Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare. Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate.
Numeroasele formulare obligatorii folosite de orice departament contabil dintr-o firma sunt o sursa de nesiguranta si exista in permanenta teama de a nu gresi.
Mai trebuie sau nu stampila? Dar semnatura e obligatorie? Cand?
Care sunt acum cerintele minimale? Nu mai exista?
Dar despre elementele principale ce trebuie sa figureze pe documente ce ne puteti spune?
Documente pe suport electronic sau pe hartie? Sau… si, si? Cum e corect?
Despre noile norme de emitere a documentelor, ce ne puteti spune?
Chiar dispare Registrul de incasari si plati?
Gandita si realizata pentru a veni in intampinarea neclaritatilor si nevoilor dvs., lucrarea va pune la dispozitie:
- Continut editabil: modele de documente financiar-contabile gata de personalizat si tiparit
- Nomenclatorul documentelor financiar-contabile: contine toate documentele de care aveti nevoie dvs., contabilii, in activitatea dvs. zilnica, grupate pe categorii de activitati:
-> productie
-> incasari si plati
-> achizitii
-> vanzari
-> drepturi de personal
-> deplasari interne si externe
-> donatii acordate
- Regimul intern pentru circuitul documentelor financiar-contabile privind:
mijloacele fixe bunurile de natura stocurilor avizele de insotire mijloacele banesti si decontarile salariile si drepturile de personal
- Recomandari privind intocmirea si utilizarea acestor documente
- Noutati privind regimul de pastrare si arhivare a documentelor, arhivarea electronica
- Sfaturi privind rezolvarea unor situatii sensibile: corectarea si reconstituirea documentelor
Vreti sa scapati de bataia de cap privind orice document justificativ pe care il aveti de intocmit? Comandati acum lucrarea dvs.
Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate! Raspunde oricarei intrebari pe care o formulati legat de acestea si va ajuta sa le aveti gata completate si tiparite!
Lucrarea "Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate" lamureste acum toate semnele de intrebare pe care in general, abrogarea unui ordin si introducerea unuia nou le genereaza. Acesta aduce precizari clare legate de:
- conditiile privind intocmirea si utilizarea in circuit intern al documentelor justificative si contabile
- corectarea si reconstituirea documentelor
- pastrarea si arhivarea documentelor. Arhivarea electronica a documentelor
- cerintele obligatorii pentru programele informatice folosite
- eliminarea stampilei de pe formulare, dar si a obligativitatii semnaturii
- eliminarea cerintelor minimale obligatorii pentru fiecare formular (fie ele fise, registre sau jurnale)
- reglementarea elementelor principale specifice firmelor
- noile tipuri de documente care se vor pastra timp de 5 sau 10 ani
- eliminarea obligativitatii unor documente
- regimul documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse (conditii de actualizare, termene de reconstituire)
- conformitatea cu legea a ordinelor de deplasare, a chitantelor sau a deconturilor pentru operatiuni de participatie, chiar si in lipsa stampilei.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<