ORDINul ANAF 3565/2014 aduce de la 1 ianuarie 2015 mai multe modificari referitoare la organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili sunt prezentate mai jos prin intermediul unui tabel comparativ.
ORDIN ANAF 3581/2013 PRIVIND ORGANIZAREA ACTIVITATII DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
ART. 1
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2014, au calitatea de mari contribuabili primele 2.500 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, selectate deescrescator potrivit criteriilor de selectie prevazute in anexa.
ORDIN ANAF 3565/2014 pentru modificarea OPANAF 3581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili
Art. 1 alin. (1) va avea urmatorul cuprins:
Incepand cu data de 1 ianuarie 2015, au calitatea de mari contribuabili persoanele juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, care au calitatea de mari contribuabili la data de 31 decembrie 2014.
ORDIN ANAF 3581/2013 PRIVIND ORGANIZAREA ACTIVITATII DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
ART. 4
(7) Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. A din anexa, precum si contribuabili nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din aceeasi anexa vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie. Directia generala de administrare a marilor contribuabili va notifica respectiviii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003m republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
ORDIN ANAF 3565/2014 pentru modificarea OPANAF 3581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili
ART. 4 alin. (7) va avea urmatorul cuprins:
(7) Vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili urmatorii contribuabili:
a) contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. A din anexa, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator;
b) contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din anexa vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.
Directia generala de administrare a marilor contribuabili va notifica respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, repuvlicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
ORDIN ANAF 3581/2013 PRIVIND ORGANIZAREA ACTIVITATII DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
Anexa nr. 1 lit. A
Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 2 indicatori, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii:
- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 50%;
- cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%;
- cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%.
Prin exceptie de la prevederile prezentei litere, institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit dispozitiilor art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.
ORDIN ANAF 3565/2014 pentru modificarea OPANAF 3581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili
Pentru selectia contribuabililor mari administrati, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, se suspenda aplicarea criteriului de selectie prevazuy in anexa nr. 1 lit. A din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, in ceea ce priveste volumbul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili si cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea.
Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Sursa: Finante Publice Brasov
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<