (F.R.C.) sau Fondul de Garantare a Creditului Rural (F.G.C.R.).
5. sunt incluse in categoria beneficiarilor eligibili pentru componenta GARANT CONSTRUCT si INNOVATION si intreprinderile mici cu capitalizare de piata medie.
Programul IMM INVEST PLUS va putea fi accesat pana la 31 decembrie 2022.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<